DOBRE RADY NA ODPADY

                                                ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 5, III 5, IV 1,8,2, 5,7,18,)

Witajcie Motylki . 

Dzisiejsze spotkanie rozpoczniemy zabawami ruchowymi. Będą wam potrzebne piłki. 

1.Uwaga! zamieniacie się w ,,muchy’’. Biegacie drobnymi kroczkami, machacie rękami- skrzydełkami, naśladując bzyczenie muchy. Na hasło mamy : muchy chodzą po podłodze! - przyjmujecie pozycję na czworakach i wolno poruszacie się po podłodze.

 2. Kładziecie się na brzuchu, w jednej ręce trzymacie piłkę, nogi proste, złączone. Na hasło : piłka w torze! Unosicie plecy lekko w górę i turlacie przed sobą piłkę z jednej ręki do drugiej. 

 3. Połóżcie się na plecach, piłkę włóżcie między stopy . Na sygnał mamy , przekładacie ugięte nogi za głowę i próbujecie dotknąć piłką podłogi za głową. 

 4. A teraz stańcie w lekkim rozkroku, z rękami rozłożonymi na boki. W jednej ręce trzymacie piłkę. Wykonajcie skłon tułowia ze skrętem w prawą lub lewą stronę i turlajcie piłkę od jednej stopy do drugiej po torze ósemkowym – slalomem. 

 5. Chodzicie wolno po pokoju. Zatrzymujecie się na chwilę, wysoko unosicie jedno kolano, a pod uniesioną nogą spróbujcie przełożyć piłkę z jednej ręki do drugiej. 

 6. Stańcie w lekkim rozkroku . Między rozstawionymi nogami na podłodze leży piłka. Skaczecie jak pajacyki, a łącząc nogi , nie dotykacie piłki. Po kilku podskokach odpocznijcie robiąc przysiad. 

 7. Maszerujcie ze wspięciem na palce, piłka w obu rękach wysoko uniesiona w górę, następnie opuszczacie ręce i maszerujcie na całych stopach.

Zapraszamy do wysłuchania wiersza D. Gellner ,,Kosz na śmieci’’. Możecie wiersz przeczytać samodzielnie. Wiemy, że potraficie .

Raz widziały w parku dzieci 
co wyprawiał kosz na śmieci. 
Pod czerwone wziął się boki
i urządzał dzikie skoki.
 Przez parkowe pędził dróżki,
 rozrzucając szkła i puszki.
 I przemykał alejkami 
z papierami za uszami.
 Tu coś zgubił, tam coś rzucił, 
wreszcie w krzakach się przewrócił. 
 Zawołały w końcu dzieci: 
 - Kosz na śmieci ! I tak śmieci?
 Kosz zza krzaka nos wystawił , 
śmietnikowy strój poprawił,
 spod śmieciowej zerknął grzywki: 
 - Chciałem trochę mieć rozrywki! 
Od lat w jednym miejscu stałem… 
 Nikt z nas nie jest ideałem!

Co wyprawiał kosz na śmieci? Dlaczego? Kto zwrócił uwagę na jego złe zachowanie?
 
Wiersz był zabawny , ale dbanie o najbliższe otoczenie to bardzo ważna sprawa. Tak, jak dbacie o swój dom, trzeba też dbać o cały świat. Ponowne wykorzystywanie surowców i odpadów (recykling) jest na to dobrym przykładem . 
 Zachęcamy was drogie Motylki do obejrzenia bardzo ciekawego filmu , który znajdziecie : youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA ,, Czysto, ładnie i bez śmieci- rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci’’. 
Po obejrzeniu filmu na pewno odpowiecie na pytania: 
 -jaki problem miał pan śmietnik, dlaczego chorował?
 - do kogo o pomoc zwrócił się śmietnik? O co prosił? 
 - czy pamiętacie do jakich pojemników wrzucamy : papier, szkło, plastik?
 -co oznacza słowo ,, recykling’’? 
 - co należy zrobić gdy mamy przeterminowane leki? Gdzie je odnosimy? 
 - od kogo zależy zdrowe i czyste środowisko? 
 
Jeżeli prawidłowo udzieliliście odpowiedzi na powyższe pytania , to z łatwością rozwiążecie przedstawiony poniżej quiz .
Zapraszamy do rozwiązania krótkiego quizu (zadania jednokrotnego wyboru): wybierzcie prawidłową odpowiedź i przeliczcie punkty (po 3 za dobry wybór ) 

 - gdzie dzieci powinny wyrzucać śmieci?
 a. do kosza b. na chodnik 

 - które z wymienionych rzeczy zanieczyszczają środowisko?
 a. kamienie b. zużyte baterie 

 - jaka torba najlepiej nadaje się na zakupy? 
 a. jednorazowa plastikowa b. wielokrotnego użytku 

 -przeterminowane lekarstwa odnosimy do:
 a. sklepu z zabawkami b. pojemnika w aptece

A teraz drogie Motylki chcemy zapoznać was bliżej z pojęciem recyklingu . 
Z pomocą przybywa ,, Segregobot’’, którego za chwilę sami wykonacie. Zobaczycie jak domowe śmieci lub zbędne przedmioty mogą być użyte ponownie w kreatywny sposób. Do tej zabawy potrzebujecie: 
 - pudełka po płatkach śniadaniowych lub kaszy 
 - 2 małych butelek po wodzie,
 - kubeczków po jogurtach , 
 - odpadków takich jak papier, karton, plastik 
 - nożyczek, kleju, kredek. 
 Wszyscy kochają roboty, może więc zrobimy Segregobota? 
 1 krok : zastanówcie się, jak robot ma wyglądać . Kiedy zaświta pomysł, będziecie potrzebować pudełka po płatkach – świetnie nadają się na głowę i tułów robota. Plastikowe butelki to doskonałe ramiona, a z kubeczków po jogurtach można zrobić zgrabne stopy
. 2 krok: gdzie robot ma mieć ręce? Zaznaczcie to na pudełku po płatkach ołówkiem. Zróbcie w tym miejscu dziurkę, wytnijcie otwór o średnicy szyjki butelki ( to zadanie dla mamy) . Należy wetknąć w otwór butelki, żeby sterczały niczym ręce. Przyklejcie kubeczki po jogurtach do spodu pudełka jak stopy. 
 3 krok: udekorujcie swojego Segregobota kolorowymi wycinankami, papierem. 

Nadajcie mu imię i poproście, żeby przypominał wszystkim o segregowaniu śmieci. Wkrótce będziecie ekspertami w recyklingu. I tego z całego serca wam życzymy. Może pokażecie nam swoje Segregoboty? (można zrobić zdjęcie i wysłać na pocztę ) Spróbujcie ułożyć kilka zdań o swoim robocie. Omówcie jego wygląd, z jakich materiałów powstał, jak ma na imię, o czym ma przypominać . 
 Miłej zabawy życzymy wszystkim Motylkom.
 Pamiętajcie, aby samodzielnie posprzątać po zabawie . Wiemy, że potraficie.


Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji po przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem: przedszkole1motylki@wp.pl.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY