NASZA OJCZYZNA


                                              ZDALNE NAUCZANIE
                             REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
                                ( IV 1,2,4,5,7,9,8,10,12, 14, 15, I 5,9, III 2,7)

       Witajcie drogie Motylki. 
                  


  Na powitanie zaśpiewajcie piosenkę , którą znajdziecie na youtube  
       Com/watch?v=plug6OIrxRM  
      ,, Niezwykłe lekcje rytmiki- jestem Polakiem. ‘’ 

 Zapraszamy na zajęcia matematyczne ,, ORŁY  I  PISKLĘTA’’. 

                                                                   

DZISIAJ  POZNACIE  CYFRĘ  9 . 
Przygotujcie obrazki:
- 8 orłów, 9 piskląt - mogą być w zastępstwie np. kwadraty i koła , 
- 2 kartki, 
- kartoniki z cyframi, 
- wstążkę .
Rozłóżcie na dywanie obrazki z orłami i pisklętami . Uporządkujcie je w ten sposób, aby orły i pisklęta były na oddzielnych kartkach. Przeliczcie ile jest orłów, a ile piskląt, porównajcie o ile jest więcej piskląt, o ile jest mniej orłów. 
Przyjrzyjcie się cyferce 9 -  drukowanej i pisanej. Jak wygląda? Co wam przypomina, do   czego jest podobna? Jak odwrócicie cyfrę 9 do góry nogami, jaką cyfrę udaje?
 Rysujcie cyfrę 9 palcem w powietrzu, na dywanie, na tacce z kaszą,
zróbcie kształt cyfry 9 z tasiemki, a potem rysujcie 9 po śladzie na kartce najpierw palcem, potem kredką. 
Na koniec wyklejcie cyfrę plasteliną lub kolorowym papierem. 
                                             

Wykonajcie ćwiczenia w książce nr 5 s. 10-11 
- pisanie po śladzie wzorów cyfro-podobnych i cyfry 9, 
- dorysujcie do wianków kwiaty, tak, żeby, każdy składał się z dziewięciu kwiatów,         -kolorowanie wzorów na fartuszku, 
- kolorowanie dziewiątego dzbanka od prawej strony.

 Porównanie cyfry 9 z innymi liczbami wcześniej poznanymi :
 - ułóżcie kartoniki z cyframi , które znacie w jednym rzędzie, w szeregu rosnącym. 
 - pomiędzy nimi wstawcie odpowiednie znaki: < , >, = . 
 - która liczba jest najmniejsza a która największa? 
 - jaka cyfra poprzedza 9 ? 
 - o ile wzrastają kolejne liczby ?  
 - o ile cyfra 9 jest większa od cyfry 8 ?

Rozwiążcie zadanie :
Kasia kupiła mamie 7 kwiatków. Jej brat Jacek kupił jeszcze 2. Ile kwiatków dostała mama? 
 - ile kwiatków kupiła Kasia ? 
 - ile kwiatków kupił Jacek ? 
  Narysujcie tyle kwiatków ile dostała mama .

 Zabawa ,, zapraszam do domu cyfry’’ 
 Potrzebujecie kartoników z cyframi od 1-9 
 - zapraszam do domu liczby większe od 6 ( układacie wybrane kartoniki z cyframi za  cyfrą 6 ) 
 - zapraszam do domu liczby mniejsze od 4 ( przed cyfrą 4) 
 - zapraszam do domu liczby mniejsze od 9

 Propozycja plastyczna - malowanie farbami .
 Obejrzyjcie ilustracje przedstawiające różne regiony Polski. Namalujcie pejzaż  wybranego regionu Polski ( np. góry, niziny, jeziora, plaża nad morzem)
 Przypomnijcie sobie jak malowaliśmy pejzaże w przedszkolu. Prace możecie oprawić w ramki i powiesić w pokoju. Będą jego ozdobą. 
Życzymy udanych pejzaży. Powodzenia.

Zabawa ,, Wskaż słowo , które się NIE  rymuje’’ : 
 - ognisko, mrowisko,  las
 - koła, pszczoła, mucha
 - woda - kłoda, deska
 - tablica, gąbka, donica 
 - słoń, żyrafa, koń 
 - trawa, myszka, szyszka 
 - koc, trawa, kawa 
 - koc, poduszka, noc 
 - trąbka, choinka, bombka.

Zabawa sylabami - " Połknij pierwszą sylabę"
kapusta, 
trójkąt, 
malina,  
deser,
kurteczka,  
leżak,
zalew,
kompas,  
dolina, 
hamak,  
Julek.
Jakie nowe słowa słyszysz ? Ułóż z nowymi wyrazami ładne zdania.

Pozdrowienia na dzisiaj i jutro!

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e-mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY