ZWIERZETA W ZAGRODZIE. MIÓD TO CUD
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 2,4,5,7, 8,12,14, 18,
III 5 I 5,9 )
Witamy, witamy i do
wesołej zabawy zapraszamy.
Zabawa ,, SPŁOSZONY
KOŃ’’ – dziecko udaje biegnącego konika, gdy mama klaśnie w
ręce , dziecko kuca i zwija się w kłębuszek. Za każdym razem
zmienia się kierunek ruchu.
Drodzy Rodzice polecamy
bardzo ciekawe gry i zabawy dla dzieci na YouTube ,,Kubusiowi
Przyjaciele Natury ‘’.
PRZYGODA
MAŁEJ PSZCZÓŁKI - opowiadanie C.Lewandowska
Zapraszamy was dzisiaj na
wiosenną ,pachnącą łąkę . Poznacie przygodę małej pszczółki
. Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie . A może sami przeczytacie
?
Był piękny , wiosenny
dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na
łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj
Maju, nie oddalaj się bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do
naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z
kwiatów. Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem
nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się , że
oddaliła się daleko od swojej rodziny. I ….. rozpłakała się.
Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku - ula ? Nie
pamiętam drogi. Aż tu , co to za duża pszczoła ? - Dzień
dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz ? Jestem trzmiel
Felek, dlaczego płaczesz? - Ja jestem pszczółka Maja,
przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną
i się zgubiłam. – I Maja się rozpłakała. - Nie
płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy
twoją rodzinę. Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule,
pofruniemy Maju razem. I trzmiel Felek razem z małą pszczółką
przyfrunęli do ula. Pszczółka podziękowała bąkowi i
postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo
pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.
Odpowiedzcie na pytania :
- Kto był bohaterem opowiadania
?
- Dlaczego Maja płakała ?
- Kto jej pomógł ?
- O czym Maja będzie teraz
pamiętała ?
Zabawa matematyczna - ,,
PSZCZOŁA I KWIATEK’’ . Wybierzemy się teraz na wycieczkę na
naszą łąkę. Zobaczcie, mamy tutaj rodzinę pszczółek.
Po wyczerpującym dniu pracy,
postanowiły one sobie odpocząć w pobliżu dużego kwiatka.
Przygotujcie sobie kwiatka ( narysujcie na kartce ) i pszczółkę
( narysujcie i wytnijcie ). Wybierzcie dla niej imię . Powiedzcie
, gdzie wasza pszczółka odpoczywa - np. moja pszczółka ma na
imię Milenka i odpoczywa sobie na
kwiatku.
( umieszczacie pszczółkę na kwiatek ).
Pszczółka
odpoczywa
- nad
kwiatkiem,
- na trawie pod
kwiatkiem,
- na trawce z prawej
strony kwiatka,
- z lewej
strony kwiatka .
Otwórzcie książki - s.
18 . Opowiedzcie historyjkę obrazkową. Wymyślcie tytuł do każdego
obrazka.
Posłuchajcie wiersza : W
marcu krążą nad rośliną. W kwietniu każdy kwiat zapylą. W maju
nektar już zbierają , głośno bzyczą i fruwają. Zbiorą z sadów
i rzepaków, z każdej łąki, z wielu kwiatów. W czerwcu pszczoły
czerw składają i akacje nazbierają . W lipcu leją nektar z lipy,
w sierpniu z gryki i gorczycy. Wrzesień – wrzos i nawłoć zbiorą
, w październiku nic nie biorą. W listopadzie miód zjadają , w
grudniu ramki pomniejszają . W styczniu tworzą czarną kulę, bo
gdy zimno , to się tulą. W lutym oblot robią w koło, gdy
słoneczko jest wokoło. Tak, co roku nasze pszczółki, by móc
latać na pożytek, ten rytuał powtarzają, bo są bardzo pracowite.
A teraz
A teraz powiedzcie jakie korzyści dają nam pszczoły.
A teraz powiedzcie jakie korzyści dają nam pszczoły.
Zachęcamy do
obejrzenia ciekawego filmu - ,, Z kamerą wśród pszczół/
Odcinek 1 ‘’ YouTube.
Wykonajcie
grafomotoryczne ćwiczenia 2 i 3 , s. 19 .
,, JESTEM WDZIĘCZNY’’
- zabawa w kończenie zdania. Zabawa polega na dokończeniu zdania
na temat zwierząt wiejskich ( przypomnijcie sobie jakie to
zwierzęta)np.
-jestem wdzięczny ( krowie ) za to, że daje mleko.
- jestem wdzięczny kurką za
to ……….. itd.
,, DOMOWE ZABAWY’’ –
ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet i plastikowych butelek
:
- zabawa ożywiająca
- bieg z potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na
zapowiedź : ,, burza’’ dziecko zatrzymuje się i przyjmuje
dowolną pozycję- chroni się przed zamoknięciem, wykorzystując
gazetę.
– ćwiczenie zwinnościowe -podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania.
- ,, gazetowe pompki’’ - dziecko siedzi w klęku podpartym, trzyma dłonie na gazecie, z palcami skierowanymi do wewnątrz, dotyka gazety brodą ( przy rękach zgiętych w łokciach ) i powraca do pozycji wyjściowej .Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
- ,, dmuchanie płatków’’ – w leżeniu przodem dziecko unosi gazetę trzymaną za końce oburącz ( ręce zgięte w łokciach w bok ), dmucha na gazetę, wprowadzając ją w ruch.
- ,, książeczka ‘’ – dziecko składa gazetę stopami i rozkłada .
- ,, kuleczka’’ - dziecko zwija gazetę stopami, rzuca i chwyta kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuca i chwyta z dodatkowym zadaniem, np. przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić ,, młynka’’ rękami, wykonać obrót.
- ,, żonglerka’’ w leżeniu przodem - dziecko przetacza kulkę z ręki do ręki .
- ,, przesuwanka’’ – dziecko, skacząc na jednej nodze , przesuwa kulkę stopa w różnych kierunkach. Marsz z kulką w lewej ręce w rytm muzyki. Mama wręcza butelkę.
- ,, hokej’’ – przesuwanie papierowej kulki za pomocą butelki do wyznaczonego celu. - ,, butelkowa ósemka ‘’ – dziecko stoi w rozkroku, trzyma butelkę w prawej lub lewej ręce, robi skłon w przód i zatacza koła dookoła jednej i drugiej stopy (ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne )
- ,, huśtawka’’ - dziecko siedzi w siadzie prostym podpartym, butelka leży w pozycji poziomej na nogach – wznoszą nogi – butelka toczy się im w stronę brzucha – opuszczają nogi i unoszą biodra w podporze na rękach – butelka toczy się im w stronę stóp.
Ćwiczenie należy wykonywać spokojnie, bez pośpiechu. – dziecko siedzi w siadzie klęcznym , butelkę trzyma przed kolanami, dłonie na butelce, odsuwa butelkę szybkim ruchem w przód i przysuwa do kolan. – leżenie przodem, butelka z przodu na odległość wyciągniętych dłoni – skłon tułowia w tył z jednoczesnym uniesieniem butelki.
- ,, dmuch i buch’’ - leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach , dłonie na podłożu, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Dziecko stara się silnym wydechem przewrócić butelkę.
– ćwiczenie zwinnościowe -podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania.
- ,, gazetowe pompki’’ - dziecko siedzi w klęku podpartym, trzyma dłonie na gazecie, z palcami skierowanymi do wewnątrz, dotyka gazety brodą ( przy rękach zgiętych w łokciach ) i powraca do pozycji wyjściowej .Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
- ,, dmuchanie płatków’’ – w leżeniu przodem dziecko unosi gazetę trzymaną za końce oburącz ( ręce zgięte w łokciach w bok ), dmucha na gazetę, wprowadzając ją w ruch.
- ,, książeczka ‘’ – dziecko składa gazetę stopami i rozkłada .
- ,, kuleczka’’ - dziecko zwija gazetę stopami, rzuca i chwyta kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuca i chwyta z dodatkowym zadaniem, np. przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić ,, młynka’’ rękami, wykonać obrót.
- ,, żonglerka’’ w leżeniu przodem - dziecko przetacza kulkę z ręki do ręki .
- ,, przesuwanka’’ – dziecko, skacząc na jednej nodze , przesuwa kulkę stopa w różnych kierunkach. Marsz z kulką w lewej ręce w rytm muzyki. Mama wręcza butelkę.
- ,, hokej’’ – przesuwanie papierowej kulki za pomocą butelki do wyznaczonego celu. - ,, butelkowa ósemka ‘’ – dziecko stoi w rozkroku, trzyma butelkę w prawej lub lewej ręce, robi skłon w przód i zatacza koła dookoła jednej i drugiej stopy (ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne )
- ,, huśtawka’’ - dziecko siedzi w siadzie prostym podpartym, butelka leży w pozycji poziomej na nogach – wznoszą nogi – butelka toczy się im w stronę brzucha – opuszczają nogi i unoszą biodra w podporze na rękach – butelka toczy się im w stronę stóp.
Ćwiczenie należy wykonywać spokojnie, bez pośpiechu. – dziecko siedzi w siadzie klęcznym , butelkę trzyma przed kolanami, dłonie na butelce, odsuwa butelkę szybkim ruchem w przód i przysuwa do kolan. – leżenie przodem, butelka z przodu na odległość wyciągniętych dłoni – skłon tułowia w tył z jednoczesnym uniesieniem butelki.
- ,, dmuch i buch’’ - leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach , dłonie na podłożu, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Dziecko stara się silnym wydechem przewrócić butelkę.
A teraz przepis na pyszny napój : woda z sokiem z cytryny i miodem to świetny i bardzo zdrowy napój, który zapewni wam energii na cały dzień i dostarczy wielu cennych witamin. Smacznego !!!
,, ZWIERZĘTA W ZAGRODZIE’’ - zbudujcie z klocków wiejską zagrodę i wesoło się bawcie. Słoneczko świeci , deszczyk nie pada , piękna sobota i niedziela dla wszystkich się zapowiada .
Wesołych zabaw , dużo uśmiechów i odpoczynku . Pozdrawiamy .
Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz