PRZYGODA TRAMPOLINKA
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( III 5, I 5,9, IV 2, 4, 5,
7,8, 14,18, 19 )
Witajcie drogie dzieci .
Dzień dobry, dzień dobry , wszyscy się witamy.
Dzień dobry, dzień
dobry , dobry humor mamy !!!
Znacie już zwierzęta
mieszkające na wsi, dlatego zapraszamy
do zabawy '' W ZAGRODZIE"
Zabawa polega na naśladowaniu ruchów i
głosów zwierząt .
Chodzicie po pokoju a mama wymienia nazwy
zwierząt.
Po usłyszeniu :
- piesek szczeka - naśladujecie jego
ruchy i głos : hau, hau, hau
- kotek miauczy : miau, miau, miau
- kura gdacze : ko, ko, ko.
- kaczka kwacze : kwa, kwa, kwa.
- gąska gęga : gę, gę, gę.
- owca
beczy : be, be, be.
- koza
meczy : me, me, me.
- indor gulgocze : gul, gul, gul.
- krowa ryczy : mu, mu, mu.
- konik
parska : prr, prr, prr.
- a pies warczy : wrr, wrr, wrr.
Zapraszamy na film na
YouTube ,, Zwierzęta dla dzieci na wsi – odgłosy zwierząt / Czy
Wiesz Jak
Dzisiaj
poznajemy literę k, K .
Zanim zaczniemy zapraszamy do zabawy
ćwiczącej orientację w schemacie ciała i przestrzeni : mama z
dzieckiem wykonują ćwiczenia zgodnie z instrukcją
- stańcie
naprzeciw siebie
- przywitajcie się podając sobie prawe dłonie
,
- przywitajcie się prawymi : stopami, kolanami
-
przywitajcie się lewymi : uszami, łokciami, biodrami.
Otwórzcie książki na
s.16-17 i opowiedzcie historyjkę obrazkową , która przydarzyła
się Trampolinkowi i Karolowi.
Spróbujcie samodzielnie (
potraficie) czytać teksty przy obrazkach.
Jakie głoski słyszycie
na początku słów : krowa, Karol?
A teraz zbudujemy modele
wyrazów – krowa, Karol,
z białych ( tyle białych karteczek, ile
jest głosek w wyrazach) a potem z czerwonych ( samogłoski) i z
niebieskich ( spółgłoski) karteczek.
Wyszukajcie inne wyrazy ,
które zaczynają się od głoski ,,k’’, które mają głoskę
,,k’’ w środku i na końcu wyrazu.
Z wybranymi wyrazami
ułóżcie zdania, policzcie z ilu wyrazów się składają.
Przyjrzyjcie się literce
,, k’’ i powiedzcie jak wygląda, co wam przypomina, z ilu
elementów jest złożona?
Rysujcie literę "k" palcem w
powietrzu, na stole, plecach mamy, na tacce z kaszą.
Rysujcie
palcem po śladzie litery, potem kredką, mazakiem.
Możecie ją
wykleić kolorowym papierem, gazetą, plasteliną itp.
Zabawa ruchowa ,, Na
pastwisku’’ - swobodnie biegacie w rytm wesołej muzyki,
naśladując zwierzęta z wiejskiej zagrody, a po chwili
odpoczywacie.
Wykonajcie ćwiczenia w
książce nr 5, s. 16-17.
Kolorowanie na niebiesko kwadracików
wskazujących miejsce litery ,,k’’ w modelach wyrazów,
nalepianie podpisów pod zdjęciami.
Kiedy użyjemy wielkiej
litery ,,K’’?
Ja wielka litera
K kłaniam ci się nisko, napisz mnie gdy
piszesz imię i nazwisko.
Napisz mnie w tytule, po kropce mnie
napisz.
Bo gdy nie napiszesz powiem, że się gapisz !
Zabawa z mamą ,,KONIK
‘’ – masażyk .
Mama zaprasza dziecko na dywan , czyta wiersz i
pokazuje na plecach różne rodzaje dotyku, które będą ilustrowały
treść wiersza. Potem zamiana. Dzieci muszą bardzo ostrożnie i
delikatnie wykonywać ,, masażyk’’.
- Biega źrebaczek po łące, wąchając pachnące
kwiatki
( z wyczuciem opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)
-
Tu rosną stokrotki, maki, a tu kolorowe bratki.
( poszczypujemy w
różnych miejscach)
- Podchodzi klacz, jego mama, nosem go lekko dotyka.
Konik do mamy się śmieje
( kroczymy po plecach palcami)
- i dalej po łące bryka
( naśladujemy dłońmi skoki,
na przemian opierając je na nadgarstkach i na palcach )
- Potem wieczorem w stajence
( głaszczemy dziecko po
plecach )
- do mamy tuli
się blisko, układa do snu na sianie
( przytulamy się do niego )
- i chrapie jak wielkie konisko.
( naśladujemy
chrapanie ).
Budujemy zdania -
zadaniem dziecka jest zbudowanie zdań z wyrazami zaczynającymi się
na taką samą głoskę.
Zaczynamy od zdań prostych, np.
Patryk patrzy.
Tomek tańczy.
Gabryś gra.
W miarę możliwości próbujecie zbudować dłuższe zdania np. :
Moja mama
miesza makaron.
Karol karmi
kury i kaczki.
Kaja kupuje
kalafior i kapustę
Marta maluje
małego motylka.
Powodzenia !!! Może pokażecie ułożone zdania?
BUDUJEMY WYRAZ :
- z jakich
liter ułożysz słowo
- las ( o, t, s, l, a )
- motyl ( n, t, z, m, o, a, y, l )
- okno ( m, o, s, ł, k, n, o )
- rower ( m, w, u, r, o, k, e, r )
Ułóż wyraz z sylab
zaznaczonych czerwonym kolorem :
lody,
koty,
motyl,
buty,
krowa
Narysuj rozwiązanie .
Miłej zabawy .
Niech
godzina za godziną słodko Wam zawsze płyną .
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416
oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz