PRZYGODA TRAMPOLINKA
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( I 5,9 III 5, 9, IV 2, 3,4,5,8,
12 )
Na powitanie niech każdy
wstanie, a po ukłonie zaklaszcze w dłonie .
Wtorek dziś, witamy
was, pora zacząć , nadszedł czas .
Drogie dzieci,
posłuchajcie listu, który zaadresowany jest do naszej grupy .
Ciekawe od kogo mogliśmy go dostać ? Jesteście ciekawi ? My
też !
Więc otwieramy ?
Witam Kochane dzieci z
grupy Motylków !
Nazywam się Robi –
jestem Kosmitą i przybywam z planety o której pewnie nawet nie
słyszeliście. Nosi ona nazwę - ROBOTKOWO . O waszej planecie
słyszałem tylko z opowiadań , ale coś się zdarzyło, że w końcu
poznałem waszą planetę. Pewnie jesteście ciekawi co takiego się
stało ? Powiem wam !
Całkiem niedawno musiałem wylądować na
waszej pięknej planecie. Wiecie czemu ? Pewnie nie domyślacie się
! Usiądźcie cicho i posłuchajcie . Zwiedzałem piękny
Wszechświat swoim już nieco starym pojazdem kosmicznym- RAKIETĄ ,
podziwiałem gwiazdy, różne planety, aż tu nagle patrzę a mój
pojazd kosmiczny ……… spada, spada i spada. Nie wiedziałem co
robić, co się popsuło w moim pojeździe i czy przeżyję. Na
szczęście blisko zauważyłem jakąś planetę – waszą planetę
na której awaryjnie wylądowałem na dachu waszego przedszkola .
Dzięki waszej planecie uratowałem się. Chciałem wam serdecznie
podziękować, że właśnie dzięki tej planecie na której wy
mieszkacie mogłem wylądować, zwiedzić ją trochę i naprawić
swój pojazd kosmiczny. Wasza planeta jest piękna ! Wasze
przedszkole również.
Dzięki moim czarom mogłem wejść do
przedszkola i zwiedzić waszą salę. Zapraszam was w podróż w
kosmos, być może się tam spotkamy. Przyglądajcie się uważnie
wszystkiemu co po drodze napotkacie .
Oj, zapomniałbym podać wam
hasło do startu : 3, 2, 1..START!!!!! i nie zapomnijcie zamknąć oczu.
Zostawiłem coś dla was – skrzynię pełną tajemnic, a w niej
trochę zagadek .
Powodzenia .
Serdecznie pozdrawiam ,
wasz przyjaciel z Kosmosu .
ROBI.
A teraz zobaczymy jakie
tajemnice kryją się w skrzyni od Robiego. W skrzyni były koperty
1 -4. Posłuchajcie , otworzymy kopertę i zobaczymy, jakie
zagadki przygotował dla nas ROBOT.
W kopercie 1 taka zagadka :
Zgadnijcie jak nazywa się pojazd, którym do was przybyłem i
podzielcie ten wyraz na sylaby i głoski. ( wyraz ,, rakieta ‘’
)
Jaka głoska znajduje się
na początku wyrazu rakieta ?
Przyjrzyjcie się literce
,, r, R ‘’ drukowanej, pisanej. Jaki ma kształt ?
Odtwórzcie kształt litery ,, R’’ drukowanej – palcem w
powietrzu, na dywanie, na stole, na tacce z kaszą. Ułóżcie ją ze
sznurka . Rysujcie na kartce papieru : palcem, kredką, możecie
wykleić plasteliną, kolorowym papierem.
Koperta 2 zawiera zadanie
:
Spośród innych liter odszukajcie litery ,, R, r’’ A,
r, O,R, E, r, I, U, R, r, Y, D, Y, R,K, T, M, r, L, R, P, N, G, R.
Ile ich było ?
Koperta 3 : podzielcie na
sylaby i głoski podane wyrazy i określcie położenie głoski ,,
r’’ : - robot , Robi , rower , statek , rakieta ,
korale , sweter , Robert , kaloryfer , kalafior , pomidory, rok,
korek.
Koperta 4 : zawiera
zagadki i hasło :
- Jaką literę dobierzesz, by ,,bób’’
zmienił się w zwierzę ? (bóbr ) ,
- Ma mnie rydz i kurka.
Mieszczę się w piórniku Jurka. Spotkać możesz mnie w Krakowie.
Czym ja jestem ? Kto odpowie ? ( literką r) .
Rozwiążcie
hasło . Z podanych wyrazów , bierzecie pierwszą literę jaka jest
na początku i hasło gotowe : rak
, aparat,
kotylion,
indyk
, ekran,
torba
,autobus
.
Jakie wyszło hasło?
Bajka relaksacyjno –
wyobrażeniowa .
Połóżcie się wygodnie, zamknijcie oczy.
Wyobraźcie sobie, że leżycie na latającym dywanie . Ciepłe
promienie słoneczne otulają wasze ciało. Niespodziewanie dywan
unosi się do góry. Lecimy, oj lecimy. Nagle wyczuwacie wiaterek,
coraz silniejszy. Dywan powoli opada. Jesteście w krainie Robota
Robi, gdzie wszystko przypomina kształt litery ,, R, r’’.
Otwieracie powoli oczy . Podobało wam się w krainie Robota ?
Narysujcie to co
widzieliście. Uwolnijcie swoją kreatywność .
A teraz otwieramy książki
s. 24-25 .
- Opowiedzcie historyjkę obrazkową, która
przytrafiła się Trampolinkowi w Centrum Nauki.
- Przeczytajcie
teksty przy obrazkach.
- Zbudujcie model wyrazów robot, Robert z
białych, a potem z czerwonych ( samogłoski ) i z niebieskich (
spółgłoski ) kartoników.
- Wymyślcie
słowa zawierające głoskę ,, r ‘’ na początku, w środku i
na końcu .
Zabawa ruchowa ,, ROBOTY
‘’. Zamieniacie się w roboty i naśladujcie ich ruchy.
Ułóżcie ładne zdania z
wyrazami : Romek , robot, rower, rakieta, pomidor, koperta.
Policzcie z ilu wyrazów składa się wasze zdanie.
- Wykonajcie ćwiczenia s.
25-25 . Kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce
litery r, R w modelach wyrazów, nalepianie podpisów pod zdjęciami.
Zajęcia ruchowe –
ćwiczenia gimnastyczne z piłkami.
- ćw. kształtujące
tułów w płaszczyźnie strzałkowej ( przód –tył ) - dziecko
stoi w lekkim rozkroku, piłkę trzyma oburącz . Wykonuje skłon w
przód i toczy piłkę po podłodze z ręki do ręki. Po kilku
ruchach prostuje się , podrzuca piłkę do góry, łapie i powtarza
ruch toczenia po podłodze , zaczynając w przeciwnym kierunku.
- ćw. kształtujące tułów w płaszczyźnie czołowej ( skłony boczne)
- siad skrzyżny, piłka po swojej lewej stronie na podłodze, kładą
na nią lewą rękę. Następnie przenoszą piłkę na prawą stronę
i wykonują ćw. w prawą stronę.
- zabawa na
czworakach ,, zabawa pająków piłką,, - w pozycji podporu tyłem
popychają piłkę nogą , dobiegają do niej i dalej popychają
- ćw. z elementem
równowagi - piłka w prawej ręce, dziecko stoi na jednej nodze,
stara się utrzymać równowagę i podać piłkę do drugiej ręki.
Powtórka zadania, zmiana ręki i nogi. - rzuty ,, rzuć i złap’’ – w siadzie rzucanie piłki
oburącz, z odbiciem od podłogi a potem podrzut piłki w górę i
złapanie jej , między rzutem i złapaniem piłki klasnąć w dłonie -skoki ,,
przeskocz’’ - przeskoki przez piłkę
- ,,przełóż
piłkę’’ – dziecko stoi, podnosi raz jedną, raz drugą nogę
i próbuje przełożyć pod nią piłkę
- ćw. wyprostne - dziecko turla piłkę po podłodze.
Na sygnał zatrzymuje się , bierze piłkę w dłonie, prostuje się
i unosi ją wysoko w górę.
– ćw. stóp ,, wędrująca piłka - dziecko podchodzi
do ściany, kładzie się na plecach, nogi ugina w kolanach i opiera
stopy na piłce. Podtrzymując piłkę stopami , turlają ją po
ścianie w górę i w dół
- ćw. o nieznacznym ruchu
- marsz po pokoju, wspinając się na palce , dziecko unosi piłkę w
górę. Opuszczając stopy na pięty, przenosi piłkę w dół na
uda.
Niech godzina za godziną
słodko Wam dzisiaj płyną .
Miłej zabawy. Pozdrawiamy.
Przypominamy , że
jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel.
511 012 416 oraz e – mailem „
przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz