GWIAZDOZBIORY

                                                      
                                              ZDALNE NAUCZANIE

                        REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                             ( I 5,9, III 2,5,7, IV 2,5,8,12,14,15,18,19)

Witamy wszystkie uśmiechnięte Motylki .
 Dzisiaj zapraszamy was do obserwowania nieba razem z Ethanem.
 Oglądajcie film " Gwiazdy na Niebie "– Ethan ogląda konstelacje przez teleskop!
 Bajki Edukacyjne dla dzieci . Yotube.com/ watch? v=rLpvLIR7Sfw

-Czy już wiecie, kim był Ethan? 
- Co obserwował przez teleskop? 
- Czy zapamiętaliście jakie konstelacje podziwiał Ethan? 
 Spróbujcie wymienić je wszystkie. Może uda Wam się  je  narysować?  
 Ułóżcie piękne zdania o każdej z nich. Policzcie ile jest w każdym zdaniu wyrazów. 

                                  


Już od niepamiętnych czasów Chińczycy, Egipcjanie, Grecy łączyli jasne gwiazdy w grupy, zwane gwiazdozbiorami lub konstelacjami. Z Ziemi widzimy konstelacje gwiazd jakby na płaskiej kartce, natomiast w przestrzeni gwiazdy jednego gwiazdozbioru nie są wcale blisko siebie. Jakie wy znacie gwiazdozbiory? Poszukajcie ciekawostek związanych z kosmosem w książkach lub albumach, bądź z innego źródła. Ciekawej lektury.

Poćwiczcie wymowę : gwiazdozbiory, konstelacje. Podzielcie wyrazy na sylaby, na głoski. Policzcie ile było sylab i głosek w tych wyrazach. Trochę trudne zadanie, ale na pewno dacie radę. Powodzenia !

A teraz usiądźcie wygodnie i nad głowami rysujcie w powietrzu gwiazdy różnej wielkości. Spróbujcie rysować raz prawą, raz lewą ręką.

Przygotujcie sobie kolorowy papier, kredki i nożyczki. Narysujcie 7 dużych i 8 małych gwiazd. Potem je wytnijcie. Ułóżcie gwiazdy osobno według wielkości i porównajcie , których gwiazd jest więcej, a których mniej. O ile więcej, o ile mniej?
 Możecie też nie licząc gwiazd określić ,których jest więcej, a których mniej. (ułożyć w pary)

WYSŁUCHAJCIE  OPOWIADANIA : 
Siedem niebieskich gwiazdek w sklepie na półce leżało, na zabawę chęć miało. Sprzedawca pan Zdziś, nową gwiazdę przyniósł dziś. Bajecznie kolorową , do zabawy gotową. Myśli pan Zdziś – ile gwiazd mam dziś?
Odpowiedzcie na pytania: 
 - ile niebieskich gwiazdek w sklepie na półce leżało? 
 - ile gwiazd przyniósł sprzedawca pan Zdziś? 
 - ile gwiazd jest teraz w sklepie?
Odpowiadając na pytania wykorzystajcie swoje gwiazdy, układając je na stole.

,,Gwiazdozbiór’’ - ZABAWA  PLASTYCZNA
Przygotujcie nitkę lub wełnę oraz swoje papierowe gwiazdy. Za pomocą nici powiążcie ze sobą gwiazdki. I w ten prosty sposób powstaną wasze własne gwiazdozbiory. Wymyślcie różne wzory i nadajcie im tytuł. 
 
Otwórzcie książki nr 4 na s.54-55 i wykonajcie ćwiczenia.
 Pisanie po śladzie wzorów i cyfr, kolorowanie rakiet, 
 Łączenie gwiazdek w gwiazdozbiory, 
Otaczanie pętlą ósmego statku kosmicznego od lewej strony.

Wiecie już jak wygląda cyfra 8 . Do czego jest podobna , co wam przypomina? Spróbujcie napisać cyfrę 8 - dłonią w powietrzu, palcem na stole, na plecach mamy, na tacy z kaszą . Napiszcie cyfrę 8 na dużej kartce. Możecie wykleić ją plasteliną, kolorowym papierem, lub pokolorować . Może macie inny pomysł na jej ozdobienie?

Czas na ZABAWY  RUCHOWE:
 - wykonaj 8 podskoków - idź 8 kroków do przodu -uważaj jesteś na linie- wykonaj 8 kroków idąc na palcach - stań na prawej nodze i policz do ośmiu, zrób to samo stając na lewej nodze – wykonaj 8 przysiadów - a teraz leżąc na plecach 8 brzuszków - odpocznij leżąc na plecach, policz głośno od 1- 8 , a potem policz po cichutku

Zaproście mamę do zabawy ,, słyszę i liczę’’. Mama przygotuje : kubeczek, guziki lub inne małe przedmioty, klamerki , kartoniki z cyferkami. Mama wrzuca do kubeczka określoną liczbę guzików w takim tempie, abyście mogli policzyć. Słuchacie uważnie 
( nie patrzymy) i układacie przed sobą tyle samo klamerek oraz odpowiednią cyfrę. W celu sprawdzenia , mama wysypuje z kubka liczmany i liczycie. Jeżeli macie tyle samo, dobrze wykonane zadanie. Brawo!

A teraz zadanie dla odważnych. Należy rozłożyć liczbę 8 na składniki . Do zabawy wykorzystajcie kolorowe klamerki i kartoniki z cyferkami. Ile należy dodać klamerek i cyfr, żeby razem było 8 , ale za każdym razem inaczej? (np. 8= 1 i 7, 1 klamerka żółta i 7 niebieskich , 8= 6 czerwonych i 2 zielone , obok klamerek układacie odpowiednie cyferki itd.) Wesołej zabawy. 
 
Poznaliście kosmos, gwiazdozbiory. Czas zatem na zbudowanie rakiety. Możecie zbudować rakietę z klocków. Możecie też wyciąć z papieru znane wam figury geometryczne , ułożyć z nich super rakietę a potem nakleić na papier. I otoczyć wykonanym gwiazdozbiorem. Wesołych przygód w kosmosie .

                                                                              Do zobaczenia w piątek.

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr.tel. 511 012 416 oraz e-mailem:przedszkole1motylki@wp.pl.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY