KAŻDE DZIECKI DOBRZE WIE CO JEST ZDROWE, A CO NIE


                                                ZDALNE NAUCZANIE

                             REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                      ( III5, I 1,5 ,6,9, IV 2,4,5,8,15, )

Witajcie uśmiechnięte Motylki!
Mamy nadzieję, że wszystkim dzieciom humory dopisują. 
Rozpoczynamy nowy tydzień bardzo ,,zdrową’’ tematyką. Będziemy się zastanawiali,
 jak należy postępować, aby można było cytować powiedzonko
 ,, W  ZDROWYM  CIELE  ZDROWY  DUCH’’.
 A może wy już wiecie co oznacza to hasło?
Jeżeli odpowiedzieliście  to zapraszamy do zabawy :
,, W zdrowym ciele zdrowy duch, powtórz za mną, boś jest zuch’’.
 Do pomocy potrzebujecie mamy, aby podawała wam rytmy do powtórzenia : 
 - klaśnij nad głową i za plecami 
- podskocz 2 razy na prawej nodze i 2 razy na lewej 
 - zrób 2 skłony i podskocz obunóż 3 razy 
- skacz 5 pajacyków i usiądź jak przedszkolak (po turecku) . 
Mama nie wypowiada nazw liczb, ale pokazuje kartoniki z odpowiednimi cyframi. 
Dzieci muszą je odczytać i tyle razy wykonać określone czynności.


                     


,,Witaminy, witaminy’’ - spróbujcie same ułożyć zagadki o warzywach i owocach . Ciekawe, czy mamusie je odgadną? 
 
Narysujcie na dużej kartce swój ulubiony owoc a na drugiej kartce ulubione warzywo . Ładnie i starannie pokolorujcie. Gdy rysunki będą gotowe, potnijcie kartki na mniejsze elementy . W ten sposób otrzymacie ,, owocowo-warzywne’’ puzzle. Kto potrafi je ułożyć w całość? Owocnej zabawy.

Dlaczego warto jeść warzywa i owoce ? 
Spróbujcie wyszukać informacji na temat witamin zawartych w owocach i warzywach oraz ich wpływie na odporność organizmu. Które warzywo, owoc ma najwięcej witamin?
A jakie produkty żywnościowe są niezdrowe ? Czy często je zajadacie?
                       


Zabawa artykulacyjna : " SPRZĄTANIE  BUZI"
Mama demonstruje ćwiczenia i opowiada historyjkę o porządkowaniu buzi: 
 - Wymiatamy z buzi okruszki, które mogły zostać po śniadaniu ( dzieci oblicują szeroko otwartą buzię). 
- Myjemy dokładnie zęby ( dzieci przesuwają język po powierzchni zębów górnych i dolnych, wewnątrz i zewnątrz). Polerujemy zęby, by pięknie błyszczały (dotykają językiem każdego zęba po kolei). 
- Czyścimy dokładnie sufit buzi, od ząbków do gardła (przesuwamy język po podniebieniu w przód i w tył). 
- Sprawdzamy, czy na ścianach buzi nie zostały jakieś resztki ze śniadania( wypychają policzki językiem). 
- Zamiatamy podłogę, wymiatamy z buzi wszystkie okruszki i paproszki ( przesuwają język po dnie jamy ustnej w przód i w tył). 
- Uśmiechamy się szeroko i dziwimy, że nam tak szybko poszło( rozciągamy szeroko wargi i ściągamy buzię w ,, ciup’’ – na zmianę).

Wykonujemy ćwiczenia w książce nr4 s.72,75 : uzupełnianie piramidy żywieniowej, układanie przepisu na sałatkę owocową oraz ćwiczenia s.70 –rysowanie takich samych owoców w tabelce po lewej stronie, odczytywanie wyrazów z sylab zapisanych na owocach i warzywach w tych samych kolorach.

Zdrowe kanapki – odpowiedz na pytania: 
 - dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa? 
 - co się dzieje w momencie gotowania warzyw? 
 - czy należy jeść warzywa ze skórką? 
 - czy warzywa, które obierzemy, należy myć przed spożyciem? Dlaczego? 
 - dlaczego warzywa i owoce są zdrowsze od słodyczy?  
 - czy warzywa mogą być podawane w sposób zachęcający do zjedzenia? 
Przygotujcie razem z mamą zdrowe, kolorowe kanapki z warzywami dla całej rodziny.

Propozycja plastyczna – OWOCOWY  LUDZIK. 
Spróbujcie wykonać ludzika według własnego pomysłu. Aby go wykonać należy się zastanowić jak ludzik ma wyglądać , czyli najpierw pomysł . Skorzystajcie z następujących pomocy: warzywa i owoce, ścinki materiału i wełny, pinezki, kolorowy papier, bibuła, patyczki do szaszłyków, wykałaczki . Ciekawe jak będą wyglądały wasze ludziki. Na pewno będą wesołe i piękne. Tego wam życzymy.

A teraz zabawa ruchowa ,, pociąg do krainy czystości’’ – zamieniacie się w wagoniki pociągu, który wjeżdża na różne stacje .Kiedy pociąg zatrzymuje się, wysiadacie na stacji ( mama podaje nazwę stacji) a wy wykonujecie określoną czynność. Na przykład na stacji Ząbkowo- naśladujecie mycie zębów, na stacji Mydełkowo- naśladujecie mydlenie rąk, na stacji Prysznicowo- naśladujecie mycie się gąbką pod prysznicem.
Możecie w tym tygodniu założyć notatnik ,,zdrowego odżywiania’’. Zróbcie tabelkę, wypiszcie nazwy dni tygodnia. Każdego dnia rysujecie wszystkie produkty, które tego dnia jedliście. Pod koniec tygodnia sprawdzicie, czy odżywialiście się zdrowo, jakie przeważały produkty.
Czekamy na zdjęcia waszych prac. Życzymy ciekawych pomysłów oraz wesołej zabawy. Powodzenia! 
                        


Maksiu , twój Segregobot jest wspaniały . Bardzo podobają nam się twoje zasady wypisane na zielonym listku oraz prezenty dla Ziemi. Wielkie Brawa!!!

                       


                 
Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e-mailem: przedszkole1motylki@wp.pl.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY