NASZA OJCZYZNA
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 1,2,4,5,7,9,8,10,12, 14, 15, I 5,9,
III 2,7)
Witajcie drogie Motylki.
Na powitanie zaśpiewajcie piosenkę , którą znajdziecie na
youtube
Com/watch?v=plug6OIrxRM
,, Niezwykłe lekcje rytmiki-
jestem Polakiem. ‘’
Zapraszamy na zajęcia
matematyczne ,, ORŁY I PISKLĘTA’’.
DZISIAJ POZNACIE CYFRĘ 9 .
Przygotujcie obrazki:
- 8 orłów, 9 piskląt - mogą być w zastępstwie
np. kwadraty i koła ,
- 2 kartki,
- kartoniki z cyframi,
- wstążkę
.
Rozłóżcie na dywanie
obrazki z orłami i pisklętami . Uporządkujcie je w ten sposób,
aby orły i pisklęta były na oddzielnych kartkach. Przeliczcie
ile jest orłów, a ile piskląt, porównajcie o ile jest więcej
piskląt, o ile jest mniej orłów.
Przyjrzyjcie się cyferce 9 -
drukowanej i pisanej. Jak wygląda? Co wam przypomina, do czego jest
podobna? Jak odwrócicie cyfrę 9 do góry nogami, jaką cyfrę
udaje?
Rysujcie cyfrę 9 palcem w powietrzu, na dywanie, na tacce z
kaszą,
zróbcie kształt cyfry 9 z tasiemki, a potem rysujcie 9 po
śladzie na kartce najpierw palcem, potem kredką.
Na koniec
wyklejcie cyfrę plasteliną lub kolorowym papierem.
Wykonajcie
ćwiczenia w książce nr 5 s. 10-11
- pisanie po śladzie wzorów
cyfro-podobnych i cyfry 9,
- dorysujcie do wianków kwiaty, tak,
żeby, każdy składał się z dziewięciu kwiatów, -kolorowanie
wzorów na fartuszku,
- kolorowanie dziewiątego dzbanka od prawej
strony.
Porównanie cyfry 9 z
innymi liczbami wcześniej poznanymi :
- ułóżcie kartoniki z cyframi , które znacie w jednym
rzędzie, w szeregu rosnącym.
-
pomiędzy nimi wstawcie odpowiednie znaki: < , >, = .
- która liczba jest
najmniejsza a która największa?
- jaka cyfra poprzedza 9 ?
- o ile wzrastają kolejne liczby ?
- o ile cyfra 9 jest większa od cyfry 8 ?
Rozwiążcie zadanie :
Kasia kupiła mamie 7 kwiatków. Jej brat Jacek kupił jeszcze 2. Ile
kwiatków dostała mama?
- ile kwiatków kupiła
Kasia ?
- ile kwiatków kupił Jacek ?
Narysujcie tyle
kwiatków ile dostała mama .
Zabawa ,, zapraszam do
domu cyfry’’
Potrzebujecie kartoników z cyframi od 1-9
- zapraszam do domu liczby większe od
6 ( układacie wybrane kartoniki z cyframi za cyfrą 6 )
- zapraszam do
domu liczby mniejsze od 4 ( przed cyfrą 4)
- zapraszam do domu liczby mniejsze od 9
Propozycja plastyczna -
malowanie farbami .
Obejrzyjcie ilustracje przedstawiające różne
regiony Polski. Namalujcie pejzaż wybranego regionu Polski ( np.
góry, niziny, jeziora, plaża nad morzem)
Przypomnijcie sobie jak
malowaliśmy pejzaże w przedszkolu. Prace możecie oprawić w ramki
i powiesić w pokoju. Będą jego ozdobą.
Życzymy udanych pejzaży.
Powodzenia.
Zabawa ,, Wskaż słowo ,
które się NIE
rymuje’’ :
- ognisko, mrowisko, las
- koła, pszczoła, mucha
- woda - kłoda, deska
- tablica, gąbka, donica
- słoń, żyrafa, koń
- trawa, myszka, szyszka
- koc, trawa, kawa
- koc, poduszka, noc
- trąbka, choinka,
bombka.
Zabawa sylabami - " Połknij pierwszą sylabę" :
kapusta,
trójkąt,
malina,
deser,
kurteczka,
leżak,
zalew,
kompas,
dolina,
hamak,
Julek.
Jakie nowe
słowa słyszysz ? Ułóż z nowymi wyrazami ładne zdania.
Pozdrowienia
na dzisiaj i jutro!
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416
oraz e-mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz