ZEGARMISTRZ
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( IV 1,2,5,8,16,19,20; III 8,9 )
I. SŁUCHANIE WIERSZA PT. "TY I ZEGARY" L.J. KERNA
ZEGARY PRZYPOMINAJĄ MI AKROBATÓW,
CO ZARAZ WAM UDOWODNIĘ,
JEŚLI MI KTOŚ NIE DOWIERZA,
NO, BO PROSZĘ :
JEDNE CHODZĄ NA RĘKACH,
INNE NA ŚCIANACH,
A NAJODWAŻNIEJSZE TO NAWET NA WIEŻACH.
ODPOWIEDZ NA PYTANIA:
- O CZYM OPOWIADA WYSŁUCHANY WIERSZ?
- DO CZEGO SŁUŻY ZEGAR?
- JAKIE ZNACIE RODZAJE ZEGARÓW?
- JAKIE ZEGARY ZNAJDUJĄ SI Ę W TWOIM DOMU?
CZY SĄ TO ZEGARY WSPÓŁCZESNE CZY STARE??
- JAK NAZYWA SIĘ OSOBA , KTÓRA NAPRAWIA ZEGARY?
ZASTANÓW SIĘ CZY TA OSOBA MA TERAZ DUŻO PRACY?
II. ZABAWA RUCHOWA " TANIEC ZEGARA"
PORUSZAJ SIĘ W RYTMIE DOWOLNEJ MUZYKI I PRÓBUJ NAŚLADOWAĆ
DZIAŁANIE ZEGARA. NA PRZERWĘ W MUZYCE ZATRZYMAJ SIĘ I POKAŻ
NAKRĘCANIE ZEGARA ( POWTARZAMY KILKA RAZY)
III. ZABAWA LOGOPEDYCZNA : " CYKANIE ZEGARA"
ZASTANÓW SIĘ JAKIE ODGŁOSY MOGĄ WYDAWAĆ ZEGARY?
NAŚLADUJ JE GŁOŚNO, CICHO, BARDZO GŁOŚNO
( CYK-CYK, TIK-TIK, TIK-TAK, BIM-BAM, BIM-BAM-BOM , DZYŃ-DZYŃ )
IV. "ZEGAR" -ZABAWA PLASTYCZNA
WYKONAJCIE ZEGAR WG WŁASNEGO POMYSŁU ( Z KARTONU, KOLOROWEGO
PAPIERU, KORKA I PINEZKI ). SPRÓBUJCIE SAMODZIELNIE ZAZNACZYĆ NA
JEGO TARCZY GODZINY. USTAWIAJCIE WSKAZÓWKI W RÓŻNYCH MIEJSCACH
I ODCZYTUJCIE GODZINY. WESOŁEJ ZABAWY!!!!
Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416
i e-mailem: przedszkole1motylki@wp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz