ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE



                                                  ZDALNE NAUCZANIE
                           REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                   ( IV 7,8, 12, 5, 2, 4, 15, 1 I 5,9 III 5 )

   Czwartek dziś, witamy was, pora zacząć, nadszedł czas.
   
    
  
  Zapraszamy do zabawy ruchowej
 ,, TAM W AFRYCE ‘’ – zabawa z pokazywaniem i rapowaniem : 
  Tam w Afryce rzeka Nil - dziecko wskazuje palcem jakiś obiekt przed nim 
 - w niej krokodyl mały żył . - robi z dłoni paszczę krokodyla 
 - Z tatą krokodylem - kłapią ,, zębami’’ zrobionymi z dłoni 
 - pływał sobie Nilem, - naśladują dłonią ruch płynącej ryby 
 - I śpiewał tak : - podskakują
 - Tam w Afryce ……
                        
 
 ,, JOGA ZE ZWIERZĘTAMI ’’ - naśladowanie zwierząt za pomocą ruchu. Mama wymienia nazwy zwierząt , dziecko naśladuje je ruchem np. 
             
                     

wąż – dziecko kładzie się i wije jak wąż, ręce trzyma przy ciele, lekko unosi głowę , 
sowa – stoi w rozkroku, podnosi ręce, zamyka oczy , 
nietoperz – kładzie się na plecach , podwija kolana na klatkę piersiową i chwyta je  oburącz , 
 żaba – kuca w rozkroku, podpierając się rękami , 
 żyrafa - wspina się na palce, złączone ręce wyciąga jak najmocniej ku górze ,
 kot – robi koci grzbiet .
 Dziecko może samodzielnie wymyślać ruch przedstawiający dane zwierzę.

              
                     
Wykonajcie ćw. 2 i 4 s. 34-35 – rysowanie kokardek na szyjach żyraf – utrwalenie liczebników porządkowych, skreślanie w rzędach nie pasujących zwierząt – ćw. na spostrzegawczość i logiczne myślenie.

                
Zajęcia matematyczne - POZNANIE LICZBY 0 .
Wysłuchajcie historyjki małpek : 
 Od rana był piękny , słoneczny dzień i 4 małpki w zoo chętnie spacerowały po wybiegu, biegały, figlowały . ( możecie narysować sobie 4 małpki ) . Jednak, gdy pogoda się popsuła i zaczął padać ulewny deszcz, wszystkie małpki szybko uciekły ( chowacie małpki ) , schroniły się w domku i na wybiegu nie było już żadnej małpki.
 Ile małpek spacerowało po wybiegu ? Ile małpek schowało się przed ulewą ?
                            
                             
 Czy wiecie, co oznacza pojęcie liczby zero ? Zero , to znaczy nic . 
 Do czego podobne jest zero, co wam przypomina ?
 Kreślimy cyfrę 0 w powietrzu , wodzimy palcem po śladzie.
 Ułóżcie cyfrę 0 z kolorowej nitki, drucika.
 Ułóżcie z cyferek i znaków matematycznych ( - , = ) działanie do naszej historyjki 
 o małpkach : 4 – 4 = 0

Zabawa ruchowa ,, ZWIERZĘTA NA WYBIEGU ‘’ - dziecko swobodnie biega w rytm muzyki, a na hasło mamy : ,,burza ‘’, szybko ucieka z wybiegu i chroni się przed burzą w wyznaczonym miejscu.

Wykonajcie ćw. s. 36-37 – pisanie po śladzie znaków cyfropodobnych i cyfr, kolorowanie miski, w której nie ma ziarenek, skreślanie elementów na obrazku zgodnie z treścią zadania, uzupełnianie obrazka nalepkami zgodnie z cyframi na tabliczkach.

,, JAKIE TO ZWIERZĘ ?‘’ - zabawa dydaktyczna . 
Dziecko kończy porównania podawane przez mamę odpowiednią nazwą zwierzęcia :
 - groźny jak … (lew ) – uparty jak …. ( osioł), - łagodny jak …. ( baranek ) , 
 - w wodzie czuje się jak …. ( ryba ) , - powolny jak… ( żółw ) ,
 - łazi po płotach jak… ( kot ) , głodny jak … ( wilk ) , - mądry jak … ( sowa ) , 
 - przebiegły jak … (lis ) , - pracowity jak … ( mrówka ) , - dumny jak …. ( paw ).

Propozycja plastyczna - LEW : żółte i pomarańczowe kartki należy pociąć na paski długości krótszego boku i szerokości około 1 cm . Papierowy talerzyk trzeba położyć do góry dnem. Żółte i pomarańczowe paski przyklejamy jednym końcem dookoła talerzyka, tak aby powstała grzywa lwa. Dorysujcie oczy, nos, pysk, wąsy lwa na odwróconym dnie talerzyka. Aby grzywa lwa ładnie się prezentowała, można podkręcić paski na nożyczkach . Możecie z pomarańczowej kartki wyciąć dalsze elementy lwa : tułów, łapy, ogon i dokleić do głowy.
 Można także wykleić palmy, pod którymi lew będzie odpoczywał.

                  
             

Miłej zabawy i udanych prac . Ciekawych pomysłów .

Przypominamy , że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : perzedszkole1motylki@wp.pl.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY