ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( I 5,8,9 IV 1,2,4,5, 7, II 2,
6,8, III 1,5 )
Witamy was drogie dzieci .
Witamy i do zabawy zapraszamy mamę, tatę i dzieci.
,, DRESZCZYK’’ –
zabawa masaż : mama, tato i dzieci siedzą jeden za drugim.
Mama
mówi wiersz, demonstrując czynności, które pozostali domownicy
powtarzają na plecach :
- Tędy płynie rzeczka ( ruch falisty od
głowy do bioder )
- idzie pani na szpileczkach ( stukanie palcami
wskazującymi wzdłuż kręgosłupa)
- tu przebiegły konie -
patataj ( stukanie piąstkami wzdłuż kręgosłupa)
- tędy przeszły słonie ( klepanie dłońmi
ułożonymi w kształcie łódeczki )
- a tu idzie szczypaweczka ( leciutkie szczypanie
od krzyża do głowy )
- zaświeciły
dwa słoneczka ( dłonie otwarte, palce złączone, masaż spiralny )
- spadł drobniutki deszczyk (lekkie pukanie wszystkimi palcami
)
- czy przeszedł
cię dreszczyk ? ( lekkie szczypanie po plecach )
Powtarzamy dwa razy, potem
zmiana- pierwsza osoba przechodzi na koniec
i kontynuujemy zabawę.
Wysłuchajcie wierszy o
mamie i tacie.
,,
Po co jest mama ‘’ R. Przymas
Po co jest Mama ?
Aby mnie wzięła na kolana,
by pogładziła po głowie, podarowała
opowieść.
By zawsze przy mnie była : pomogła, pocieszyła ….
.
A ja rosnę przy Mamie , wczoraj, dzisiaj i jutro,
aby jej
nigdy w życiu nie było pusto i smutno.
,,
Tata jest potrzebny’’ K. Bożek-Gowik
Tata jest
potrzebny, żeby przybić gwóźdź, by na spacer pójść.
Tata
jest potrzebny, by przytulić mnie
i bajkę opowiedzieć, gdy oczy
klei sen.
Tata jest potrzebny, aby w piłkę grać, by lizaka dać.
Tata jest potrzebny, a ja kocham go
i czuję się bezpiecznie, gdy
obok idzie On.
Może spróbujecie nauczyć
się wierszy na pamięć ?
A teraz zastanówcie się
jak wyglądają wasze zabawy z rodzicami.
Opowiedzcie , jak bawicie
się z mamą a jak z tatą .
- Jakie są wasze ulubione
zajęcia, zabawy ?
- Co sprawia radość wszystkim
członkom rodziny ?
Proponujemy wykonać pracę
plastyczną, jak wspólnie spędzacie czas .
Zabawy z rodzicami :
- ,, posłuchaj’’ –
dziecko zamyka oczy i wsłuchuje się w odgłosy domu, dokonując
analizy słuchowej dochodzących dźwięków. Dziecko nazywa
odgłosy domu .
- ,, słuchaj i zgaduj ‘’ - ćw. słuchowe . Dziecko odgaduje
źródła dźwięków, siedząc z zamkniętymi oczami. Należy
zapamiętać ich kolejność, odgadnąć jakiego dźwięku brakowało.
Mama wykonuje w małych odstępach czasowych kilka różnych
czynności wydających jakiś dźwięk, np. przesuwa krzesło, głośno
chodzi, przesuwa firankę w oknie, otwiera i zamyka drzwi. Zadaniem
dziecka jest zgadnąć, skąd pochodziły te odgłosy, i zapamiętać
ich kolejność.
- ,, rodzinna
wyprawa’’ – zabawa dramowa . Dziecko tworzy scenkę rodzajową,
odwołując się do swojej wiedzy i doświadczeń w dziedzinie
rodzinnych wypraw lub wycieczek . Dziecko naśladuje dorosłych i
sytuacje , których doświadczyło lub sobie wyobraża. Twórczo
improwizuje.
Zadaniem rodziców jest rozpoznanie i nazwanie tego co
pokazuje dziecko.
Ułóżcie zdania z
wyrazami, które odnoszą się do zabaw na świeżym powietrzu
wspólnie z rodzicami : piłka , rower, rolki, hulajnoga. Policzcie
wyrazy w zdaniach.
Wykonajcie ćw. s. 26- 27.
Uzupełnianie podpisów pod obrazkami, pisanie sylab po śladzie,
rysowanie takich samych kół , uzupełnianie rysunków zgodnie z
podpisem.
Śpiewamy dla mamy.
Wysłuchajcie piosenki ,, Mama zadumana ‘’– Amelka
( cover) - YouTube .
Po wysłuchaniu
piosenki odpowiedzcie na pytania :
- Jak
zachowuje się mama w piosence ?
- Co dziwnego zrobiła mama ?
- Dlaczego mama dziwnie się zachowuje ?
- Kogo
chciał zjeść krokodyl ?
Zabawa ,, Ciasto dla mamy
i taty ’’ .
Dziecko z małą piłką siada na podłodze.
Wypowiada wierszyk wraz z gestami razem z mamą i
tatą.
- Mąka, cukier, jajko,
masło – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę,
- zaraz zrobię z tego ciasto – czterokrotne rytmiczne przełożenie
piłki z ręki do ręki,
- zakręcimy , zamieszamy – dwukrotne
zakręcenie piłką na podłodze ,
- pyszne
ciasto tu podamy – wystawienie piłki w dłoni przed sobą ,
- może jeszcze truskaweczki –
czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę ,
- zaraz włożę
do miseczki – czterokrotne rytmiczne przełożenie piłki z ręki
do ręki,
- aby słodkie ciasto było - masowanie piłką po
brzuchu,
-
mamie i tacie humor poprawiło - podrzucenie piłki do góry i
złapanie jej.
Śpiewamy dla taty
,, Daj mi rękę tato’’ – piosenki na każdą szkolną okazję
- YouTube .
Wspólnie z rodzicami możecie potańczyć,
pośpiewać i miło spędzić czas słuchając
tych piosenek.
Miłych, wesołych i
twórczych zabaw życzymy wszystkim dzieciom i ich rodzicom.
Przesyłamy optymistyczny cytat :
,, Trzeba mieć
piękne marzenia ,
bo wszystkie są do spełnienia’’.
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel 511 012 416
oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz