ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 7,8, 12, 5, 2, 4, 15, 1 I 5,9
III 5 )
Czwartek dziś, witamy
was, pora zacząć, nadszedł czas.
Zapraszamy do zabawy
ruchowej
,, TAM W AFRYCE ‘’ – zabawa z pokazywaniem i
rapowaniem :
Tam w Afryce rzeka Nil - dziecko wskazuje palcem jakiś obiekt
przed nim
- w niej krokodyl
mały żył . - robi z dłoni paszczę krokodyla
- Z tatą krokodylem -
kłapią ,, zębami’’ zrobionymi z dłoni
- pływał sobie
Nilem, - naśladują dłonią ruch płynącej ryby
- I śpiewał tak : - podskakują
- Tam w Afryce ……
,, JOGA ZE ZWIERZĘTAMI ’’
- naśladowanie zwierząt za pomocą ruchu. Mama wymienia nazwy
zwierząt , dziecko naśladuje je ruchem np.
wąż – dziecko
kładzie się i wije jak wąż, ręce trzyma przy ciele, lekko unosi
głowę ,
sowa – stoi w rozkroku, podnosi ręce, zamyka oczy ,
nietoperz – kładzie się na plecach , podwija kolana na klatkę
piersiową i chwyta je oburącz ,
żaba – kuca w rozkroku,
podpierając się rękami ,
żyrafa - wspina się na palce, złączone
ręce wyciąga jak najmocniej ku górze ,
kot – robi koci grzbiet
.
Dziecko może samodzielnie wymyślać ruch przedstawiający dane
zwierzę.
Wykonajcie ćw. 2 i 4 s.
34-35 – rysowanie kokardek na szyjach żyraf – utrwalenie
liczebników porządkowych, skreślanie w rzędach nie pasujących
zwierząt – ćw. na spostrzegawczość i logiczne myślenie.
Zajęcia matematyczne -
POZNANIE LICZBY 0 .
Wysłuchajcie historyjki
małpek :
Od rana był piękny , słoneczny
dzień i 4 małpki w zoo chętnie spacerowały po wybiegu, biegały,
figlowały . ( możecie narysować sobie 4 małpki ) . Jednak, gdy
pogoda się popsuła i zaczął padać ulewny deszcz, wszystkie
małpki szybko uciekły ( chowacie małpki ) , schroniły się w
domku i na wybiegu nie było już żadnej małpki.
Ile
małpek spacerowało po wybiegu ? Ile małpek schowało się przed
ulewą ?
Czy wiecie, co oznacza
pojęcie liczby zero ? Zero , to znaczy nic .
Do czego podobne jest
zero, co wam przypomina ?
Kreślimy cyfrę 0 w powietrzu , wodzimy
palcem po śladzie.
Ułóżcie cyfrę 0 z kolorowej nitki, drucika.
Ułóżcie z cyferek i
znaków matematycznych ( - , = ) działanie do naszej historyjki
o małpkach : 4 – 4 = 0
Zabawa ruchowa ,,
ZWIERZĘTA NA WYBIEGU ‘’ - dziecko swobodnie biega w rytm
muzyki, a na hasło mamy : ,,burza ‘’, szybko ucieka z wybiegu i
chroni się przed burzą w wyznaczonym miejscu.
Wykonajcie ćw. s. 36-37 –
pisanie po śladzie znaków cyfropodobnych i cyfr, kolorowanie miski,
w której nie ma ziarenek, skreślanie elementów na obrazku zgodnie
z treścią zadania, uzupełnianie obrazka nalepkami zgodnie z
cyframi na tabliczkach.
,, JAKIE TO ZWIERZĘ ?‘’
- zabawa dydaktyczna .
Dziecko kończy porównania podawane przez
mamę odpowiednią nazwą zwierzęcia :
- groźny jak … (lew
) – uparty jak …. ( osioł), - łagodny jak …. ( baranek )
,
- w wodzie czuje się jak …. ( ryba ) , - powolny jak… (
żółw ) ,
- łazi po płotach jak… ( kot ) , głodny jak … (
wilk ) , - mądry jak … ( sowa ) ,
- przebiegły jak … (lis )
, - pracowity jak … ( mrówka ) , - dumny jak …. (
paw ).
Propozycja plastyczna -
LEW : żółte i pomarańczowe kartki należy pociąć na paski
długości krótszego boku i szerokości około 1 cm . Papierowy
talerzyk trzeba położyć do góry dnem. Żółte i pomarańczowe
paski przyklejamy jednym końcem dookoła talerzyka, tak aby powstała
grzywa lwa. Dorysujcie oczy, nos, pysk, wąsy lwa na odwróconym
dnie talerzyka. Aby grzywa lwa ładnie się prezentowała, można
podkręcić paski na nożyczkach . Możecie z pomarańczowej kartki
wyciąć dalsze elementy lwa : tułów, łapy, ogon i dokleić do
głowy.
Można także wykleić palmy, pod którymi lew będzie
odpoczywał.
Miłej zabawy i udanych
prac . Ciekawych pomysłów .
Przypominamy
, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel.
511 012 416 oraz e- mailem : perzedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz