DBAMY O ŚRODOWISKO

                                    ZDALNE NAUCZANIE
                   REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                         (III5, I 5,9, IV1,2,5,8,14,15,18,19,)

Witajcie drogie dzieci! 
W tym tygodniu będziemy zastanawiali  się, jak żyć z przyrodą w zgodzie, jak dbać o naszą planetę. To dla was nic trudnego, ponieważ braliście udział w różnych akcjach : 
-sprzątanie świata,
-kwiatki na rabatki, 
-święto Ziemi, 
-czyste powietrze wokół nas, 
-obrady Sejmiku Dziecięcego pod hasłem ,, Myśl eko-globalnie, działaj eko-lokalnie”. 
 Przypomnijcie sobie, jakie wykonaliśmy plakaty promujące ochronę przyrody, oraz jakie punkty zawierał wspólnie opracowany Kodeks małego ekologa. 

- ZAGADKI  SŁUCHOWE . 
Zamknijcie oczy i słuchajcie różnych głosów przyrody (szum fal, szelest drzew, krople deszczu, śpiew ptaków, głosy leśnych zwierząt ) spróbujcie je rozpoznać i nazwać.

- WIERSZ pt: ,, CO  TO  JEST  EKOLOGIA?"  D. Klimkiewicz

                        Ekologia – mądre słowo a co znaczy-powiedz sowo?
                  Sowa chwilę pomyślała
                  i odpowiedz taką dała:
                ,, To nauka o zwierzakach,
                  lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
                  Mówiąc, krótko w paru zdaniach
                  o wzajemnych powiązaniach.
                  Między nami, bo to wszystko
                  to jest nasze środowisko.
                  Masz je chronić i szanować”
                  -powiedziała mądra sowa.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie ,, co to jest ekologia i dlaczego powinniśmy żyć ekologicznie?’’ Pomyślcie , jakie są zagrożenia dla naszej planety ze strony człowieka ( pożary lasów, ścieki płynące do rzek, dymiące kominy, samochody, palenie papierosów, śmieci).
  Może nauczycie  się  tego  wiersza  na  pamięć??

-Następne zadanie to zabawa polegająca na rapowaniu hasła :
  "O przyrodę dbamy, jej przyjaciółmi się nazywamy".

Możecie do rapowania dodać różne gesty, ruchy. Zaproście do zabawy mamę, może wam nadać rytm, przez klaskanie , stukanie lub w inny sposób. Możecie także śpiewać hasło na wymyśloną lub znaną melodię.
 
- ROZWIĄZYWANIE  ZAGADEK. 
    Komu uda się je szybciutko rozwiązać?
  1. Żyjemy w dużych rodzinach, bardzo lubimy pracować. Gdy spacerujesz po lesie pamiętaj o nas i staraj się nas nie rozdeptać. (mrówka)
     2.  Powoli i delikatnie sunę po ziemi, podjadając po drodze liście. Ludzie  często moim imieniem określają kogoś, kto wolno wszystko robi. Ale ja się tym wcale nie przejmuję i jestem dumny ze swego imienia. (ślimak) 

  3. Do swojego życia potrzebuję czystej ziemi, słońca i wody. Ale nie wiem  dlaczego niektórzy ludzie, rzucają wokół mnie śmieci, które zasłaniają mi słońce i czasem mnie ranią! ( roślinka)

   4. Czy wiesz jak odczuwam ból gdy łamiesz moje gałęzie, zrywasz liście oraz ranisz moją korę, wycinając na niej ostrym narzędziem różne znaki?(drzewo)

Jeżeli udało wam się rozwiązać zagadki to wielkie brawa! 
 
Ułóżcie piękne zdania z wyrazami : mrówka, ślimak, roślinka, drzewo. 
 
- ,,Kodeks małego ekologa’’- (opracujcie wspólnie z rodzicami)
 Oto co należy zrobić:
Wytnijcie z zielonego papieru dużego liścia . Zastanówcie się wspólnie z rodzicami jak należy postępować , aby dbać o środowisko. Poproście mamę, aby opracowane przez was zasady zapisała na sylwecie liścia. ( na przykład : segreguj odpady, oszczędzaj wodę, nie świeć światła bez potrzeby , nie łam gałązek drzew , w lesie zachowuj się cicho , nie depcz roślin itd.) Taki listek z zasadami może być ozdobą w pokoju. Patrząc na niego możecie powiedzieć : „ ja przedszkolak obiecuję, do tych zasad się stosuję.”

- Propozycja plastyczna
Narysujcie, namalujcie, lub wyklejcie ,,dobre prezenty dla Ziemi’’ ( liście, słońce, drzewa, kwiaty, ptaki, zwierzęta, owady). Jak myślicie, czy Ziemia lubi takie prezenty ? Dlaczego?

Wykonujemy zadania w książce nr 4 na s.62-63.

-Zabawa ,,znajdź cyfrę’’- na karteczkach wypiszcie cyfry 1-10 , odwróćcie je na drugą stronę. Wybierając jedną z nich , należy ją odczytać i wykonać zadania ruchowe według  pomysłu waszego lub mamy. ( np. gdy wybierzecie 5 należy wykonać tyle przysiadów itd.) Wesołej zabawy i dużo pomysłów. 
 
- Włączcie wesołą muzyczkę. Rysujcie kółka raz prawą raz lewą ręką w rytmie słuchanej muzyki. Która ręka narysowała zgrabne koła? Czekamy na prace ,możecie Państwo przesłać je na pocztę . Chętnie zobaczymy  jak pracowały nasze Motylki.

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr.tel. 511 012 416 oraz e-mailem: przedszkole1 motylki@wp.pl.












Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY