GORYL GUTEK



                                              ZDALNE NAUCZANIE
                            REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                        ( IV 2, 7, 1, 8, 4, 5 III 7, 5 I 5, 9 )
        Witamy Was pięknie.
  

  Zabawa ,, CO LUBIĄ DZIECI ‘’ - mama wypowiada zdania, dziecko reaguje ruchem ,
  jeżeli to prawda : 
 - podskocz, jeżeli lubisz lody , 
 - klaśnij , jeżeli lubisz zwierzęta ,
 - tupnij, jeżeli lubisz oglądać bajki, 
 - pokiwaj głową , jeżeli lubisz czytać ,
 - zrób 2 pajacyki , jeżeli lubisz szpinak, 
 - wykonaj 3 przysiady, jeżeli lubisz jeździć na rowerze itp.

 Dokończ zdanie ,, LUBIĘ ZABAWĘ , BO … ‘’

 POZNANIE KSZTAŁTU LITERY "g", "G"- DRUKOWANEJ I PISANEJ .
                    
                       

Otwórzcie książki s. 40-41 . Spróbujcie opowiedzieć mamie treść historyjki o gorylu Gutku w oparciu o ilustracje. Odczytajcie dialogi, które mówią Trampolinek , Gaja
 i pani nauczycielka .

              
                                                                                                                                                    

Co Wam przypomina litera g, G ? Do czego jest podobna ?
 Czy drukowana litera g ,G jest taka sama jak pisana ?


 A teraz ułóżcie z białych kartoników modele wyrazów : goryl , Gutek, Gaja. 
 Zbudujcie modele wyrazów : goryl, Gutek, Gaja z czerwonych ( samogłoski ) i z niebieskich ( spółgłoski ) kartoników. Spróbujcie wyszukać wyrazy , które rozpoczynają się głoską g lub w których słychać głoskę g. ( w środku i na końcu wyrazu ) . 
Rysujcie kształt litery g, G w powietrzu, na dywanie, na tacce z kaszą z zachowaniem kierunku pisania. Rysujcie literę G po śladzie , najpierw palcem , potem kredką a potem możecie okleić jej kształt plasteliną lub kolorowymi kuleczkami z bibuły . 
Wykonajcie ćw. w książce – s. 40-41 . 
Pisanie po śladzie litery g ,G , kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów oznaczających miejsce litery g, nalepianie podpisów do zdjęć.
Ułóżcie ładne zdania z wyrazami : goryl, Gutek, Gaja, ogórek, tygrys , pociąg . Policzcie z ilu wyrazów składają się Wasze zdania. Powodzenia !

                  

Zestaw ćw. gimnastycznych z gazetami .
- Marsz w rytm klaskania mamy z gazetą w ręce , w momencie przestania klaskania przez mamę, dziecko staje na baczność z gazetą na głowie, na jednej nodze, z gazetą między kolanami.
- ,, czytanie gazety’’ - siad skrzyżny , skręty głowy w lewo , w prawo. Przesuwanie gazety położonej na podłodze stopą raz w lewo, raz w prawo.
- ,, kwiaty kwitną i więdną na łące’’ - dziecko w pozycji kucznej, głowa schowana, powoli podnosi się , rozprostowuje ręce , nogi, tułów i wyciąga ramiona w górę i wraca do pozycji kucznej .
- ,, motyle ‘’ - dziecko porusza się w rytm wesołej muzyki , na przerwę w muzyce, sfruwają na kwiatki – gazetę .
- ,, piłeczki ‘’ – zgniecenie gazety w kulkę, wesoło podrzucanie jej prawą i lewą ręką , oburącz , przerzucanie z ręki do ręki .
- ,, tocz się tocz piłeczko ‘’ – siad w siadzie klęcznym i próbowanie przesunąć kulkę do przodu przez dmuchanie na nią.
- ,, raki ‘’ – czworakowanie z gazetą na brzuchu.
- ,, spacer najedzonych przedszkolaków’’ – dziecko wkłada gazetę pod koszulkę, bo się bardzo najadło i powoli spaceruje w rytm muzyki, lub podskakuje z nogi na nogę w rym żwawej muzyki.
- ,, stonoga ‘’ – kulka gazetowa nadal pod koszulką, dziecko idzie ,, stopa za stopą’’, stara się nie zgubić kulki.
- ,, rzuć do celu’’ – wrzucanie kulki do kosza .

 Zapraszamy do wesołej, muzycznej zabawy 
 - Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami na youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

Pozdrawiamy Was pięknie i życzymy dużo słońca .

Przypominamy , że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY