NA WIEJSKIM PODWÓRK
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( I 5, 9, IV 1,8, 11,12,15,18, III 5 )
Witamy was pięknie z
uśmiechem na twarzy.
Zapraszamy do obejrzenia ciekawego filmu na
YouTube
,, Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi – film
edukacyjny dla dzieci –
lekcja po polsku’’ .
Zachęcamy także do bardzo wesołej
zabawy z piosenką:
,, Stary Donald farmę miał’’ ( YouTube)
Na dzisiejszych zajęciach
matematycznych poznamy znak dodawania ( +) .
Przygotujcie sobie
kartoniki z cyferkami i znakami matematycznymi + i =,
obrazki ze
zwierzętami, które można zastąpić kolorowymi figurami
geometrycznymi
lub np. klockami, guzikami .
Usiądźcie wygodnie i
posłuchajcie :
W zagrodzie pasły się 4 krowy , a potem
gospodarz przyprowadził jeszcze 2 krowy.
Ile krów było razem?
Trzeba je dodać.
Tak wygląda znak dodawania: + .
Na pewno go
zapamiętacie.
- Na stole układamy 4
krowy ( mogą być klocki ) , dokładamy 2 krowy ( klocki).
I już
wiecie , ile było razem.
Teraz dobierzcie odpowiednie cyfry i
ułóżcie działanie : 4 + 2 = 6
Zadanie o kurkach :
3 kury dziobały ziarenka , a potem dołączyły do nich jeszcze 4 kury.
Ile
kur dziobało ziarenka ?
Ułóżcie działanie na waszych
liczmanach , a potem spróbujcie samodzielnie ułożyć działanie w
postaci cyfr i znaków matematycznych.
A teraz propozycja dla
odważnych :
Spróbujcie samodzielnie ułożyć podobne zadanie o
wiejskich zwierzątkach,
a potem ułożyć działanie używając cyfr
i znaków.
Możecie też zapisać wasze działanie na kartce.
Powodzenia i ciekawych pomysłów !!!
Wykonajcie matematyczne
ćwiczenia : 2, 3 i 4 w książce nr5, s. 12-13.
Czytanie działań
do rysunków, układanie i uzupełnianie działań do obrazków.
- Ćwiczenia oddechowe: ,,
NA ŁĄCE’’ :
Kładziemy się na plecach. Na brzuchu połóżcie
kartkę papieru.
Robicie wdechy i wydechy – nabieramy powietrze
przez nos, usta powinny być cały czas zamknięte.
- Zabawa plastyczna ,,
ŁĄKA’’ – ćwiczenia w orientacji na kartce papieru.
Przygotujcie sobie kartkę i kredkę. Mama mówi, a dziecko wykonuje
polecenia :
- narysuj w prawym górnym rogu kartki słońce,
- w
lewym górnym rogu kartki narysuj chmurę ,
- w prawym dolnym
rogu kartki - krowę,
- na środku kartki narysuj
kwiaty,
- w lewym
dolnym rogu kartki – konia, Brawo!
Potem mama zadaje pytania :
gdzie narysowałaś chmurę ?, słońce?, kwiaty ? itd.
stokrotka)
Kończenie rymowanek :
- Trawa, kwiaty, biedronka –
to na pewno … ( łąka) .
- Czerwone jak gotowane raki – to ……
( raki) .
- Ma żółty środek , białe płatki, łodyga u
niej wiotka. Ten łąkowy kwiat to...(stokrotka)
- Piegowata dama. Po łące
chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka.
To maleńka …. (
biedronka).
- Czy to fruwają
kwiaty? Jest ich tyle. – Nie! To …. ( motyle) .
- Lata, lata koło nosa. Uwaga! To
groźna …. ( osa).
- Lata, lata obok czoła. To miodna …. (
pszczoła).
Zastanówcie się : jakie
produkty zostały zrobione z mleka?
- ćwiczenie 1,s. 12.
Przeczytaj wyrazy i
odszukaj w nich ukryty wyraz ser :
serce, serwetka, serwis, deser, serdelek, bokser, serduszko
, serpentyna .
Propozycja plastyczna ,,
OWIECZKA’’ :
Wycinacie z papieru dwa koła, duże
( brzuszek) i małe ( głowa). Duże koło oklejacie płatkami
kosmetycznymi. Na głowie rysujecie lub naklejacie oczy i nos oraz
uszy. Pamiętamy o doklejeniu nóg naszej owieczce.
Z zielonej bibuły
możecie zrobić trawę. I już gotowa owieczka, pasąca się na
łące. Możecie też narysować swoje ulubione zwierzęta wiejskie,
ładnie pokolorować, wyciąć, nakleić na patyczki i... bawimy się
.
Ułóżcie rymy do słów
: krowa - , kura- , kotek - , owieczka
- koń - , kaczka - .
Twórczego myślenia
i powodzenia !
Zabawy ruchowe ,,
KONIKI’’ :
1. ,, Koniki’’ –
zabawa bieżna. Bieg truchcikiem, potem galopem w różnych
kierunkach .
2. ,, Koń kiwa głową’’ – ćwiczenie szyi.
Rozkrok – skłony głową w przód i w tył.
3. ,, Koń grzebie
nogą’’ – ćwiczenie równowagi. Stojąc na jednej nodze,
dziecko naśladuje , jak koń grzebie nogą - palcami nogi wolnej z
przodu o podłoże.
4. ,, koniki biorą przeszkodę’’ –
skoki. W biegu przeskoki przez rozłożone klocki.
5. Marsz w
rytmie muzyki .
Dziękujemy
Amelko za pokazanie swoich prac. Wszystkie Twoje prace
(Pogodynka
–Paulinka , optymistyczne okulary, flaga UE )
są na wielką
szóstkę z plusem !!! Gratulujemy .
Udanych zabaw.
Pozdrawiamy.
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416
oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz