PRZYGODA TRAMPOLINKA

                                    
                                              ZDALNE NAUCZANIE
                          REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                  ( III 5, I 5,9, IV 2, 4, 5, 7,8, 14,18, 19 )

  Witajcie drogie dzieci . 
  Dzień dobry, dzień dobry , wszyscy się witamy. 
  Dzień dobry, dzień dobry , dobry humor mamy !!!

Znacie już zwierzęta mieszkające na wsi, dlatego zapraszamy 
do zabawy  '' W  ZAGRODZIE"
Zabawa polega na naśladowaniu ruchów i głosów zwierząt .
Chodzicie po pokoju  a mama wymienia nazwy zwierząt. 
Po usłyszeniu :

                

 - piesek szczeka - naśladujecie jego ruchy i głos : hau, hau, hau 

                

 - kotek miauczy : miau, miau, miau 
 - kura gdacze : ko, ko, ko. 
 - kaczka kwacze : kwa, kwa, kwa. 

                    

 - gąska gęga : gę, gę, gę.  
 - owca beczy : be, be, be.
 - koza meczy : me, me, me.  
 - indor gulgocze : gul, gul, gul. 

                     

 - krowa ryczy : mu, mu, mu. 
 - konik parska : prr, prr, prr. 
               
                                

 - a pies warczy : wrr, wrr, wrr.

Zapraszamy na film na YouTube ,, Zwierzęta dla dzieci na wsi – odgłosy zwierząt / Czy Wiesz Jak

                                        Dzisiaj poznajemy literę k, K .
                      
                       
  

Zanim zaczniemy zapraszamy do zabawy ćwiczącej orientację w schemacie ciała i przestrzeni : mama z dzieckiem wykonują ćwiczenia zgodnie z instrukcją 
- stańcie naprzeciw siebie 
-  przywitajcie się podając sobie prawe dłonie , 
- przywitajcie się prawymi : stopami, kolanami 
- przywitajcie się lewymi : uszami, łokciami, biodrami.

Otwórzcie książki na s.16-17 i opowiedzcie historyjkę obrazkową , która przydarzyła się Trampolinkowi i Karolowi. 

                  
Spróbujcie samodzielnie ( potraficie) czytać teksty przy obrazkach. 
Jakie głoski słyszycie na początku słów : krowa, Karol? 
 A teraz zbudujemy modele wyrazów – krowa, Karol, 
z białych ( tyle białych karteczek, ile jest głosek w wyrazach) a potem z czerwonych ( samogłoski) i z niebieskich ( spółgłoski) karteczek.
Wyszukajcie inne wyrazy , które zaczynają się od głoski ,,k’’, które mają głoskę ,,k’’ w środku i na końcu wyrazu. 
 Z wybranymi wyrazami ułóżcie zdania, policzcie z ilu wyrazów się składają.

Przyjrzyjcie się literce ,, k’’ i powiedzcie jak wygląda, co wam przypomina, z ilu elementów jest złożona?
 Rysujcie literę "k" palcem w powietrzu, na stole, plecach mamy, na tacce z kaszą.
 Rysujcie palcem po śladzie litery, potem kredką, mazakiem. 
 Możecie ją wykleić kolorowym papierem, gazetą, plasteliną itp.
 
Zabawa ruchowa ,, Na pastwisku’’ - swobodnie biegacie w rytm wesołej muzyki, naśladując zwierzęta z wiejskiej zagrody, a po chwili odpoczywacie.

Wykonajcie ćwiczenia w książce nr 5, s. 16-17.
 Kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce litery ,,k’’ w modelach wyrazów, nalepianie podpisów pod zdjęciami.

Kiedy użyjemy wielkiej litery ,,K’’? 
Ja wielka litera K kłaniam ci się nisko, napisz mnie gdy piszesz imię i nazwisko.
Napisz mnie w tytule, po kropce mnie napisz. 
Bo gdy nie napiszesz powiem, że się gapisz !

Zabawa z mamą ,,KONIK ‘’ – masażyk . 
Mama zaprasza dziecko na dywan , czyta wiersz i pokazuje na plecach różne rodzaje dotyku, które będą ilustrowały treść wiersza. Potem zamiana. Dzieci muszą bardzo ostrożnie i delikatnie wykonywać ,, masażyk’’. 

 - Biega źrebaczek po łące, wąchając pachnące kwiatki 
   ( z wyczuciem opukujemy plecy  dziecka opuszkami palców) 
 - Tu rosną stokrotki, maki, a tu kolorowe bratki.
   ( poszczypujemy w różnych miejscach) 
 - Podchodzi klacz, jego mama, nosem go lekko dotyka. 
   Konik do mamy się śmieje
   ( kroczymy po plecach palcami) 
i dalej po łące bryka 
    ( naśladujemy dłońmi skoki, na przemian opierając je na  nadgarstkach i na palcach ) 
 - Potem wieczorem w stajence 
  ( głaszczemy dziecko po plecach )
 - do mamy tuli się blisko, układa do snu na sianie 
    ( przytulamy się do niego ) 
 - i chrapie jak wielkie konisko.
    ( naśladujemy chrapanie ).

Budujemy zdania - zadaniem dziecka jest zbudowanie zdań z wyrazami zaczynającymi się na taką samą głoskę. 
Zaczynamy od zdań prostych, np. 
Patryk patrzy.
Tomek tańczy.
Gabryś gra.
W miarę możliwości próbujecie zbudować dłuższe zdania np. :  
Moja mama miesza makaron.  
Karol karmi kury i kaczki.  
Kaja kupuje kalafior i kapustę
Marta maluje małego motylka. 
                                                  Powodzenia !!! Może pokażecie ułożone zdania?

BUDUJEMY  WYRAZ : 
 - z jakich liter ułożysz słowo 
 - las ( o, t, s, l, a ) 
 - motyl ( n, t, z, m, o, a, y, l ) 
 - okno ( m, o, s, ł, k, n, o ) 
 - rower ( m, w, u, r, o, k, e, r )

Ułóż wyraz z sylab zaznaczonych czerwonym kolorem : 
                                  lody, koty, motyl, buty, krowa
 Narysuj rozwiązanie .
 Miłej zabawy . 
 Niech godzina za godziną słodko Wam zawsze płyną .


Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY