WIELKANOCNE ZWYCZAJE

                                             ZDALNE NAUCZANIE

   REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ (I5,9, IV 1,2,4,5,8,10) ZWYCZAJE 

  1. Wysłuchajcie wiersza M. Niewielskiej pt:,,Śmigus-dyngus’’



Wczesnym rankiem, po kryjomu,
Michał skrada się po domu.
Z ogromnymi psikawkami
właśnie schował się za drzwiami.
Aj, ratunku! Co się dzieje?
Kto to na mnie wodę leje?
Wszystkich oblał dziś Michałek,
bo dziś lany poniedziałek.

Po wysłuchaniu wiersza , spróbujcie swoimi słowami opowiedzieć mamie lub tacie o czym był ten krótki wiersz?
Jakie znacie zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi?
  1. Narysujcie tyle jajek ile głosek znajduje się w wyrazie ,, PISANKI’’.
Ozdabiajcie jajka wzorkami według własnego pomysłu (kredki, mazaki). Gdy będą gotowe, wytnijcie je dokładnie . Na odwrotnej stronie każdego jajka napisz odpowiednią literkę (taką, aby po ułożeniu wszystkich pisanek w odpowiedniej kolejności otrzymać napis ,, pisanki’’).
Ułóżcie kilka różnych zdań z wyrazem ,, pisanki’’.
Odszukajcie jakie ,, zimowe słowo’’ ukryło się w wyrazie -pisanki?
  1. Zabawy ruchowe z wyciętymi pisankami:
rozłóżcie pisanki na dywanie w pewnej odległości od siebie i zaczynamy zabawę
- slalom : bieg między pisankami
skoki na prawej nodze między pisankami
skoki na złączonych stopach między pisankami
idziemy na czworakach
skoki pajacyka

      4. Zapraszamy do wspólnej zabawy z rodzicami ,,siatka pytań i zadań ‘’, która polega               na szukaniu odpowiedzi na załączone pytania i wyciąganiu wniosków: 
- czy wszystkie jajka wyglądają tak samo?
-czy tylko ptaki znoszą jajka?
-które inne zwierzęta znoszą jajka?
- dlaczego skorupka jajka łatwo pęka?
-dlaczego nie można jeść surowych jajek?
-po czym można poznać, że jajko zostało ugotowane? (obejrzyjcie jajko ugotowane i surowe, porównajcie ich wielkość, ciężar)
- obejrzyjcie jajko ( skorupkę) przez lupę, i co zauważyliście?
-sprawcie czy jajko zanurzone w szklance wody unosi się, czy dotyka dna i co to znaczy? ( pomyślcie jak wytłumaczyć to doświadczenie, rodzice w razie trudności pomogą i wyjaśnią)

      5.  Wspólnie z mamą zastanówcie się ,, do czego używamy jajek?’’ Przygotujcie spis            potraw do których używa się jajek. Może któryś wypróbujecie? 
 
Zastanówcie się także jak wytłumaczyć powiedzonka o jajku na przykład:
- ,, obchodzić się z kimś lub czymś jak z jajkiem’’
- ,, jajko mądrzejsze od kury’’
- czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci’’
-,, kukułcze jajo’’
- ,, kura znosząca złote jajka’’.

Zaproście rodziców do konkursu na najciekawszą odpowiedź na pytanie:
- dlaczego jajko jest symbolem życia? Może znasz na to pytanie odpowiedź?
Poszukaj rymów do słów : jajka, jajeczka.

      6. Pobawcie się do muzyki M. Musorgskiego ,,Taniec kurcząt w skorupkach’’               wymyślcie improwizację ruchową, zaproście do zabawy rodzeństwo,  rodziców

        7.   Zbudujcie z klocków domek dla wielkanocnego zajączka
Dzieci , które mają w domu książeczki Nr 4 wykonują ćwiczenia na stronie 40 (dobieranie i kolorowanie ramek)

8.  " Pisankowe  puzzle"- Narysuj wielkie jajko ( na  całą kartkę) .Ozdób je według  własnego  pomysłu. Kiedy  będzie  pięknie i starannie wykonane, wytnij  je.
Potnij  na kilka  części a potem ułóż  w  całość tak, aby wszystkie  elementy do  siebie pasowały. Kto  z domowników ułoży jajko najszybciej? 
                                        WESOŁEJ  ZABAWY!!!!

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel.511 012 416 oraz e-mailem: przedszkole 1 motylki @ wp.pl





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY