PRZYGODA TRAMPOLINKA

                                   
                                               ZDALNE NAUCZANIE
                            REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                        ( I 5,9 III 5, 9, IV 2, 3,4,5,8, 12 )

 Na powitanie niech każdy wstanie, a po ukłonie zaklaszcze w dłonie .
 Wtorek dziś, witamy was, pora zacząć , nadszedł czas .

 Drogie dzieci, posłuchajcie listu, który zaadresowany jest do naszej grupy . 
Ciekawe od kogo mogliśmy go dostać ? Jesteście ciekawi ? My też ! 
 Więc otwieramy ?
                
                    


Witam Kochane dzieci z grupy Motylków !
Nazywam się Robi – jestem Kosmitą i przybywam z planety o której pewnie nawet nie słyszeliście. Nosi ona nazwę - ROBOTKOWO . O waszej planecie słyszałem tylko z opowiadań , ale coś się zdarzyło, że w końcu poznałem waszą planetę. Pewnie jesteście ciekawi co takiego się stało ? Powiem wam !
 Całkiem niedawno musiałem wylądować na waszej pięknej planecie. Wiecie czemu ? Pewnie nie domyślacie się ! Usiądźcie cicho i posłuchajcie . Zwiedzałem piękny Wszechświat swoim już nieco starym pojazdem kosmicznym- RAKIETĄ , podziwiałem gwiazdy, różne planety, aż tu nagle patrzę a mój pojazd kosmiczny ……… spada, spada i spada. Nie wiedziałem co robić, co się popsuło w moim pojeździe i czy przeżyję. Na szczęście blisko zauważyłem jakąś planetę – waszą planetę na której awaryjnie wylądowałem na dachu waszego przedszkola . Dzięki waszej planecie uratowałem się. Chciałem wam serdecznie podziękować, że właśnie dzięki tej planecie na której wy mieszkacie mogłem wylądować, zwiedzić ją trochę i naprawić swój pojazd kosmiczny. Wasza planeta jest piękna ! Wasze przedszkole również. 
Dzięki moim czarom mogłem wejść do przedszkola i zwiedzić waszą salę. Zapraszam was w podróż w kosmos, być może się tam spotkamy. Przyglądajcie się uważnie wszystkiemu co po drodze napotkacie .

 

Oj, zapomniałbym podać wam hasło do startu : 3, 2, 1..START!!!!! i nie zapomnijcie zamknąć oczu. Zostawiłem coś dla was – skrzynię pełną tajemnic, a w niej trochę zagadek . 
Powodzenia .
Serdecznie pozdrawiam , wasz przyjaciel z Kosmosu .
                                                                                       ROBI.

A teraz zobaczymy jakie tajemnice kryją się w skrzyni od Robiego. W skrzyni były koperty 1 -4. Posłuchajcie , otworzymy kopertę i zobaczymy, jakie zagadki przygotował dla nas ROBOT.
W kopercie 1 taka zagadka : 
Zgadnijcie jak nazywa się pojazd, którym do was przybyłem i podzielcie ten wyraz na sylaby i głoski. ( wyraz ,, rakieta ‘’ )

           

Jaka głoska znajduje się na początku wyrazu rakieta ?
Przyjrzyjcie się literce ,, r, R ‘’ drukowanej, pisanej. Jaki ma kształt ? 
Odtwórzcie kształt litery ,, R’’ drukowanej – palcem w powietrzu, na dywanie, na stole, na tacce z kaszą. Ułóżcie ją ze sznurka . Rysujcie na kartce papieru : palcem, kredką, możecie wykleić plasteliną, kolorowym papierem.

               

                        
Koperta 2 zawiera zadanie :
 Spośród innych liter odszukajcie litery ,, R, r’’ A, r, O,R, E, r, I, U, R, r, Y, D, Y, R,K, T, M, r, L, R, P, N, G, R. Ile ich było ?

Koperta 3 : podzielcie na sylaby i głoski podane wyrazy i określcie położenie głoski ,, r’’ : - robot , Robi , rower , statek , rakieta , korale , sweter , Robert , kaloryfer , kalafior , pomidory, rok, korek.

Koperta 4 : zawiera zagadki i hasło :
 - Jaką literę dobierzesz, by ,,bób’’ zmienił się w zwierzę ? (bóbr ) , 
 - Ma mnie rydz i kurka. Mieszczę się w piórniku Jurka. Spotkać możesz mnie w Krakowie. Czym ja jestem ? Kto odpowie ? ( literką r) . 

Rozwiążcie hasło . Z podanych wyrazów , bierzecie pierwszą literę jaka jest na początku i hasło gotowe : rak , aparat, kotylion, indyk , ekran, torba ,autobus . 
Jakie wyszło hasło?

Bajka relaksacyjno – wyobrażeniowa
Połóżcie się wygodnie, zamknijcie oczy. Wyobraźcie sobie, że leżycie na latającym dywanie . Ciepłe promienie słoneczne otulają wasze ciało. Niespodziewanie dywan unosi się do góry. Lecimy, oj lecimy. Nagle wyczuwacie wiaterek, coraz silniejszy. Dywan powoli opada. Jesteście w krainie Robota Robi, gdzie wszystko przypomina kształt litery ,, R, r’’. Otwieracie powoli oczy . Podobało wam się w krainie Robota ?
Narysujcie to co widzieliście. Uwolnijcie swoją kreatywność .

                  
                
A teraz otwieramy książki s. 24-25 . 
- Opowiedzcie historyjkę obrazkową, która przytrafiła się Trampolinkowi w Centrum Nauki.
- Przeczytajcie teksty przy obrazkach. 
- Zbudujcie model wyrazów robot, Robert z białych, a potem z czerwonych ( samogłoski ) i z niebieskich ( spółgłoski ) kartoników.
- Wymyślcie słowa zawierające głoskę ,, r ‘’ na początku, w środku i na końcu .

Zabawa ruchowa ,, ROBOTY ‘’. Zamieniacie się w roboty i naśladujcie ich ruchy.
Ułóżcie ładne zdania z wyrazami : Romek , robot, rower, rakieta, pomidor, koperta. Policzcie z ilu wyrazów składa się wasze zdanie.

- Wykonajcie ćwiczenia s. 25-25 . Kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce litery r, R w modelach wyrazów, nalepianie podpisów pod zdjęciami.

Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne z piłkami.
   


- ćw. kształtujące tułów w płaszczyźnie strzałkowej ( przód –tył ) - dziecko stoi w lekkim rozkroku, piłkę trzyma oburącz . Wykonuje skłon w przód i toczy piłkę po podłodze z ręki do ręki. Po kilku ruchach prostuje się , podrzuca piłkę do góry, łapie i powtarza ruch toczenia po podłodze , zaczynając w przeciwnym kierunku. 
- ćw. kształtujące tułów w płaszczyźnie czołowej ( skłony boczne) - siad skrzyżny, piłka po swojej lewej stronie na podłodze, kładą na nią lewą rękę. Następnie przenoszą piłkę na prawą stronę i wykonują ćw. w prawą stronę.
- zabawa na czworakach ,, zabawa pająków piłką,, - w pozycji podporu tyłem popychają piłkę nogą , dobiegają do niej i dalej popychają 
- ćw. z elementem równowagi - piłka w prawej ręce, dziecko stoi na jednej nodze, stara się utrzymać równowagę i podać piłkę do drugiej ręki. Powtórka zadania, zmiana ręki i nogi. - rzuty ,, rzuć i złap’’ – w siadzie rzucanie piłki oburącz, z odbiciem od podłogi a potem podrzut piłki w górę i złapanie jej , między rzutem i złapaniem piłki klasnąć w dłonie   -skoki ,, przeskocz’’ - przeskoki przez piłkę - ,,przełóż piłkę’’ – dziecko stoi, podnosi raz jedną, raz drugą nogę i próbuje przełożyć pod nią piłkę - ćw. wyprostne - dziecko turla piłkę po podłodze. Na sygnał zatrzymuje się , bierze piłkę w dłonie, prostuje się i unosi ją wysoko w górę. 
– ćw. stóp ,, wędrująca piłka - dziecko podchodzi do ściany, kładzie się na plecach, nogi ugina w kolanach i opiera stopy na piłce. Podtrzymując piłkę stopami , turlają ją po ścianie w górę i w dół 
 - ćw. o nieznacznym ruchu - marsz po pokoju, wspinając się na palce , dziecko unosi piłkę w górę. Opuszczając stopy na pięty, przenosi piłkę w dół na uda.

Niech godzina za godziną słodko Wam dzisiaj płyną . 
Miłej zabawy. Pozdrawiamy.
 
Przypominamy , że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e – mailem „ przedszkole1motylki@wp.pl.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY