ZWIERZETA W ZAGRODZIE. MIÓD TO CUD

                                             ZDALNE NAUCZANIE
                              REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                     ( IV 2,4,5,7, 8,12,14, 18, III 5 I 5,9 )

                         Witamy, witamy i do wesołej zabawy zapraszamy.

Zabawa ,, SPŁOSZONY KOŃ’’ – dziecko udaje biegnącego konika, gdy mama klaśnie w ręce , dziecko kuca i zwija się w kłębuszek. Za każdym razem zmienia się kierunek ruchu.
Drodzy Rodzice polecamy bardzo ciekawe gry i zabawy dla dzieci na YouTube ,,Kubusiowi Przyjaciele Natury ‘’.
 
PRZYGODA MAŁEJ PSZCZÓŁKI - opowiadanie C.Lewandowska
Zapraszamy was dzisiaj na wiosenną ,pachnącą łąkę . Poznacie przygodę małej pszczółki . Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie . A może sami przeczytacie ?

Był piękny , wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów. Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się , że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I ….. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku - ula ? Nie pamiętam drogi. Aż tu , co to za duża pszczoła ? - Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz ? Jestem trzmiel Felek, dlaczego płaczesz? - Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. – I Maja się rozpłakała. - Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem. I trzmiel Felek razem z małą pszczółką przyfrunęli do ula. Pszczółka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.

Odpowiedzcie na pytania : 
- Kto był bohaterem opowiadania ? 
 - Dlaczego Maja płakała ?
 - Kto jej pomógł ?
 - O czym Maja będzie teraz pamiętała ?

Zabawa matematyczna - ,, PSZCZOŁA I KWIATEK’’ . Wybierzemy się teraz na wycieczkę na naszą łąkę. Zobaczcie, mamy tutaj rodzinę pszczółek. Po wyczerpującym dniu pracy, postanowiły one sobie odpocząć w pobliżu dużego kwiatka. 
Przygotujcie sobie kwiatka ( narysujcie na kartce ) i pszczółkę ( narysujcie i wytnijcie ). Wybierzcie dla niej imię . Powiedzcie , gdzie wasza pszczółka odpoczywa - np. moja pszczółka ma na imię Milenka i odpoczywa sobie na kwiatku. 
( umieszczacie pszczółkę na kwiatek ).
 Pszczółka odpoczywa 
- nad kwiatkiem, 
 - na trawie pod kwiatkiem, 
- na trawce z prawej strony kwiatka, 
- z lewej strony kwiatka .

                           
Otwórzcie książki - s. 18 . Opowiedzcie historyjkę obrazkową. Wymyślcie tytuł do każdego obrazka. Posłuchajcie wiersza : W marcu krążą nad rośliną. W kwietniu każdy kwiat zapylą. W maju nektar już zbierają , głośno bzyczą i fruwają. Zbiorą z sadów i rzepaków, z każdej łąki, z wielu kwiatów. W czerwcu pszczoły czerw składają i akacje nazbierają . W lipcu leją nektar z lipy, w sierpniu z gryki i gorczycy. Wrzesień – wrzos i nawłoć zbiorą , w październiku nic nie biorą. W listopadzie miód zjadają , w grudniu ramki pomniejszają . W styczniu tworzą czarną kulę, bo gdy zimno , to się tulą. W lutym oblot robią w koło, gdy słoneczko jest wokoło. Tak, co roku nasze pszczółki, by móc latać na pożytek, ten rytuał powtarzają, bo są bardzo pracowite.
A teraz 

        
                      

A  teraz powiedzcie jakie korzyści dają nam pszczoły.
Zachęcamy do obejrzenia ciekawego filmu - ,, Z kamerą wśród pszczół/ Odcinek 1 ‘’ YouTube.

Wykonajcie grafomotoryczne ćwiczenia 2 i 3 , s. 19 .

,, JESTEM WDZIĘCZNY’’ - zabawa w kończenie zdania. Zabawa polega na dokończeniu zdania na temat zwierząt wiejskich ( przypomnijcie sobie jakie to zwierzęta)np. 
-jestem wdzięczny ( krowie ) za to, że daje mleko. 
- jestem wdzięczny kurką za to ……….. itd.

,, DOMOWE ZABAWY’’ – ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet i plastikowych butelek :
 - zabawa ożywiająca 
 - bieg z potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na zapowiedź : ,, burza’’ dziecko zatrzymuje się i przyjmuje dowolną pozycję- chroni się przed zamoknięciem, wykorzystując gazetę.
 – ćwiczenie zwinnościowe -podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania. 
 - ,, gazetowe pompki’’ - dziecko siedzi w klęku podpartym, trzyma dłonie na gazecie, z palcami skierowanymi do wewnątrz, dotyka gazety brodą ( przy rękach zgiętych w łokciach ) i powraca do pozycji wyjściowej .Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą. 
- ,, dmuchanie płatków’’ – w leżeniu przodem dziecko unosi gazetę trzymaną za końce oburącz ( ręce zgięte w łokciach w bok ), dmucha na gazetę, wprowadzając ją w ruch. 
- ,, książeczka ‘’ – dziecko składa gazetę stopami i rozkłada . 
- ,, kuleczka’’ - dziecko zwija gazetę stopami, rzuca i chwyta kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuca i chwyta z dodatkowym zadaniem, np. przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić ,, młynka’’ rękami, wykonać obrót. 
 - ,, żonglerka’’ w leżeniu przodem - dziecko przetacza kulkę z ręki do ręki . 
 - ,, przesuwanka’’ – dziecko, skacząc na jednej nodze , przesuwa kulkę stopa w różnych kierunkach. Marsz z kulką w lewej ręce w rytm muzyki. Mama wręcza butelkę.
 - ,, hokej’’ – przesuwanie papierowej kulki za pomocą butelki do wyznaczonego celu. - ,, butelkowa ósemka ‘’ – dziecko stoi w rozkroku, trzyma butelkę w prawej lub lewej ręce, robi skłon w przód i zatacza koła dookoła jednej i drugiej stopy (ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne ) 
- ,, huśtawka’’ - dziecko siedzi w siadzie prostym podpartym, butelka leży w pozycji poziomej na nogach – wznoszą nogi – butelka toczy się im w stronę brzucha – opuszczają nogi i unoszą biodra w podporze na rękach – butelka toczy się im w stronę stóp. 
Ćwiczenie należy wykonywać spokojnie, bez pośpiechu. – dziecko siedzi w siadzie klęcznym , butelkę trzyma przed kolanami, dłonie na butelce, odsuwa butelkę szybkim ruchem w przód i przysuwa do kolan. – leżenie przodem, butelka z przodu na odległość wyciągniętych dłoni – skłon tułowia w tył z jednoczesnym uniesieniem butelki. 
 - ,, dmuch i buch’’ - leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach , dłonie na podłożu, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Dziecko stara się silnym wydechem przewrócić butelkę.

                     

A teraz przepis na pyszny napój : woda z sokiem z cytryny i miodem to świetny i bardzo zdrowy napój, który zapewni wam energii na cały dzień i dostarczy wielu cennych witamin. Smacznego !!!

,, ZWIERZĘTA W ZAGRODZIE’’ - zbudujcie z klocków wiejską zagrodę i wesoło się bawcie. Słoneczko świeci , deszczyk nie pada , piękna sobota i niedziela dla wszystkich się zapowiada . 
Wesołych zabaw , dużo uśmiechów i odpoczynku . Pozdrawiamy .

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY