KAŻDE DZIECKI DOBRZE WIE CO JEST ZDROWE, A CO NIE
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( III5, I 1,5 ,6,9, IV 2,4,5,8,15, )
Witajcie uśmiechnięte
Motylki!
Mamy nadzieję, że wszystkim dzieciom humory dopisują.
Rozpoczynamy nowy tydzień bardzo ,,zdrową’’ tematyką.
Będziemy się zastanawiali,
jak należy postępować, aby
można było cytować powiedzonko
,, W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH’’.
A może wy już wiecie co oznacza to hasło?
Jeżeli
odpowiedzieliście to zapraszamy do zabawy :
,, W zdrowym
ciele zdrowy duch, powtórz za mną, boś jest zuch’’.
Do pomocy
potrzebujecie mamy, aby podawała wam rytmy do powtórzenia :
- klaśnij
nad głową i za plecami
- podskocz 2
razy na prawej nodze i 2 razy na lewej
- zrób 2 skłony i
podskocz obunóż 3 razy
- skacz 5 pajacyków i usiądź jak przedszkolak (po turecku) .
Mama nie wypowiada nazw liczb, ale pokazuje
kartoniki z odpowiednimi cyframi.
Dzieci muszą je odczytać i tyle
razy wykonać określone czynności.
,,Witaminy, witaminy’’
- spróbujcie same ułożyć zagadki o warzywach i owocach .
Ciekawe, czy mamusie je odgadną?
Narysujcie na dużej
kartce swój ulubiony owoc a na drugiej kartce ulubione warzywo .
Ładnie i starannie pokolorujcie. Gdy rysunki będą gotowe,
potnijcie kartki na mniejsze elementy . W ten sposób otrzymacie ,,
owocowo-warzywne’’ puzzle. Kto potrafi je ułożyć w całość?
Owocnej zabawy.
Dlaczego warto jeść
warzywa i owoce ?
Spróbujcie wyszukać informacji na temat
witamin zawartych w owocach i warzywach oraz ich wpływie na
odporność organizmu. Które warzywo, owoc ma najwięcej witamin?
A jakie produkty
żywnościowe są niezdrowe ? Czy często je zajadacie?
Zabawa artykulacyjna : " SPRZĄTANIE BUZI"
Mama demonstruje ćwiczenia i opowiada
historyjkę o porządkowaniu buzi:
- Wymiatamy z buzi
okruszki, które mogły zostać po śniadaniu ( dzieci oblicują
szeroko otwartą buzię).
- Myjemy dokładnie zęby ( dzieci przesuwają
język po powierzchni zębów górnych i dolnych, wewnątrz i
zewnątrz). Polerujemy zęby, by pięknie błyszczały (dotykają
językiem każdego zęba po kolei).
- Czyścimy dokładnie sufit buzi,
od ząbków do gardła (przesuwamy język po podniebieniu w przód i
w tył).
- Sprawdzamy, czy na ścianach buzi nie zostały jakieś
resztki ze śniadania( wypychają policzki językiem).
- Zamiatamy
podłogę, wymiatamy z buzi wszystkie okruszki i paproszki (
przesuwają język po dnie jamy ustnej w przód i w tył).
- Uśmiechamy
się szeroko i dziwimy, że nam tak szybko poszło( rozciągamy
szeroko wargi i ściągamy buzię w ,, ciup’’ – na zmianę).
Wykonujemy ćwiczenia w
książce nr4 s.72,75 : uzupełnianie piramidy żywieniowej,
układanie przepisu na sałatkę owocową oraz ćwiczenia s.70 –rysowanie takich samych
owoców w tabelce po lewej stronie, odczytywanie wyrazów z sylab
zapisanych na owocach i warzywach w tych samych kolorach.
Zdrowe kanapki – odpowiedz
na pytania:
- dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa?
-
co się dzieje w momencie gotowania warzyw?
- czy należy jeść
warzywa ze skórką?
- czy warzywa, które
obierzemy, należy myć przed spożyciem? Dlaczego?
- dlaczego warzywa i owoce są zdrowsze od słodyczy?
-
czy warzywa mogą być podawane w sposób zachęcający do zjedzenia?
Przygotujcie razem z mamą zdrowe, kolorowe kanapki z
warzywami dla całej rodziny.
Propozycja plastyczna – OWOCOWY LUDZIK.
Spróbujcie wykonać ludzika według własnego
pomysłu. Aby go wykonać należy się zastanowić jak ludzik ma
wyglądać , czyli najpierw pomysł . Skorzystajcie z następujących
pomocy: warzywa i owoce, ścinki materiału i wełny, pinezki,
kolorowy papier, bibuła, patyczki do szaszłyków, wykałaczki .
Ciekawe jak będą wyglądały wasze ludziki. Na pewno będą wesołe i
piękne. Tego wam życzymy.
A
teraz zabawa ruchowa ,, pociąg do krainy czystości’’ –
zamieniacie się w wagoniki pociągu, który wjeżdża na różne
stacje .Kiedy pociąg zatrzymuje się, wysiadacie na stacji ( mama
podaje nazwę stacji) a wy wykonujecie określoną czynność. Na
przykład na stacji Ząbkowo- naśladujecie mycie zębów, na stacji
Mydełkowo- naśladujecie mydlenie rąk, na stacji Prysznicowo-
naśladujecie mycie się gąbką pod prysznicem.
Możecie w tym tygodniu
założyć notatnik ,,zdrowego odżywiania’’.
Zróbcie tabelkę, wypiszcie nazwy dni tygodnia. Każdego dnia
rysujecie wszystkie produkty, które tego dnia jedliście. Pod koniec
tygodnia sprawdzicie, czy odżywialiście się zdrowo, jakie
przeważały produkty.
Czekamy na zdjęcia
waszych prac. Życzymy ciekawych pomysłów oraz wesołej zabawy.
Powodzenia!
Maksiu , twój Segregobot jest wspaniały . Bardzo podobają nam się twoje zasady wypisane na zielonym listku oraz prezenty dla Ziemi. Wielkie Brawa!!!
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416
oraz e-mailem: przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz