DOBRE RADY NA ODPADY
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ ( I 5, III 5, IV 1,8,2, 5,7,18,)
Witajcie Motylki .
Dzisiejsze spotkanie rozpoczniemy zabawami ruchowymi. Będą wam
potrzebne piłki.
1.Uwaga!
zamieniacie się w ,,muchy’’. Biegacie drobnymi kroczkami,
machacie rękami- skrzydełkami, naśladując bzyczenie muchy.
Na hasło mamy : muchy chodzą po podłodze!
- przyjmujecie pozycję na czworakach i wolno poruszacie się po
podłodze.
2.
Kładziecie się na brzuchu, w jednej ręce trzymacie piłkę, nogi
proste, złączone. Na hasło : piłka w torze! Unosicie plecy lekko
w górę i turlacie przed sobą piłkę z jednej ręki do drugiej.
3. Połóżcie się na plecach, piłkę włóżcie
między stopy . Na sygnał mamy , przekładacie ugięte nogi za głowę
i próbujecie dotknąć piłką podłogi za głową.
4. A teraz stańcie w
lekkim rozkroku, z rękami rozłożonymi na boki.
W jednej ręce trzymacie piłkę. Wykonajcie skłon tułowia ze
skrętem w prawą lub lewą stronę i turlajcie piłkę od jednej
stopy do drugiej po torze ósemkowym – slalomem.
5. Chodzicie wolno po
pokoju. Zatrzymujecie się na chwilę, wysoko unosicie jedno kolano,
a pod uniesioną nogą spróbujcie przełożyć piłkę z jednej ręki
do drugiej.
6. Stańcie w lekkim rozkroku . Między rozstawionymi nogami
na podłodze leży piłka. Skaczecie jak pajacyki, a łącząc nogi ,
nie dotykacie piłki. Po kilku podskokach
odpocznijcie robiąc przysiad.
7. Maszerujcie ze wspięciem na
palce, piłka w obu rękach wysoko uniesiona w górę, następnie
opuszczacie ręce i maszerujcie na całych stopach.
Zapraszamy
do wysłuchania wiersza D. Gellner ,,Kosz na śmieci’’.
Możecie wiersz przeczytać samodzielnie. Wiemy, że
potraficie .
Raz
widziały w parku dzieci
co wyprawiał kosz na śmieci.
Pod
czerwone wziął się boki
i urządzał dzikie skoki.
Przez parkowe
pędził dróżki,
rozrzucając szkła i puszki.
I przemykał
alejkami
z papierami za uszami.
Tu coś zgubił, tam
coś rzucił,
wreszcie w
krzakach się przewrócił.
Zawołały w końcu dzieci:
- Kosz na śmieci ! I tak śmieci?
Kosz zza krzaka nos wystawił ,
śmietnikowy strój poprawił,
spod
śmieciowej zerknął grzywki:
- Chciałem trochę mieć rozrywki!
Od lat w jednym
miejscu stałem…
Nikt z nas nie jest ideałem!
Co
wyprawiał kosz na śmieci? Dlaczego? Kto zwrócił uwagę na
jego złe zachowanie?
Wiersz
był zabawny , ale dbanie o najbliższe otoczenie to bardzo ważna
sprawa. Tak, jak dbacie o swój dom, trzeba też dbać o cały
świat. Ponowne wykorzystywanie surowców i odpadów (recykling) jest
na to dobrym przykładem .
Zachęcamy was drogie Motylki do
obejrzenia bardzo ciekawego filmu , który znajdziecie :
youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA ,, Czysto, ładnie i bez
śmieci- rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci’’.
Po obejrzeniu
filmu na pewno odpowiecie na pytania:
-jaki problem miał pan śmietnik, dlaczego
chorował?
- do
kogo o pomoc zwrócił się śmietnik? O co prosił?
- czy pamiętacie do jakich
pojemników wrzucamy : papier, szkło, plastik?
-co
oznacza słowo ,, recykling’’?
- co należy
zrobić gdy mamy przeterminowane leki? Gdzie je odnosimy?
- od kogo zależy zdrowe i czyste środowisko?
Jeżeli
prawidłowo udzieliliście odpowiedzi na powyższe pytania , to z łatwością rozwiążecie
przedstawiony poniżej quiz .
Zapraszamy
do rozwiązania krótkiego quizu (zadania jednokrotnego wyboru):
wybierzcie prawidłową odpowiedź i przeliczcie punkty (po 3 za
dobry wybór )
- gdzie dzieci powinny wyrzucać śmieci?
a. do kosza
b. na chodnik
- które z wymienionych
rzeczy zanieczyszczają środowisko?
a. kamienie b. zużyte
baterie
- jaka torba najlepiej nadaje się na zakupy?
a.
jednorazowa plastikowa b. wielokrotnego użytku
-przeterminowane lekarstwa
odnosimy do:
a. sklepu z zabawkami b.
pojemnika w aptece
A
teraz drogie Motylki chcemy zapoznać was bliżej z pojęciem
recyklingu .
Z pomocą przybywa ,, Segregobot’’, którego za
chwilę sami wykonacie. Zobaczycie jak domowe śmieci lub zbędne
przedmioty mogą być użyte ponownie w kreatywny sposób. Do tej
zabawy potrzebujecie:
- pudełka po
płatkach śniadaniowych lub kaszy
- 2 małych butelek po
wodzie,
- kubeczków po jogurtach ,
- odpadków takich jak papier,
karton, plastik
- nożyczek, kleju, kredek.
Wszyscy kochają roboty, może więc zrobimy
Segregobota?
1 krok :
zastanówcie się, jak robot ma wyglądać . Kiedy zaświta pomysł,
będziecie potrzebować pudełka po płatkach – świetnie nadają
się na głowę i tułów robota. Plastikowe butelki
to doskonałe ramiona, a z kubeczków po jogurtach można
zrobić zgrabne stopy
.
2 krok: gdzie robot ma mieć ręce? Zaznaczcie to
na pudełku po płatkach ołówkiem. Zróbcie w tym miejscu dziurkę,
wytnijcie otwór o średnicy szyjki butelki ( to zadanie dla mamy) .
Należy wetknąć w otwór butelki, żeby sterczały niczym ręce.
Przyklejcie kubeczki po jogurtach do spodu pudełka jak stopy.
3 krok:
udekorujcie swojego Segregobota kolorowymi wycinankami, papierem.
Nadajcie mu imię i poproście, żeby przypominał wszystkim
o segregowaniu śmieci. Wkrótce będziecie ekspertami w
recyklingu. I tego z całego serca wam
życzymy.
Może pokażecie nam swoje Segregoboty?
(można zrobić zdjęcie i wysłać na pocztę )
Spróbujcie ułożyć kilka zdań o swoim
robocie.
Omówcie jego wygląd, z jakich materiałów powstał, jak ma
na imię, o czym ma przypominać .
Miłej zabawy życzymy wszystkim Motylkom.
Pamiętajcie, aby
samodzielnie posprzątać po zabawie . Wiemy, że potraficie.
Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji po
przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem:
przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz