JUTRO BĘDZIE NOWY DZIEŃ

                                 ZDALNE NAUCZANIE
               REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                               (I 5,9,IV1,8,4,5,12,13,15, III5)

Moi drodzy, usiądźcie sobie wygodnie. Możecie zamknąć oczy, aby wyobrazić sobie błękitne niebo. Gdzieś w oddali płyną śnieżnobiałe chmurki, a między nimi ukazuje się Słońce i uśmiecha do was. Zaczyna się dzień. Pomyślcie , w jaki ciekawy sposób możecie spędzić nadchodzący dzień, jakie zabawy  na Was czekają? Gdy Słońce znika z naszego pola widzenia, dzień się kończy i rozpoczyna się noc. Noc po pewnym czasie mija i rozpoczyna się dzień i tak jest na przemian.

Proponuję Wam doświadczenie z globusem: ,, Dzień i noc’’. Globus możecie zastąpić dużą piłką. Poproście o pomoc mamę, aby zapaliła latarkę- Słońce i  oświetliła górną stronę piłki (tam leży Polska). Jaki wyciągniecie wniosek na podstawie obserwacji??... Jeśli w Polsce, na naszej półkuli, świeci Słońce, to co dzieje się na drugiej półkuli? ( jest noc).
Zapraszam do zabawy w układanie rytmu: ,, Dzień- noc’’. Wytnijcie z kolorowego papieru koła i kwadraty . Ułóżcie rytm  wiedząc, że koło to dzień, kwadrat to noc. ( układacie figury na przemian w kształcie koła). Miłej zabawy. 
 
Jakie znacie inne rytmy ? Jakie rytmy odnajdziecie w kalendarzu? (4 pory roku, 7 dni tygodnia, 12 miesięcy) Kto potrafi je ułożyć ?
Aby je ułożyć, wystarczy wyciąć 4 , 7 albo 12 jednakowych figur w różnych kolorach. Ułóżcie rytmy, a mama spróbuje je nazwać, jaki to rytm? 
 
Kto z was ma książkę nr 4 , wykonuje ćwiczenie na s. 50-51.

ZABAWA Z  MAMĄ - rysowanie zgodnie z poleceniem. Przygotujcie sobie kartkę w kratkę. Wyobraźcie sobie, że wędrujecie po starym zamku. Umawiamy się, że 1 kratka to 1 krok. Zaznaczcie wejście do zamku- postawcie krzyżyk w lewym dolnym rogu kartki. Teraz idziemy do komnaty króla – 10 kroków w prawo, 6 kroków do góry, znowu10 kroków w prawo. Następnie 2 kratki w prawo to komnata króla. Zaznaczcie ją krzyżykiem. 

Brawa za wykonanie zadania!!!
Teraz kolej na zmianę. Mama rysuje drogę według Waszych wskazówek. Brawo mama.!!!

Propozycja pracy plastycznej z wykorzystaniem świecy ,, Świat nocą’’.
Jak wygląda świat nocą? Jaka pora zaczyna się, gdy kończy się noc?
Narysujcie świecą na papierze jak wyobrażacie sobie świat nocą. Zamalujcie rysunek czarną farbą i pozostawcie pracę do wyschnięcia. Nadajcie tytuł swojej pracy. A teraz  wymyślcie  bajkę, w oparciu o swoją pracę i przedstawcie  ją mamie. Pozwólcie rozwinąć skrzydła swojej wyobraźni. Prace oprawcie w ramki z kolorowego papieru. Powodzenia!

Na  zakończenie posłuchajcie opowiadania pt." NOCNE  STRACHY"  
                   (  KTO  POTRAFI  CZYTA  SAM!!!!!!)
                                   
              
   JUŻ  PRAWIE  ZASYPIAŁEM,  GDY  TUŻ  OBOK  MNIE  PRZEMKNĄŁ  JAKIŚ  CIEŃ. OTWORZYŁEM  OCZY  I  USIADŁEM.  WOLĘ  ZASYPIAĆ  BEZ  TAJEMNICZYCH  CIENI  W  POBLIŻU.
GDY  MU  SIĘ  DOKŁADNIE  PRZYJRZAŁEM,  OKAZAŁO  SIĘ,  ŻE  CIEŃ  MA  4 NOGI,  OGON  I  WĄSY.
- BALTAZAR! - ODETCHNĄŁEM.
- ALE MNIE  PRZESTRASZYŁEŚ!
-Ciiii..- ODPOWIEDZIAŁ  CICHO  BALTAZAR  I  POKAZAŁ  W  STRONĘ  OKNA.
  TERAZ  DOPIERO  PRZESTRASZYŁEM  SIĘ  NAPRAWDĘ.
 W  ŚWIETLE  KSIĘŻYCA  ZOBACZYŁEM,  ŻE  ZA  OKNEM,  NA  PRZEDSZKOLNYM  PODWÓRKU,  STOI....
- POTWÓR!!!-  WYSZEPTAŁEM.
BALTAZAR  ZJEŻYŁ  SIĘ  CAŁY  I  FUKNĄŁ:
- NO  WŁAŚNIE.  MIAŁEM  NADZIEJĘ,  ŻE MOŻE  TO  TYLKO  MNIE  SIĘ  COŚ  WYDAJE,  ALE  JEŚLI  TY  TEŻ GO  WIDZISZ....
- NAJPIERW  TA  WODA,  A  TERAZ  ON -  POWIEDZIAŁEM.
  DZIŚ  W  PRZEDSZKOLU  DO  OBIADU  NIE  BYŁO  WODY.  NIE  MOŻNA  SIĘ  BYŁO  UMYĆ  ANI  POZMYWAĆ  NACZYŃ.
- CO TAM  WODA-  MRUKNĄŁ BALTAZAR.
-  W  PORÓWNANIU  Z  NIM  TO  ZUPEŁNY  DROBIAZG.
-  A  MOŻE...- PODRAPAŁEM  SIĘ  W  GŁOWĘ...
-  A  MOŻE  WŁAŚNIE  ON  JĄ  WYPIŁ?!
BALTAZAR  ZNÓW  ZERKNĄŁ  W  STRONĘ OKNA.
-  MOŻE....- POWIEDZIAŁ.- ALEŻ  ON  MA  DŁUGĄ  SZYJĘ!  MOŻE 
  TO  ŻYRAFA?
-  ŁADNA  MI  ŻYRAFA-  POKRĘCIŁEM  GŁOWĄ.
-  WIDZIAŁEŚ  KIEDYŚ  ŻYRAFĘ  Z  TAKIMI  ZĘBAMI?
I  DLACZEGO  W  OGÓLE  SIĘ  NIE  RUSZA?
BALTAZAR  ZNÓW  SIĘ  ZJEŻYŁ.
- MASZ  RACJĘ-POWIEDZIAŁ.
- ŻYRAFY  SIĘ  RUSZAJĄ. A  MOI  KUZYNI- TYGRYSY  POTRAFIĄ 
 BARDZO  DŁUGO  LEŻEĆ  BEZ  RUCHU  PODCZAS  POLOWANIA.
    TERAZ  TO  MNIE  DOPIERO PRZESTRASZYŁ.  PODCZAS  POLOWANIA !  CZYŻBY  TEN  POTWÓR  ZA  OKNEM  CHCIAŁ  TU  URZĄDZIĆ  POLOWANIE?
- MUSIMY  COŚ  ZROBIĆ!-  POWIEDZIAŁEM.
- TYLKO  CO?  MOŻE....UCIEKNIEMY?
-  TO  NIE  JEST  DOBRY  POMYSŁ-  WYSZEPTAŁ  BALTAZAR-    
   NIE  WIEMY PRZECIEŻ,  JAK  SZYBKO  BIEGAJĄ  TAKIE    POTWORY.
-  W  TAKIM  RAZIE  ZAATAKUJEMY  GO  PIERWSI-  PODPOWIEDZIAŁEM. - TY  MOŻESZ PODRAPAĆ  GO  PAZURAMI,
 A  JA..., A  JA...,  A  JA  BEDĘ GŁOŚNIO  KRZYCZAŁ.
-  TO  TEŻ  NIE  NAJLEPSZY  POMYSŁ-  WYSZEPTAŁ  BALTAZAR,
  NIE WDAJĄC SIĘ  W  SZCZEGÓŁY.
-  MYŚLĘ,  ŻE  NAJLEPIEJ  CZEKAĆ  I  OBSERWOWAĆ.
   CZEKALIŚMY  WIĘC  I  OBSERWOWALIŚMY.
 POTWÓR  ANI  DRGNĄŁ,  TYLKO  WIATR  PORUSZAŁ  GAŁĘZIAMI  DRZEW.  PRZYTULIŁEM  SIĘ  DO  MIĘKKIEGO   FUTERKA  BALTAZARA  I  NA  CHWILKĘ  ZAMKNĄŁEM  OCZY.
GDY  JE  OTWORZYŁEM,  BYŁO  JUŻ  JASNO,  A  NADE  MNĄ
STAŁA  JAGÓDKA.
-  OJEJ!-  ZAWOŁAŁEM.-  TAM,  ZA  OKNEM  STOI...- CHCIAŁEM
   JĄ  OSTRZEC.
-  WIEM,  WIEM-  PRZERWAŁA  MI  JAGÓDKA. - KOPARKA.
   PRACUJE  OD  RANA,  ŻEBYŚMY  DZIŚ  MOGLI  JUŻ  MIEĆ
   WODĘ  W  PRZEDSZKOLU.  CHCESZ  ZOBACZYĆ?
  CO  MIAŁEM  ZROBIĆ?  KIWNĄŁEM  GŁOWĄ.
 

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr.tel. 511 012 416 oraz e-mailem: przedszkole1motylki@wp.pl.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY