GORYL GUTEK
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 2, 7, 1, 8, 4, 5 III 7, 5 I 5,
9 )
Witamy Was pięknie.
Zabawa ,, CO LUBIĄ
DZIECI ‘’ - mama wypowiada zdania, dziecko reaguje ruchem ,
jeżeli to prawda :
- podskocz, jeżeli lubisz lody ,
-
klaśnij , jeżeli lubisz zwierzęta ,
- tupnij, jeżeli lubisz
oglądać bajki,
- pokiwaj głową , jeżeli lubisz czytać ,
- zrób
2 pajacyki , jeżeli lubisz szpinak,
- wykonaj 3 przysiady, jeżeli
lubisz jeździć na rowerze itp.
Dokończ zdanie ,, LUBIĘ
ZABAWĘ , BO … ‘’
POZNANIE KSZTAŁTU LITERY
"g", "G"- DRUKOWANEJ I PISANEJ .
Otwórzcie książki s.
40-41 . Spróbujcie opowiedzieć mamie treść historyjki o gorylu
Gutku w oparciu o ilustracje. Odczytajcie dialogi, które mówią
Trampolinek , Gaja
i pani nauczycielka .
Co Wam przypomina litera
g, G ? Do czego jest podobna ?
Czy drukowana litera g ,G jest taka
sama jak pisana ?
A teraz ułóżcie z
białych kartoników modele wyrazów : goryl , Gutek, Gaja.
Zbudujcie modele wyrazów : goryl, Gutek, Gaja z czerwonych (
samogłoski ) i z niebieskich ( spółgłoski ) kartoników.
Spróbujcie wyszukać wyrazy , które rozpoczynają się głoską g
lub w których słychać głoskę g. ( w środku i na końcu wyrazu
) .
Rysujcie kształt litery g, G w powietrzu, na dywanie, na tacce
z kaszą z zachowaniem kierunku pisania. Rysujcie literę G po
śladzie , najpierw palcem , potem kredką a potem możecie okleić
jej kształt plasteliną lub kolorowymi kuleczkami z bibuły .
Wykonajcie ćw. w książce – s. 40-41 .
Pisanie po śladzie litery
g ,G , kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów
oznaczających miejsce litery g, nalepianie podpisów do zdjęć.
Ułóżcie ładne zdania z
wyrazami : goryl, Gutek, Gaja, ogórek, tygrys , pociąg .
Policzcie z ilu wyrazów składają się Wasze zdania. Powodzenia !
Zestaw ćw. gimnastycznych
z gazetami .
- Marsz w rytm klaskania
mamy z gazetą w ręce , w momencie przestania klaskania przez mamę,
dziecko staje na baczność z gazetą na głowie, na jednej nodze, z
gazetą między kolanami.
- ,, czytanie gazety’’
- siad skrzyżny , skręty głowy w lewo , w prawo. Przesuwanie
gazety położonej na podłodze stopą raz w lewo, raz w prawo.
- ,, kwiaty kwitną i
więdną na łące’’ - dziecko w pozycji kucznej, głowa
schowana, powoli podnosi się , rozprostowuje ręce , nogi, tułów i
wyciąga ramiona w górę i wraca do pozycji kucznej .
- ,, motyle ‘’ -
dziecko porusza się w rytm wesołej muzyki , na przerwę w muzyce,
sfruwają na kwiatki – gazetę .
- ,, piłeczki ‘’ –
zgniecenie gazety w kulkę, wesoło podrzucanie jej prawą i lewą
ręką , oburącz , przerzucanie z ręki do ręki .
- ,, tocz się tocz
piłeczko ‘’ – siad w siadzie klęcznym i próbowanie przesunąć
kulkę do przodu przez dmuchanie na nią.
- ,, raki ‘’ –
czworakowanie z gazetą na brzuchu.
- ,, spacer najedzonych
przedszkolaków’’ – dziecko wkłada gazetę pod koszulkę, bo
się bardzo najadło i powoli spaceruje w rytm muzyki, lub podskakuje
z nogi na nogę w rym żwawej muzyki.
- ,, stonoga ‘’ –
kulka gazetowa nadal pod koszulką, dziecko idzie ,, stopa za
stopą’’, stara się nie zgubić kulki.
- ,, rzuć do celu’’ –
wrzucanie kulki do kosza .
Zapraszamy do wesołej,
muzycznej zabawy
- Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami na
youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
Pozdrawiamy Was pięknie
i życzymy dużo słońca .
Przypominamy , że
jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel.
511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz