BYĆ OPTYMISTĄ - CÓŻ TO ZNACZY ?
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ ( I 5,6,9 II 6 III 6,8
IV 1, 4,5,7,8,)
10 MAJA GÓLNOPOLSKIE
ŚWIĘTO OPTYMIZMU
Witam Was! Wszyscy są ? to cudownie! Zaczynamy!
Miło rozpoczynamy dzień od zabawy: ,,
Gimnastyka dni tygodni’’
Gimnastyka - dobra sprawa , co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna trening tydzień
rozpoczyna.
W poniedziałek dwa
podskoki.
Wtorek lubi kroki w boki.
Środa kreci się w kółeczko.
No a czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady.
A sobota robi ślady.
I tak przez tydzień cały dni tygodnia wciąż
szalały.
Światowy
Dzień Optymizmu został powołany z inicjatywy polskiej Fundacji ,,Jestem
optymistą ‘’, której założycielem i pomysłodawcą był Mariusz Pujszo.
Święto ma
na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na potrzebę pozytywnego myślenia i
zachęcić wszystkich ludzi do zmiany swojej postawy na bardziej optymistyczną.
ROZMOWA Z DZIECKIEM:
- z czym kojarzy Ci się słowo szczęście
- powiedz, co miłego przydarzyło ci się w ostatnim czasie ?
- opowiedzcie o tym, jak się wtedy czuliście.
Rodzic
przytacza definicję słów : OPTYMIZM, OPTYMISTA
OPTYMIZM
- ,, skłonność do dostrzegania, we wszystkim
dodatnich stron i wiara w pomyślny rozwój wydarzeń .’’
OPTYMISTA - ,, człowiek przesiąknięty
skłonnością do dostrzegania dobrych stron życia .’’
Dla kontrastu rodzic może przedstawić dziecku przeciwstawne pojęcia
- PESYMIZM, PESYMISTA.
PESYMIZM - ,, skłonność do
dostrzegania jedynie złych stron wszystkich zjawisk, połączona z przekonaniem o
niepomyślnym rozwoju wydarzeń’’.
PESYMISTA -
,, człowiek skłonny do dostrzegania tylko ujemnych stron życia’’.
,,Jak
zachowuje się optymista i co może powiedzieć
‘’ - burza mózgów .
Zapisujcie swoje pomysły na promyczkach
słońca.
( rysujecie słońce z promieniami, na każdym promieniu zapisujecie jeden pomysł np. wszystko się uda, jestem pewny sukcesu,
osiągnę swój cel, szybko nauczę się wiersza, chętnie posprzątam zabawki,
chętnie pomogę koledze, jestem miły, życzliwy, uprzejmy, koleżeński, często się uśmiecham, jestem
wesoły, zadowolony, nie marudzę, nie narzekam, nie smucę się na zapas itp.)
Po zapisaniu swoich pomysłów , ozdóbcie buzię
słoneczka, rysując piękny uśmiech –
będzie to wasze ,, optymistyczne słoneczko’’. Patrząc na nie od razu odwzajemnicie
uśmiech, który zagości na waszych buziach na bardzo długo
Zabawa: ,, Nie rozśmieszaj mnie!’’.
Rodzic usiłuje
być poważny i nie uśmiechać się. Dziecko ma za zadanie rozśmieszyć mamę lub
tatę. Kiedy mu się to uda następuje zmiana ról
Zabawa : ,, Bystre oko’’.
Na początku zabawy rodzic
i dziecko mają przyjrzeć się sobie nawzajem.
Następnie dziecko wychodzi z pokoju a rodzic dokonuje jednej zmiany w
swoim wyglądzie, np. zegarek zostaje przełożony na drugą rękę, rozwiązuje
sznurowadła, odpina guzik. Dziecko wraca i ma odgadnąć co się zmieniło.
,, Sałatka
dobrego humoru’’ – wymyślajcie składniki
, np. uśmiech, dobry humor, miłe słowo, wesoła zabawa, taniec , piosenka
, dobry nastrój itd.
Wymieszajcie składniki i smacznego!
Zapraszamy
do wysłuchania piosenki Majki Jeżowskiej:
,, Od rana mam dobry humor’’. Piosenka dostępna na YouTube
Możecie
tańczyć do piosenki z żółtymi i różowymi balonami symbolizującymi
radość.
PROPOZYCJA PLASTYCZNA:, optymistyczne okulary’’.
Możecie je wykonać według własnego pomysłu.
Mogą
być wycięte z brystolu, oklejone kolorowym papierem lub plasteliną,
ozdobione
drobnym elementami .
Ciekawych, optymistycznych pomysłów i powodzenia!!!
Ciekawe jesteśmy, jak wygląda świat , patrząc
przez ,,optymistyczne okulary’’?.
Wysłuchajcie
opowiadania ,, Pogodynka Paulinka’’
Nie tak
dawno, nie tak daleko od nas, mieszkał sobie chłopiec imieniem Filip. Niby nic
w tym dziwnego, ale wyobraźcie sobie, ze nasz Filip niczym nie umiał się
cieszyć ! Jego buzia każdego dnia
przypominała gradową chmurę, dlatego też z Filipem tak naprawdę nikt nie chciał
się bawić oraz spędzać wolnego czasu. Koledzy i koleżanki nie lubili, jak
chłopiec swoimi kaprysami, marudzeniem, narzekaniem oraz wiecznym
niezadowoleniem z tego, co dzieje się dookoła, potrafił zepsuć nawet
najciekawszą i najfajniejszą pod słońcem zabawę ! Nic pewnie nie zmieniłoby
się, gdyby nie jedna sytuacja, jaka miała miejsce w przedszkolu, do którego
uczęszczał nasz bohater… Otóż w marcu, wraz z nadejściem wiosny do grupy
dołączyła nowa koleżanka – Paulinka, która właśnie się przeprowadziła.
Dziewczynka szybko dała się poznać jako osoba niezwykle miła, sympatyczna,
chętna do pomocy, a co najważniejsze – zawsze uśmiechnięta! Dzieci w grupie szybko obdarzyli nową
koleżankę przydomkiem ,, Pogodynka’’,
który do niej doskonale pasował.
Dziewczynka była jednak nie tylko pogodna, ale też mądra, bystra, miała
w sobie wielki skarb – złote serduszko ….
Szybko zauważyła, jak zachowuje się Filip , niewiele myśląc, pobiegła do
pani, aby wspólnie ustalić plan, jak skutecznie poprawić chłopcu humor.
Nauczycielka chętnie przystąpiła na taką
propozycję. Już następnego dnia w sali nastąpiło wielkie poruszenie ! Na Filipa w sali czekało namalowane
specjalnie dla niego wielkie, roześmiane słoneczko. Tuż obok stolika pani , smacznie zajadała marchewkę
śliczna , mała, puszysta świnka morska, która była ulubionym zwierzątkiem
naszego bohatera. Żadna zabawa nie odbyła się już bez udziału Filipa, a każdego
ranka chłopiec mógł liczyć na piękne uśmiechy swoich koleżanek oraz kolegów
! W tym momencie zaczęły działać czary
! Pochmurna dotąd twarz Filipa okryła
się pięknym uśmiechem. Chłopiec przestał marudzić, krzywić się i narzekać, a
pozostałe dzieci tak jak "Pogodynka Paulinka’’
poznały się na tym, że Filip to znakomity kolega!
I Wy Kochani również możecie
zaczarować świat wokół siebie -
wystarczy tylko się uśmiechnąć, to naprawdę nic nie kosztuje !
Odpowiedzcie
na pytania:
- Kto występuje w opowiadaniu?
- Jak zmieniło się zachowanie Filipa?
- Kto pomógł chłopcu w tej zmianie?
- Co to znaczy, że uśmiechem umiemy czarować ?
Jak
wyobrażacie sobie ,, Pogodynkę Paulinkę’’ ? Spróbujcie ją narysować. Zastanówcie się , czy Was można nazwać
,, Pogodynką?’’.
Na
pożegnanie rymowanka ,, Słoneczko’’ (możecie rapować albo śpiewać)

Słoneczko nasze rozchmurz buzię,
bo nie do twarzy ci w tej chmurze!
Słoneczko nasze rozchmurz się – maszerować z
tobą będzie lżej
Słoneczko nasze rozchmurz pyska,
bo nie do twarzy ci w chmurzyskach!
Słoneczko nasze rozchmurz się, maszerować z tobą będzie lżej!
HUBERT!!!! JESZCZE RAZ POZDRAWIAMY!!!!
Miłej zabawy
i dużo optymistycznych chwil każdego dnia !!!
Przypominamy, ze jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e-mailem : przedszkole1motylki@wp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz