POZNAJEMY LITERĘ c C

                                 
                                               ZDALNE NAUCZANIE
                              REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
                                         ( IV 2,4,5,8,9,12,15,18, I 5,9, III 5)


          Witamy Wszystkie Motylki . 
    Zapraszamy na zabawy ruchowej pt.,,Poranna toaleta’’
    - pobudka, wstajecie, biegamy w różnych kierunkach ( mama postara się o rytmiczną    
      muzykę), na głośne klaśnięcie robicie podskok na palcach w miejscu, 
       na ciche klaśnięcie siadacie skrzyżnie 
    - po wstaniu z łóżka wykonujecie ,, wiatraczki’’, krążenie rąk do przodu i do tyłu    
      (na  stojąco)
    - dotykacie stóp w siadzie prostym 
    - wykonujecie sprężynki, skłony na boki na stojąco 
    - teraz udajecie, że zdejmujecie piżamy, podnosicie nogi do góry
    - biegacie w różnych kierunkach w poszukiwaniu ręcznika (chustka) 
    - siadacie i naśladujecie mycie i wycieranie nóg, przekładacie ręcznik-chustkę  raz z   
      prawej raz z lewej strony
    - wspinacie się na palce, wieszacie ręcznik wysoko na wieszaku 
    - ręcznik leży na podłodze , przeskakujecie przez niego 
    - siadacie, unosicie ręcznik palcami stóp, na przemian prawą i lewą stopą.

    Zapraszamy do wesołej zabawy badawczej
,, Zgadnij, jakie skarby mam, to ci w darze jeden dam’’.
 Do zabawy potrzebujecie : pudełko z otworami na ręce lub pojemnik nakryty ręcznikiem oraz owoce jakie macie w domu. Mogą być też warzywa. Zabawa polega na rozpoznaniu owoców i warzyw po dotyku. Dotykając wybrany przedmiot, określacie jego cechy ( jest okrągły, podłużny, twardy itp.), nazywacie go , a dopiero potem wyciągacie i sprawdzacie prawidłowo udało Wam się odgadnąć jego nazwę.
 Następna zabawa z tym samym zestawem owoców i warzyw to:
 ,, CO JA  Z  CIEBIE  ZROBIĘ?’’. 
 Przeliczcie ile jest wszystkich warzyw, ile jest owoców. 
 Czego więcej ,  czego mniej, o ile więcej, o ile mniej, a może tyle samo? 
 Których warzyw mama potrzebuje do ugotowania zupy?
 Jaką zupę można ugotować z waszych warzyw i czego wam brakuje? 
 Jaką surówkę uda wam się zrobić ze zgromadzonych warzyw ? 
 Jaki deser można przygotować z twoich owoców? 
 Jaki jeszcze masz pomysł, co można przyrządzić z owoców?



                      
                            
Otwórzcie książkę nr 4 s.64-65 . Opowiedzcie mamie historyjkę Trampolinka i Celiny. Przeczytajcie teksty przy obrazkach. 
Podzielcie na sylaby i na głoski wyrazy : cytryna i Celina. Jaką głoskę słyszycie na początku, w środku i na końcu tych wyrazów? 
Zbudujcie modele wyrazów : cytryna i Celina najpierw z białych kartoników, a potem z czerwonych ( samogłoski) i niebieskich kartoników ( spółgłoski). 
Przyjrzyjcie się małej i wielkiej drukowanej i pisanej literce c, C. Do czego jest podobna, co wam przypomina? 
Rysujcie kształt litery c palcem w powietrzu, na stole, na plecach mamy, na tacy z kaszą . Potem na kartce palcem po wzorze , kredką , mazakiem. 
 Możecie literę C wykleić plasteliną, kolorowym papierem, lub kuleczkami z gazety. Kiedy poćwiczycie i utrwalicie kształt litery C , wykonajcie ćwiczenia w książce: 
 piszcie po śladzie literę c, C, 
wskażcie miejsca występowania litery c w modelach wyrazów i pomalujcie na niebiesko  kwadraciki wskazujące miejsce występowania tej litery,
nalepcie napisy do zdjęć. 
Wyszukajcie słowa zawierające głoskę c na początku, w środku i na końcu wyrazu.

 Spróbujcie ułożyć piękne zdania z wybranymi słowami. Policzcie ile słów jest w waszych zdaniach. Do ułożonych zdań możecie wykonać rysunki. ( powstanie mini książeczka waszego autorstwa). 
Dokończ sylaby, aby powstały słowa: ca - , co- , ci- , ce- , cy- , cu- . 
 
Wierszyk do czytania " O literkach - C "  (W. Chotomskiej) .
 Kto potrafi czyta sam.

                             Gdyby nie było C w alfabecie,
                             toby nie było cyrków na świecie. 
                             Żadnych sensacji, żadnych atrakcji,
                             magicznych sztuczek i akrobacji. 
                             Nikt z cylindra nie wyciągnąłby królika. 
                             Żaden kucyk po arenie by nie brykał. 
                             Żaden chłopak nie podziwiałby siłaczy. 
                             Linoskoczka też by człowiek nie zobaczył. 
                             Nikt by nie mógł na batucie kozłów fikać.
                             Nikt na wrotkach nie zatańczyłby walczyka.

 Po przeczytaniu wierszyka odszukajcie literkę,, C ‘’. W jakich słowach się ukryła?

 Ciekawostka dotycząca witaminy C 
 Czy wiecie, że w jednej kulce czarnej porzeczki jest dużo więcej witaminy C 
 niż w jednej cytrynie?
 Żeby dostarczyć takiej samej ilości witaminy C co jedna kulka czarnej porzeczki      musielibyście zjeść 3 cytryny!

Wesołej zabawy z nową literką . Życzymy dużo słoneczka i uśmiechów na każdy dzień. 
 
Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel.511 012 416 oraz e-mailem: przedszkole1motylki@wp.pl.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY