ZAGRAJ ZE MNĄ- PRZYGODY W ZOO


                                                 ZDALNE NAUCZANIE
                                 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                              ( I 5, 9 IV 2,5,7,9,15,18 III 5,9)

 Dzień dobry wszyscy się witamy.
 Dzień dobry , dobry humor mamy, 
 Dzień dobry słonko jasno świeci . 
 Dzień dobry witamy wszystkie dzieci .

 Zapraszamy na zajęcia matematyczne.

 Każdy z Was skonstruuje grę planszową . Będą wam potrzebne obrazki konturowe zwierząt egzotycznych. Pokolorujcie i wytnijcie swoje zwierzęta. 
Na arkuszu szarego papieru , umieścicie swoje zwierzątka . Pod kierunkiem mamy, ustalcie reguły gry. Za pomocą symboli nanieście na planszę ustalenia.
 Propozycje reguł gry : 
 - gdy znajdziesz się na polu, gdzie stoi tygrys , czekasz jedną kolejkę, aż tygrys zniknie  w zaroślach, 
 - gdy spotkasz małpkę, bawisz się z nią wesoło, czekasz dwie kolejki, 
- gdy spotkasz na swojej drodze słonia , siadasz na nim i posuwasz się do przodu  dodatkowo o trzy pola, 
- gdy na twojej drodze znajdzie się lew, wolisz się cofnąć o cztery pola.

 Układanie działań matematycznych :
 potrzebne będą cyfry i znaki matematyczne + , - , = .
 Posłuchajcie pierwszego zadania : 

 

 Na rabatce mojej cioci rosną piękne kwiatki. Podlewają je codziennie dwie małe Beatki. Każda piękną ma konewkę z dużym białym uszkiem. Dbają mocno o te kwiatki całym swym serduszkiem. Rosną sobie tulipanki, maki i bławatki, 4 róże, 3 goździki i 2 małe bratki. Ile było kwiatków ? Ułóżcie działanie z cyfr i znaków . ( 4 + 3 + 2 = ? )

 

 Drugie zadanie :
 Latem zdarza się czasami, że fruwają nad łąkami. Piękne kolory wszystkie mają, w chowanego z nami grają . TRZY ( 3 ) schowały się w kaczeńcu, JEDEN ( 1 )na rumianku. CZTERY ( 4 ) siedzą przy stokrotce, a DWA ( 2 ) w maku. Policzcie wszystkie wesołe motylki gdyż są małe jak szpilki. Ile było motylków na łące ? Ułóżcie działanie z cyfr i znaków , a mama sprawdzi poprawność wykonania.

              
 
Trzecie zadanie brzmi tak : 
Ciemną nocką do kurnika lisek skrada się cichutko. I zagląda przez okienko – kurek jest malutko ! Są trzy grzędy w tym kurniku, gdzie kury nocują, liski pięknie wszystkie liczą i na nie polują . Liczy lisek pierwszą grzędę na niej są TRZY ( 3 ) kury, a na drugiej JEDNA ( 1 ) kurka ostrzy swe pazury. Na ostatniej śpią DWIE ( 2 ) kurki cicho pochrapują . Ile kurek jest w kurniku dzieci porachują. Ile kurek jest w kurniku i jakie działanie należy ułożyć ?
               

Do każdego zadania proponujemy wykonać rysunek, może w ten sposób będzie łatwiej i przejrzyście ułożyć działanie.

Ostatnie zadanie jest na odejmowanie. Posłuchajcie : 
Urodziny lalki miały, wszystkie gości przywitały. Misia , piłkę, pajacyka, myszkę i kucyka. Do stolika już siadają , talerzyki gościom dają. Patrzą lalki, co się stało ? - talerzyków jest za mało. TRZY talerze już na stole, wszyscy siedzą w dużym kole. Jedni mają , drudzy nie, ile brakuje – każdy wie. Ile było gości ? ( miś, piłka, pajacyk, myszka, kucyk ) Ile było talerzyków ? Ile talerzyków brakuje ? Jakie ułożymy działanie ? ( 5 – 3 = ? )

Wykonajcie ćwiczenia s. 30-31 – utrwalenie nazw zwierząt, opisywanie ich wyglądu, przypomnienie, które z przedstawionych na zdjęciach zwierząt są ptakami, kolorowanie konturowego rysunku papugi.
Pobawcie się z piosenką , którą znacie i lubicie : 
Dziecięce Przeboje – Idziemy Do ZOO Polskie piosenki dla dzieci oraz Śpiewające Brzdące – Pani Zebra – Piosenki dla dzieci - YouTube

Miłej zabawy podczas liczenia , dodawania i odejmowania . 

Wesołych zabaw i śpiewania przy proponowanych piosenkach.
 
Przypominamy , że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e – mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY