WIEJSKA ZAGRODA ( WTOREK 12 MAJA)

  

      
                                                   ZDALNE NAUCZANIE
                              REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                 ( III 5, IV 1,2,5,4,7,8,9,15,18 I 5, 9 )

Witamy was pięknie i od razu zapraszamy na wesołą rozgrzewkę , którą znajdziecie na YouTube ,, lekcja 1 – rytmiczna rozgrzewka w podskokach’’.

Zabieramy wszystkie Motylki na wycieczkę – wyjeżdżamy na wieś. 

 WYSŁUCHAJCIE WIERSZA  M. MAZAN  " NA  PODWÓRKU "


                 


 
  Po podwórku chodzą puchate kaczuszki, 
  w piasku grzebie kurka, co ma żółte nóżki, 
  są indyki strojne w czerwone korale
 – wszystkie wyglądają naprawdę wspaniale! 
  Konie stoją w stajni, a krowy w oborze, 
  piesek trochę w domu , a trochę na dworze,
  gęś usiadła w trawie z małymi gąskami,
  a kot zawsze chodzi swoimi drogami. 

 Odpowiedzcie na pytania :
 - jakich mieszkańców podwórka wymienia się w wierszu?
 - gdzie znajduje się to podwórko, na wsi, czy w mieście?
  - jak nazywają się budynki gospodarskie, w których mieszkają zwierzęta ?
Odczytajcie nazwy zwierząt i połączcie je z ich miejscem zamieszkania : 

 krowa, koza, owca, koń, kury, gęsi, kaczki, indyki, pies, świnki, króliki, kot

kurnik, stodoła, obora, chlew, klatka, buda, stajnia, zagroda, dom, podwórko

Ułóżcie ładne zdania z nazwami wybranych zwierząt żyjących na wsi,
 policzcie z ilu wyrazów składają się wasze zdania.

Zabawa ruchowa ,, KONIK  I  WOŹNICA’’ - dziecko jest konikiem, mama woźnicą. Stajecie jeden za drugim i podajecie sobie ręce, biegacie w rytm wesołej muzyki, potem następuje zmiana.

             
,,Odgłosy zwierząt’’ - to zabawa polegająca na naśladowaniu głosów wiejskich zwierzątek przez dziecko i ich odgadnięciu przez mamę, a potem zmiana.

,, A sio’’ – zabawa terapeutyczna . 
 Dziecko idzie w stronę mamy i mówi w rytmie ćwierćnutowym : 
 - idą koguty, dziobać buty – gdy jest już blisko, mama woła : a sio, koguty !, a dziecko     woła : kukuryku, kukuryku 
- idą kury do stolika - gdy jest blisko, mama mówi : a sio kury!, a dziecko odpowiada : 
 ko, ko, ko 
 - idą indory do komory – gdy dziecko jest blisko, mama woła : a sio, indory ! a dziecko  woła : gul, gul, gul 
 - idą psiaki łobuziaki – gdy dziecko jest blisko, mama mówi : do budy psiaki!, a dziecko   zaczyna ujadać : hau, hau, hau.

Wykonujemy ćwiczenia w książce nr 5,s. 14-15. 
Przeliczanie zwierząt na ilustracji, dokończenie kolorowania ilustracji.

Propozycja plastyczna - ,,zwierzątko z wiejskie zagrody’’.
 Namalujcie farbami wybrane przez siebie zwierzątko , które mieszka na wsi. 
Po wyschnięciu pracy , możecie oprawić pracę w ramki. ( tak jak robiliśmy w przedszkolu).

Miłego malowania . Nie zapomnijcie posprzątać po malowaniu!

Pozdrowienia na dzisiaj, jutro i cały tydzień.

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr.tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY