ZAGRAJ ZE MNĄ- PRZYGODY W ZOO
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( I 5, 9 IV 2,5,7,9,15,18 III
5,9)
Dzień dobry wszyscy się
witamy.
Dzień dobry , dobry humor mamy,
Dzień dobry słonko jasno
świeci .
Dzień dobry witamy wszystkie dzieci .
Zapraszamy na zajęcia
matematyczne.
Każdy z Was skonstruuje grę planszową . Będą wam
potrzebne obrazki konturowe zwierząt egzotycznych. Pokolorujcie i
wytnijcie swoje zwierzęta.
Na arkuszu szarego papieru , umieścicie
swoje zwierzątka . Pod kierunkiem mamy, ustalcie reguły gry. Za
pomocą symboli nanieście na planszę ustalenia.
Propozycje reguł
gry :
- gdy znajdziesz się na polu, gdzie stoi tygrys , czekasz jedną
kolejkę, aż tygrys zniknie w zaroślach,
- gdy spotkasz małpkę, bawisz się z
nią wesoło, czekasz dwie kolejki,
- gdy spotkasz na swojej drodze słonia , siadasz na nim i posuwasz
się do przodu dodatkowo o trzy pola,
- gdy na twojej drodze znajdzie się lew, wolisz
się cofnąć o cztery pola.
Układanie działań
matematycznych :
potrzebne będą cyfry i znaki matematyczne + ,
- , = .
Posłuchajcie pierwszego zadania :
Na rabatce mojej cioci rosną
piękne kwiatki. Podlewają je codziennie dwie małe Beatki. Każda
piękną ma konewkę z dużym białym uszkiem. Dbają mocno o te
kwiatki całym swym serduszkiem. Rosną sobie tulipanki, maki i
bławatki, 4 róże, 3 goździki i 2 małe bratki.
Ile było kwiatków ? Ułóżcie działanie z cyfr i znaków . (
4 + 3 + 2 = ? )
Drugie zadanie :
Latem
zdarza się czasami, że fruwają nad łąkami. Piękne kolory
wszystkie mają, w chowanego z nami grają . TRZY ( 3 ) schowały
się w kaczeńcu, JEDEN ( 1 )na rumianku. CZTERY ( 4 ) siedzą
przy stokrotce, a DWA ( 2 ) w maku. Policzcie wszystkie wesołe
motylki gdyż są małe jak szpilki. Ile było motylków na łące
? Ułóżcie działanie z cyfr i znaków , a mama sprawdzi
poprawność wykonania.
Trzecie zadanie brzmi tak
:
Ciemną nocką do kurnika lisek skrada się cichutko. I zagląda
przez okienko – kurek jest malutko ! Są trzy grzędy w tym
kurniku, gdzie kury nocują, liski pięknie wszystkie liczą i na nie
polują . Liczy lisek pierwszą grzędę na niej są TRZY ( 3 )
kury, a na drugiej JEDNA ( 1 ) kurka ostrzy swe pazury. Na ostatniej
śpią DWIE ( 2 ) kurki cicho pochrapują
. Ile kurek jest w kurniku dzieci porachują. Ile kurek jest w
kurniku i jakie działanie należy ułożyć ?
Do każdego zadania
proponujemy wykonać rysunek, może w ten sposób będzie łatwiej i
przejrzyście ułożyć działanie.
Ostatnie zadanie jest na
odejmowanie. Posłuchajcie :
Urodziny lalki miały, wszystkie
gości przywitały. Misia , piłkę, pajacyka, myszkę i kucyka.
Do stolika już siadają , talerzyki gościom dają. Patrzą lalki,
co się stało ? - talerzyków jest za mało. TRZY talerze już na
stole, wszyscy siedzą w dużym kole. Jedni mają , drudzy nie, ile
brakuje – każdy wie. Ile
było gości ? ( miś, piłka, pajacyk, myszka, kucyk )
Ile było talerzyków ?
Ile talerzyków brakuje ? Jakie ułożymy działanie ? ( 5 –
3 = ? )
Wykonajcie
ćwiczenia s. 30-31 – utrwalenie nazw zwierząt, opisywanie ich
wyglądu, przypomnienie, które z przedstawionych na zdjęciach
zwierząt są ptakami, kolorowanie konturowego rysunku papugi.
Pobawcie się z piosenką
, którą znacie i lubicie :
Dziecięce
Przeboje – Idziemy Do ZOO Polskie piosenki dla dzieci oraz
Śpiewające Brzdące – Pani Zebra – Piosenki dla dzieci -
YouTube
Miłej zabawy podczas
liczenia , dodawania i odejmowania .
Wesołych zabaw i śpiewania
przy proponowanych piosenkach.
Przypominamy , że
jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel.
511 012 416 oraz e – mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz