WIELKANOCNE ZWYCZAJE
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA
PODSTAWY PROGRAMOWEJ (I5,9, IV 1,2,4,5,8,10) ZWYCZAJE
- Wysłuchajcie wiersza M. Niewielskiej pt:,,Śmigus-dyngus’’
Wczesnym
rankiem, po kryjomu,
Michał
skrada się po domu.
Z
ogromnymi psikawkami
właśnie
schował się za drzwiami.
Aj,
ratunku! Co się dzieje?
Kto
to na mnie wodę leje?
Wszystkich
oblał dziś Michałek,
bo
dziś lany poniedziałek.
Po wysłuchaniu wiersza , spróbujcie swoimi słowami opowiedzieć
mamie lub tacie o czym był ten krótki wiersz?
Jakie
znacie zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi?
- Narysujcie tyle jajek ile głosek znajduje się w wyrazie ,, PISANKI’’.
Ozdabiajcie
jajka wzorkami według własnego pomysłu (kredki, mazaki). Gdy będą
gotowe, wytnijcie je dokładnie . Na odwrotnej stronie każdego jajka
napisz odpowiednią literkę (taką, aby po ułożeniu wszystkich
pisanek w odpowiedniej kolejności otrzymać napis ,,
pisanki’’).
Ułóżcie
kilka różnych zdań z wyrazem ,, pisanki’’.
Odszukajcie
jakie ,, zimowe słowo’’ ukryło się w wyrazie -pisanki?
- Zabawy ruchowe z wyciętymi pisankami:
rozłóżcie
pisanki na dywanie w pewnej odległości od siebie i zaczynamy
zabawę
-
slalom : bieg między pisankami
skoki na prawej nodze między pisankami
skoki na złączonych stopach między pisankami
idziemy na czworakach
skoki pajacyka
- czy
wszystkie jajka wyglądają tak samo?
-czy
tylko ptaki znoszą jajka?
-które
inne zwierzęta znoszą jajka?
-
dlaczego skorupka jajka łatwo pęka?
-dlaczego
nie można jeść surowych jajek?
-po
czym można poznać, że jajko zostało ugotowane? (obejrzyjcie jajko
ugotowane i surowe, porównajcie ich wielkość, ciężar)
-
obejrzyjcie jajko ( skorupkę) przez lupę, i co zauważyliście?
-sprawcie
czy jajko zanurzone w szklance wody unosi się, czy dotyka dna i co
to znaczy? ( pomyślcie jak wytłumaczyć to doświadczenie,
rodzice w razie trudności pomogą i wyjaśnią)
Zastanówcie
się także jak wytłumaczyć powiedzonka o jajku na przykład:
- ,,
obchodzić się z kimś lub czymś jak z jajkiem’’
- ,,
jajko mądrzejsze od kury’’
-
czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci’’
-,,
kukułcze jajo’’
- ,,
kura znosząca złote jajka’’.
Zaproście
rodziców do konkursu na najciekawszą odpowiedź na pytanie:
-
dlaczego jajko jest symbolem życia? Może znasz na to pytanie
odpowiedź?
Poszukaj
rymów do słów : jajka, jajeczka.
7. Zbudujcie z klocków
domek dla wielkanocnego zajączka
Dzieci
, które mają w domu książeczki Nr 4 wykonują ćwiczenia na
stronie 40 (dobieranie i kolorowanie ramek)
8. " Pisankowe puzzle"- Narysuj wielkie jajko ( na całą kartkę) .Ozdób je według własnego pomysłu. Kiedy będzie pięknie i starannie wykonane, wytnij je.
Potnij na kilka części a potem ułóż w całość tak, aby wszystkie elementy do siebie pasowały. Kto z domowników ułoży jajko najszybciej?
WESOŁEJ ZABAWY!!!!
Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod
przedszkolnym nr tel.511 012 416 oraz e-mailem: przedszkole 1
motylki @ wp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz