ZWIERZĘTA W ZOO
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 1,2,4,5, 13,14 III 5 I 5,9)
Witamy wszystkie dzieci .
Robimy kółeczko, okrągłe jajeczko , tupiemy, klaszczemy, siadamy
i słuchamy .
Zabieramy was dzisiaj do
świata dzikich zwierząt.
Wysłuchajcie opowiadania U.
Piotrowskiej ,, PLASTELINOWE ZOO ‘’.
Od rana padał deszcz.
Padał i padał. Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały,
chlup , chlup. Dzieci były w złych humorach ,
bo przecież na
dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo. Nawet Trampolinek nie
wiedział, jak je pocieszyć . A wtedy pani
wyjęła z szafy plastelinę , różne pudełka, patyczki oraz
kolorową bibułę i położyła na stolikach.
– Do czego to będzie nam potrzebne ? – zapytał Trampolinek
.
- Zrobimy własny ogród zoologiczny - powiedziała pani .
Zbudujemy alejki , ogrodzenia , wybiegi , zagrody ,
gniazda ,
domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta.
– Ale wspaniały pomysł , hej hop !
Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy . A pani pomagała
im we wszystkim i zadawała zagadki :
Jak nazwiemy takie zwierzę
, które trąbą wodę bierze i polewa całe ciało - wody trzeba
więc niemało . – Słoń, słoń ! - wołały dzieci i już po
chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze
strumyka.

Trampolinek poszukał zielonej plasteliny , podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować. – Trampolinku , słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola.
Trampolinek poszukał zielonej plasteliny , podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować. – Trampolinku , słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola.
–
Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego. Pani
od razu domyśliła się , co to będzie i powiedziała :
Groźnie
syczy , pluje jadem, bo jest niebezpiecznym gadem. Zwinnie wije się
jak lina - lepiej z taką nie zaczynaj !
- Żmija, żmija ! -
rozległy się okrzyki, a potem syczenie,
sss……, sss… .
I Trampolinek ulepił długą żmiję.
Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła. A pani
zadała kolejną zagadkę : Zjada mięso z apetytem i potrząsa
grzywą przy tym. Królem zwierząt jest na świecie , ale o tym
dobrze wiecie . Oczywiście , dzieci dobrze wiedziały, że
chodzi o lwa.

A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt , pani zaproponowała wesołą zabawę. Wymyśliła , żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta . I proszę bardzo : skakały jak kangury , wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie. To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz .
A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt , pani zaproponowała wesołą zabawę. Wymyśliła , żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta . I proszę bardzo : skakały jak kangury , wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie. To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz .
Zastanówcie się i
powiedzcie :
- Jak wygląda
ogród zoologiczny ?
- O jakich
zwierzętach była mowa ?
- Jakie inne
zwierzęta można tam spotkać ?
- Jak trzeba zachowywać
się w zoo ?
Zabawa ruchowa ,,
ZWIERZĄTKA ‘’ - mama wymienia nazwę zwierząt , które można
spotkać w zoo, a dziecko naśladuje jego sposób poruszania się.
Rozsypanka wyrazowa -
z podanych wyrazów ułóżcie zdania :
puma , pływa , stoi
, Tam , Małpka , fikołki, foka, robi , lampart , jest , To , Tam.
( Zdanie rozpoczyna się od wielkiej litery
).
Proponujemy skorzystać z
albumów , książek o zwierzętach , aby je lepiej poznać .
Zabawa ,, GDZIE JEST LEW
?’’ - mama wymyśla sposób poruszania się , w celu utrwalenia
kierunków np. idź do przodu 4 kroki, idź w prawo 2 kroki, idź
do tyłu 5 kroków, teraz w lewo 3 kroki, idź do przodu 6 kroków,
idź w prawo 1 krok i uważaj bo znalazłeś lwa .
Propozycja plastyczna :
narysujcie zoo , a w nim zwierzęta występujące w opowiadaniu .
Możecie wykonać pracę dowolną techniką . Możecie namalować
farbami , wyciąć z papieru i nakleić , bądź ulepić zwierzątka
z plasteliny.
Jak wam wygodnie , sami wybieracie sposób wykonania
pracy.
Wysłuchajcie jeszcze
wierszyk , według którego nauczycie się rysować MISIA.
Najpierw
palcem w powietrzu, potem na podłodze, później rysujcie kredką na
kartce papieru według instrukcji :
Ładne kółeczko - to
misia głowa . Na niej dwa uszka kołyszą się .
Brzuszek jak
jajko wielkiego strusia, a pod nim nóżki weselą się .
Łapki trą
lekko zaspane oczka i buzię smutną ma .
Nosek już czuje słodki
miód, bo brzuszek męczy głód.
Zadanie dla wytrwałych i
ciekawskich dzieci : układanie wyrazów tak, aby ostatnia głoska
( głoska - gdy ją słyszymy , litera gdy ją widzimy ) stanowiła
początek nazwy następnego wyrazu np. lis
– sałata
– arbuz
– zebra
itp.
Pierwszy wyraz to kogut , następne spróbujcie ułożyć
według podanej zasady :
łańcuch , radio , traktor , orzeł,
chmura , ananas .
Zabawa
,, ZMIERZ DŁUGOŚĆ ‘’ - przygotujcie sobie paski papieru o
długości 20 cm i zmierzcie nimi różne rzeczy np. stół, dywan,
pudełko z klockami, krzesło . Zapisujcie pomiary na kartce np.
jedno kółeczko oznacza jedną długość paska papieru .
Sprawdźcie i porównajcie jaki przedmiot w waszym domu miał
najwięcej kółeczek . Mama pomoże wam przeliczyć wasze paseczki –
kółeczka na centymetry.
Miłych zabaw i niech
godzina za godziną słodko Wam dzisiaj płyną .
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr Tel. 511 012 416
oraz e – mailem : przedszkole!motyli@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz