JESTEM SPRAWNY JESTEM ZDROWY



                       
                                                 ZDALNE NAUCZANIE
                    REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                          ( III 2,5, 7, I 5 , IV 1,2, 5, 8, 12, 14,15, )

   Witajcie drogie dzieci . 
   Dzisiaj porozmawiamy sobie na temat potrzeby dbania o kondycję   
   fizyczną. 
   Wysłuchajcie wiersza I. Rup pt. " SPORT  TO  ZDROWIE"

        Sport to zdrowie, proszę państwa, a więc wszyscy się starajmy, 
        aby zadbać o swe zdrowie, sporty różne uprawiajmy. 
        Można jeździć na rowerze, grać w tenisa, koszykówkę, 
        pływać, biegać, dużo ćwiczyć, grać też w nogę i siatkówkę.
 
   Odpowiedzcie na pytania: 
   - czy dzieci powinny się gimnastykować? 
   - jakie ćwiczenia lubicie najbardziej? 
   - jakie przybory można wykorzystywać do ćwiczeń?

  ,, Powtórz za mną ‘’ – to zabawa w której mama pokazuje wymyślone         przez siebie ruchy (kilka naraz) a wy powtarzacie ruchy w tej samej  kolejności.
 Ważne w ćwiczeniach jest różnicowanie ruchów prawej i lewej  
  części  ciała.
 
  Zabawa ,, Dokończ zdanie’’ to zadanie dla Was. 
  Ułóżcie kilka różnych odpowiedzi. 
  Lubię ćwiczyć, bo ………………. 
 
 "ZŁAP ZA..."-zabawa ruchowa. 
Mama podaje rytm (klaskanie w ręce lub włącza wesołą muzykę) . Poruszacie się po pokoju w podanym rytmie lub w rytmie muzyki. 
Na hasło mamy np. ,, uszy lub nos’’ zatrzymujecie się i łapiecie się za wymienioną część ciała. 
 
ZABAWY  MATEMATYCZNE. 


           

  Poznacie znaki matematyczne : =, >, <. 
  Przygotujcie sobie potrzebne pomoce: 
- kartoniki z cyferkami oraz kartoniki z znakami =, >, <
- różne drobne przedmioty,  które zastąpią postacie podane w zadaniach
  (klamerki, guziczki, kredki, klocki , lub wycięte z papieru kółeczka)       -talerzyki papierowe
- dziurkacz 
- kartka

Posłuchajcie uważnie : 
Na jednym talerzu leży 5 truskawek, a na drugim tylko 3 . Przyleciał do tych smakołyków bocian. Jak myślicie, w którą stronę skieruje swój otwarty dziób ? Znak , którym możemy zastąpić ,,dziób bociana’’, to taki znak bardzo podobny kształtem do otwartego dziobu ,, < ‘’, > ‘’ i zawsze otwiera się w tę stronę gdzie jest więcej. Połóżcie przed sobą 5 np.klamerek ( to niby truskawki) a obok 3 klamerki. Obok nich połóżcie odpowiednie cyferki

                                                      5  

 Gdzie jest więcej? ( liczba 5 jest większa niż 3 dlatego otwarty dziób otwiera się w tę stronę, gdzie jest więcej czyli w stronę cyfry 5)

       kładziemy poznany znak między cyframi 5 i 3  5 > 3.

Posłuchajcie drugiego zadania. Na jednym brzegu rzeki siedziały 2 zające , po drugiej stronie aż 6 zajęcy. Przypłynął krokodyl . Jak myślicie, na którą stronę skieruje swoją paszczę? Połóżcie 2 klocki ( zające) a obok 6 klocków . Obok połóżcie odpowiednie cyfry.

                                                              2    6 
 
Gdzie jest więcej? ( otwarta paszcza krokodyla otwiera się w tę stronę, gdzie jest większa liczba ).. czyli kładziemy poznany znak między cyframi 2 i 6 i będzie to wyglądało tak  :    2 < 6 . 
 
Trzecie zadanie jest o rybkach. Do sadzawki z 4 małymi rybkami wpuszczono 2 duże ryby. Których ryb jest więcej? ( małych ) Ile małych ryb pływało? ( 4 -mogą być kółeczka) Kładziemy kartonik z cyfrą 4. Ile dużych ryb wpuszczono? ( 2 ) Kładziemy kartonik z cyfrą 2. Których ryb jest więcej?
4 i 2 czyli 4 > 2 ( dziobek znaku otwiera się w stronę większej cyfry) .

 Zabawa:  ,, matematyczny list’’ – złóżcie kartkę papieru na pół i zróbcie na niej 6 dziurek przy pomocy dziurkacza. Rozłóżcie kartkę i kredkami połączcie powstałe dziurki w pary. Jaki wniosek ? Na jednej i na drugiej połówce kartki jest tyle samo dziurek, czyli jest ich po równo.

 Wykonajcie ćwiczenia 1, 2, 3 w książce nr 4 s. 66-67 – ( czytanie zapisów matematycznych, dorysowywanie elementów zgodnie z zapisami matematycznymi, pisanie po śladzie znaków matematycznych. ) 
I jeszcze ćwiczenia s. 74 - pisanie po śladzie podpisów do obrazków.

Zapraszam do obejrzenia pomocnych filmów :
 ,, Na pewno nie potrafisz zapamiętać znaku mniejszości i większości ‘’ youtube. com/ watch?v=4ygv7_NrWTA oraz 
,, Porównywanie liczb – Matematyka ( z jabłuszkami) -   yotube.com/watch?v= yWpSePpxnQ

              



 


Propozycja plastyczna ,, MÓJ ULUBIONY  SPORT ’’
Obejrzyjcie ilustracje o różnych dyscyplinach sportu, porozmawiajcie na ich temat z rodzicami. 
Wykonajcie ćwiczenie 3 w książce nr4 s.69. Narysujcie kredkami rysunek na temat ,, Mój ulubiony sport’’. Możecie podpisać wybraną prze siebie dyscyplinę sportu np. " PŁYWANIE "

            

Życzymy wszystkim miłego odpoczynku, spacerów na świeżym powietrzu i dużo słonecznych uśmiechów .

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem: przedszkole1motylki@wp.pl.


   

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY