NA WIEJSKIM PODWÓRK

 
                                           ZDALNE NAUCZANIE
 
                          REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
                                   ( I 5, 9, IV 1,8, 11,12,15,18, III 5 )

   Witamy was pięknie z uśmiechem na twarzy. 
   Zapraszamy do obejrzenia ciekawego filmu na YouTube 
   ,, Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi – film edukacyjny dla dzieci – 
      lekcja po  polsku’’ . 
   Zachęcamy także do bardzo wesołej zabawy z piosenką:
   ,, Stary Donald farmę miał’’ ( YouTube)

 Na dzisiejszych zajęciach matematycznych poznamy znak dodawania ( +) . 
 Przygotujcie sobie kartoniki z cyferkami i znakami matematycznymi + i =, 
 obrazki ze zwierzętami, które można zastąpić kolorowymi figurami geometrycznymi
 lub np. klockami, guzikami .
Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie : 
 W zagrodzie pasły się 4 krowy , a potem gospodarz przyprowadził jeszcze 2 krowy.
 Ile krów było razem? Trzeba je dodać. Tak wygląda znak dodawania: +
 Na pewno go zapamiętacie.
- Na stole układamy 4 krowy ( mogą być klocki ) , dokładamy 2 krowy ( klocki).
 I już wiecie , ile było razem. 
 Teraz dobierzcie odpowiednie cyfry i ułóżcie działanie : 4 + 2 = 6
                     
 Zadanie o kurkach : 
 3 kury dziobały ziarenka , a potem dołączyły do nich jeszcze 4 kury.
 Ile kur dziobało ziarenka ?
 Ułóżcie działanie na waszych liczmanach , a potem spróbujcie samodzielnie ułożyć  działanie w postaci cyfr i znaków matematycznych.

 A teraz propozycja dla odważnych :
 Spróbujcie samodzielnie ułożyć podobne zadanie o wiejskich zwierzątkach, 
a potem ułożyć działanie używając cyfr i znaków. 
Możecie też zapisać wasze działanie na kartce. 
Powodzenia i ciekawych pomysłów !!!

Wykonajcie matematyczne ćwiczenia : 2, 3 i 4 w książce nr5, s. 12-13. 
Czytanie działań do rysunków, układanie i uzupełnianie działań do obrazków.

- Ćwiczenia oddechowe: ,, NA ŁĄCE’’ : 
 Kładziemy się na plecach. Na brzuchu połóżcie kartkę papieru. 
Robicie wdechy i wydechy – nabieramy powietrze przez nos, usta powinny być cały czas zamknięte.

- Zabawa plastyczna ,, ŁĄKA’’ – ćwiczenia w orientacji na kartce papieru. 
  Przygotujcie sobie kartkę i kredkę. Mama mówi, a dziecko wykonuje polecenia : 
- narysuj w prawym górnym rogu kartki słońce, 
- w lewym górnym rogu kartki narysuj chmurę , 
- w prawym dolnym rogu kartki - krowę, 
- na środku kartki narysuj kwiaty, 
- w lewym dolnym rogu kartki – konia, Brawo!
 Potem mama zadaje pytania : gdzie narysowałaś chmurę ?, słońce?, kwiaty ? itd.
 stokrotka)
Kończenie rymowanek
 - Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno … ( łąka) . 
 - Czerwone jak gotowane raki – to …… ( raki) . 
 - Ma żółty środek , białe płatki, łodyga u niej wiotka. Ten łąkowy kwiat to...(stokrotka)
 - Piegowata dama. Po łące chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka.
   To maleńka …. ( biedronka). 
 - Czy to fruwają kwiaty? Jest ich tyle. – Nie! To …. ( motyle) . 
 - Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna …. ( osa). 
 - Lata, lata obok czoła. To miodna …. ( pszczoła).

Zastanówcie się : jakie produkty zostały zrobione z mleka? 
- ćwiczenie 1,s. 12.
Przeczytaj wyrazy i odszukaj w nich ukryty wyraz ser : 
serce, serwetka, serwis, deser, serdelek, bokser, serduszko , serpentyna .
  
                        
        

Propozycja plastyczna ,, OWIECZKA’’ :
 Wycinacie z papieru dwa koła, duże ( brzuszek) i małe ( głowa). Duże koło oklejacie płatkami kosmetycznymi. Na głowie rysujecie lub naklejacie oczy i nos oraz uszy. Pamiętamy o doklejeniu nóg naszej owieczce. 
Z zielonej bibuły możecie zrobić trawę. I już gotowa owieczka, pasąca się na łące. Możecie też narysować swoje ulubione zwierzęta wiejskie, ładnie pokolorować, wyciąć, nakleić na patyczki i... bawimy się .

 

Ułóżcie rymy do słów : krowa - , kura- , kotek - , owieczka - koń - , kaczka - . 
Twórczego myślenia i powodzenia !

Zabawy ruchowe ,, KONIKI’’ :
1. ,, Koniki’’ – zabawa bieżna. Bieg truchcikiem, potem galopem w różnych kierunkach .  2. ,, Koń kiwa głową’’ – ćwiczenie szyi. Rozkrok – skłony głową w przód i w tył.
3. ,, Koń grzebie nogą’’ – ćwiczenie równowagi. Stojąc na jednej nodze, dziecko  naśladuje , jak koń grzebie nogą - palcami nogi wolnej z przodu o podłoże. 
4. ,, koniki biorą przeszkodę’’ – skoki. W biegu przeskoki przez rozłożone klocki.
5. Marsz w rytmie muzyki .
      


Dziękujemy Amelko za pokazanie swoich prac. Wszystkie Twoje prace 
(Pogodynka –Paulinka , optymistyczne okulary, flaga UE ) 
są na wielką szóstkę z plusem !!! Gratulujemy .
 
                  
                                  
 
         
Udanych zabaw. Pozdrawiamy.

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY