BYĆ OPTYMISTĄ - CÓŻ TO ZNACZY ?


                                         ZDALNE  NAUCZANIE
                       REALIZACJA  PODSTAWY  PROGRAMOWEJ                                                           ( I 5,6,9     II 6    III 6,8    IV 1, 4,5,7,8,)

           10 MAJA  GÓLNOPOLSKIE  ŚWIĘTO  OPTYMIZMU


      Witam Was! Wszyscy są ?  to  cudownie!  Zaczynamy!





Miło  rozpoczynamy dzień  od zabawy: ,, Gimnastyka dni tygodni’’     
Gimnastyka -  dobra sprawa ,  co dzień wszystkim radość sprawia.  
Gdy niedziela się zaczyna trening tydzień rozpoczyna.  
W poniedziałek dwa podskoki.  
Wtorek lubi kroki w boki.   
Środa kreci się w kółeczko.   
No a czwartek jaskółeczka.   
W piątek szybko dwa przysiady.   
A sobota robi ślady.  
I tak przez tydzień cały dni tygodnia wciąż szalały. 

Światowy Dzień Optymizmu został powołany z inicjatywy polskiej Fundacji ,,Jestem optymistą ‘’, której założycielem i pomysłodawcą był Mariusz Pujszo. 
Święto ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na potrzebę pozytywnego myślenia i zachęcić wszystkich ludzi do zmiany swojej postawy na bardziej optymistyczną.

ROZMOWA  Z  DZIECKIEM:
 - z  czym kojarzy Ci się słowo szczęście                                                                        
 - powiedz, co miłego przydarzyło ci się w ostatnim czasie ?   
 - opowiedzcie o tym, jak  się wtedy czuliście.

Rodzic przytacza definicję słów : OPTYMIZM,   OPTYMISTA

OPTYMIZM -  ,, skłonność do dostrzegania, we wszystkim dodatnich stron i wiara w pomyślny rozwój wydarzeń .’’                                                                                         OPTYMISTA - ,, człowiek przesiąknięty skłonnością do dostrzegania dobrych stron życia .’’                                                                                                                                 
Dla kontrastu rodzic może przedstawić dziecku przeciwstawne pojęcia -  PESYMIZM, PESYMISTA.                                                                                                                          
PESYMIZM  - ,, skłonność do dostrzegania jedynie złych stron wszystkich zjawisk, połączona z przekonaniem o niepomyślnym rozwoju wydarzeń’’. 
PESYMISTA -  ,, człowiek skłonny do dostrzegania tylko ujemnych stron życia’’.

,,Jak zachowuje się optymista i co może powiedzieć    ‘’  -  burza mózgów .    



Zapisujcie swoje pomysły na promyczkach słońca. 
( rysujecie słońce z promieniami, na każdym promieniu zapisujecie  jeden pomysł  np. wszystko się uda, jestem pewny sukcesu, osiągnę swój cel, szybko nauczę się wiersza, chętnie posprzątam zabawki, chętnie pomogę koledze, jestem miły, życzliwy, uprzejmy,   koleżeński, często się uśmiecham, jestem wesoły, zadowolony, nie marudzę, nie narzekam, nie smucę się na zapas  itp.)   
 Po zapisaniu swoich pomysłów , ozdóbcie buzię słoneczka, rysując  piękny uśmiech – będzie to wasze ,, optymistyczne słoneczko’’. Patrząc na nie od razu odwzajemnicie uśmiech, który zagości na waszych buziach na bardzo długo
                                                                              
Zabawa: ,, Nie rozśmieszaj mnie!’’. 
 Rodzic usiłuje być poważny i nie uśmiechać się. Dziecko ma za zadanie rozśmieszyć mamę lub tatę. Kiedy mu się to uda następuje zmiana ról
                                                                                                        
Zabawa : ,, Bystre oko’’.   
 Na początku zabawy rodzic i dziecko mają przyjrzeć się sobie nawzajem.  Następnie dziecko wychodzi z pokoju a rodzic dokonuje jednej zmiany w swoim wyglądzie, np. zegarek zostaje przełożony na drugą rękę, rozwiązuje sznurowadła, odpina guzik. Dziecko wraca i ma odgadnąć co się zmieniło.

,, Sałatka dobrego humoru’’ – wymyślajcie składniki  , np. uśmiech, dobry humor, miłe słowo, wesoła zabawa, taniec , piosenka , dobry nastrój itd.
Wymieszajcie składniki i smacznego!

 Zapraszamy do wysłuchania piosenki Majki Jeżowskiej: 
 ,, Od rana mam dobry humor’’. Piosenka dostępna na YouTube
  Możecie  tańczyć do piosenki z żółtymi i różowymi balonami symbolizującymi radość.
PROPOZYCJA  PLASTYCZNA:,  optymistyczne okulary’’. 
 Możecie je wykonać według własnego pomysłu. 
Mogą być wycięte z brystolu, oklejone kolorowym papierem lub plasteliną, 
ozdobione drobnym elementami . 
Ciekawych, optymistycznych pomysłów i powodzenia!!!   
Ciekawe jesteśmy, jak wygląda świat , patrząc przez ,,optymistyczne okulary’’?.

Wysłuchajcie opowiadania ,, Pogodynka Paulinka’’

Nie tak dawno, nie tak daleko od nas, mieszkał sobie chłopiec imieniem Filip. Niby nic w tym dziwnego, ale wyobraźcie sobie, ze nasz Filip niczym nie umiał się cieszyć !  Jego buzia każdego dnia przypominała gradową chmurę, dlatego też z Filipem tak naprawdę nikt nie chciał się bawić oraz spędzać wolnego czasu. Koledzy i koleżanki nie lubili, jak chłopiec swoimi kaprysami, marudzeniem, narzekaniem oraz wiecznym niezadowoleniem z tego, co dzieje się dookoła, potrafił zepsuć nawet najciekawszą i najfajniejszą pod słońcem zabawę ! Nic pewnie nie zmieniłoby się, gdyby nie jedna sytuacja, jaka miała miejsce w przedszkolu, do którego uczęszczał nasz bohater…   Otóż  w marcu, wraz z nadejściem wiosny do grupy dołączyła nowa koleżanka – Paulinka, która właśnie się przeprowadziła. Dziewczynka szybko dała się poznać jako osoba niezwykle miła, sympatyczna, chętna do pomocy, a co najważniejsze – zawsze uśmiechnięta!  Dzieci w grupie szybko obdarzyli nową koleżankę przydomkiem  ,, Pogodynka’’, który do niej doskonale pasował.  Dziewczynka była jednak nie tylko pogodna, ale też mądra, bystra, miała w sobie wielki skarb – złote serduszko ….  Szybko zauważyła, jak zachowuje się Filip , niewiele myśląc, pobiegła do pani, aby wspólnie ustalić plan, jak skutecznie poprawić chłopcu humor. Nauczycielka  chętnie przystąpiła na taką propozycję. Już następnego dnia w sali nastąpiło wielkie poruszenie !  Na Filipa w sali czekało namalowane specjalnie dla niego wielkie, roześmiane słoneczko.  Tuż obok stolika pani , smacznie zajadała marchewkę śliczna , mała, puszysta świnka morska, która była ulubionym zwierzątkiem naszego bohatera. Żadna zabawa nie odbyła się już bez udziału Filipa, a każdego ranka chłopiec mógł liczyć na piękne uśmiechy swoich koleżanek oraz kolegów !  W tym momencie zaczęły działać czary !   Pochmurna dotąd twarz Filipa okryła się pięknym uśmiechem. Chłopiec przestał marudzić, krzywić się i narzekać, a pozostałe dzieci tak jak  "Pogodynka Paulinka’’ poznały się na tym, że Filip to znakomity kolega!
 I Wy Kochani również możecie zaczarować świat wokół siebie -  wystarczy tylko się uśmiechnąć, to naprawdę nic nie kosztuje !

Odpowiedzcie na pytania:                                                                                                  - Kto występuje  w opowiadaniu?   
-  Jak zmieniło się zachowanie Filipa? 
- Kto pomógł chłopcu w tej zmianie? 
- Co to  znaczy, że uśmiechem umiemy czarować ?

Jak wyobrażacie sobie ,, Pogodynkę Paulinkę’’ ?    Spróbujcie ją narysować.   Zastanówcie się , czy Was można  nazwać  ,, Pogodynką?’’.

Na pożegnanie rymowanka  ,, Słoneczko’’ (możecie rapować albo śpiewać)      
 
                                                                                                               
 Słoneczko nasze  rozchmurz buzię, bo nie do twarzy ci  w tej   chmurze!    
 Słoneczko nasze rozchmurz się – maszerować z tobą będzie lżej                           
 Słoneczko nasze  rozchmurz pyska, bo nie do twarzy ci w chmurzyskach!  
 Słoneczko nasze rozchmurz się, maszerować z tobą będzie lżej!


HUBERT!!!! JESZCZE  RAZ  POZDRAWIAMY!!!!

   
                     
Miłej zabawy i dużo optymistycznych chwil każdego dnia !!!

Przypominamy, ze jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz  e-mailem : przedszkole1motylki@wp.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY