DBAMY O CZYSTOŚĆ
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( I 5,9, III 5, IV 2,3,5,8,9,14)
Witamy serdecznie nasze
Motylki .
Zapraszamy do zabawy ,, wielkie
pranie’’. ( ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe)
O pomoc
poprosimy mamę, która opowie historyjkę
i zademonstruje ćwiczenia, a dzieci powtórzą
czynności:
Pan
Języczek budzi się wczesnym rankiem ( dzieci przeciągają się,
ziewają szeroko, wykonują skłony, oddychają głęboko, wciągając
powietrze nosem).
Jest piękna pogoda więc postanawia zrobić
wielkie pranie. Segreguje brudną bieliznę - jasne rzeczy odkłada
na prawo, a ciemne na lewo ( dzieci wysuwają język najpierw w prawą
stronę, a później w lewą, powtarzają to kilkakrotnie).
Wkłada
partię prania do pralki (dzieci układają szeroki język na dolnej
wardze, następnie przenoszą go kilkakrotnie na górne zęby).
Włącza pralkę. Cierpliwie czeka, aż skończy się cykl prania (
dzieci wypychają policzki językiem). O!, już jest wirowanie! (
dzieci oblizują otwartą szeroko buzię). Trzeba powiesić pranie na
sznurkach ( dzieci przesuwają język po górnych i dolnych zębach).
Pan Języczek uśmiecha się zadowolony. Wszystkie ubrania są już
czyste i pachnące.
Odczytaj sylaby : ca, ce,
co, cu, cy, ac, ec, oc, uc, yc.
Spróbuj ułożyć od podanych sylab
słowo. Z jaką sylabą to się nie uda?
Zabawa na dywanie ,,
spróbuj to zrobić’’ .
Mama podaje polecenia, które należy
dokładnie wykonać : biegnij do tyłu, poruszaj się do przodu,
wykonując jednocześnie obroty wokół własnej osi, poruszaj się
na jednej nodze, z rękami na głowie, z rękami na kolanach.
Rozwiąż zagadki .
Zastanówcie się czego one dotyczą . Kto potrafi czyta sam.
Buzia sama się otwiera,
mycie zębów będzie teraz.
Nim minuty upłyną dwie-zęby czyste-
dzięki mnie.
(szczoteczka do zębów)
Kto mi na to najpierw
odpowie:
robi porządek z włosami na głowie.
( grzebień)
Kolorowe, pachnące,
obficie się pieni,
nawet brudne rączki w czyste zamieni.
(mydło)
Jest w łazience,
niby-miska nad nią wisi ręcznik duży.
O tym wie najmniejsze
dziecko, że do mycia ona służy.
( umywalka)
Na pewno poradziliście
sobie z rozwiązaniem zagadek. BRAWO!!!!
Ułóżcie z tymi wyrazami ładne
zdania. Policzcie ile w waszych zdaniach jest wyrazów.
Powodzenia!.
A teraz wysłuchajcie
opowiadana M. Mazana pt. ,, BŁOTNY POTWÓR’’.
Marek przestał myć ręce!
Nie mył ich przed śniadaniem ani przed obiadem. Nie mył
ich nawet przed kolacją. Ale kiedy nie chciał ich umyć po powrocie
z podwórka, gdzie bawił się w błocie, miarka się przebrała.
– Marek! – zawołała
mama.
– Natychmiast umyj ręce!
Marek był zwykle bardzo grzeczny , ale tym razem
tupnął nogą.
– Nie! –
krzyknął i schował się za firanką.
– Chyba nie
chcesz wyglądać jak błotny potwór?
- Chcę! – burknął Marek
i okręcił się firanką.
Mama zastanowiła się przez chwilę.
– Dlaczego nie chcesz myć rąk? - spytała.
– Bo się rozpuszczą – wymamrotał owinięty firanką
Marek.
–
Jak to ?- zdziwiła się mama.
–
Martyna powiedziała, że jak będę często myć ręce, to mi się
całkiem rozpuszczą. Jak mydło – wyjaśnił Marek. Martyna była
jego koleżanką z przedszkola i lubiła z niego żartować.
– Marek, dałeś się nabrać – powiedziała mama.
– Ręce się nie rozpuszczają.
Marek milczał, ale zrobił sobie
w firance dziurkę, przez którą spojrzał na mamę.
– Serio?
- Serio. Zobacz, moje się nie rozpuściły.
Marek pomyślał chwilę. Mama myła ręce strasznie często. I
rzeczywiście, nie brakowało jej nawet kawałka palca! Dlatego
wyplątał się z firanki i poszedł do łazienki. A następnego dnia
Martyna przybiegła przestraszona do domu i zaczęła myć ręce.
– Co się
stało?- spytała jej mama, bardzo zdziwiona.
– Marek powiedział, że
jeśli ktoś ma brudne ręce, to mogą mu na nich wyrosnąć chwasty!
Oznajmiła Martyna, szorując ręce mydłem i szczoteczką.
– Nie wiem, czy to prawda, ale nie
zamierzam ryzykować!
Odpowiedzcie na pytania:
- Kto był bohaterem
opowiadania?
- Dlaczego Marek nie chciał myć
rąk?
- Dlaczego Martyna szorowała ręce?
- Co to znaczy żartować?
- Czy na każdy temat można żartować?
,, RĘCZNIK ’’ .
Na dużej kartce papieru narysujcie ręcznik, a
na nim wzory. Mogą to być wasze ulubione literki lub cyferki , albo
według waszego pomysłu. Każdy wzór narysujcie innym kolorem.
Wykonajcie starannie pracę tak, aby ręcznik zachęcał do
wycierania rąk.
Powodzenia i ciekawych pomysłów.
Wykonajcie ćwiczenie w książce nr 4 s.73 –piszcie po śladzie
podpisy do obrazków.
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416
oraz e-mailem: przedszkole1motylki@wp.pl.
FILIPKU i NINKO !!!!
Cieszymy się, że Wasze owocowo-warzywne ludziki wyszły przepięknie.
Są takie kolorowe i
apetyczne a przede wszystkim bardzo zdrowe .
Gratulujemy WAM wspaniałych
pomysłów !!!
Komentarze
Prześlij komentarz