JAK DOBRZE SOBIE POMAGAĆ
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 5, 1, 8, 4 III 2, 6 , 5 I 5 )
Witamy Was pięknie.
Zapraszamy do zabawy ,,
AKWARIUM’’ – należy przygotować 6 rybek , różniących się
od siebie ( możecie je narysować i wyciąć lub wyciąć z
kolorowego papieru ,
tak aby każda rybka była inna niż pozostałe
) .
Układacie rybki na niebieskiej kartce i uważnie
się przyglądacie, następnie zamykacie oczy , a mama zamienia
miejscami 2 rybki. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co się
zmieniło.
W dalszym toku zabawy mama chowa kilka rybek, a dziecko
opisuje ich wygląd.
( rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności
opisywania ).
Zabawa ,, Lustereczko ,
powiedz przecie…’’ - do zabawy potrzebne jest małe lusterko.
Dziecko przegląda się w nim i stara się z odbicia w lusterku
odczytać, w jakim jest nastroju.
,, Pomocna pajęczyna ‘’
- dziecko toczy do mamy kłębek wełny, mówi :
- w czym jest dobre,
- co potrafi ,
- w czym
może pomóc domownikom, koledze.
Obejrzyjcie II stronę
okładki książki - mama tylko raz lub dwa razy powtórzy polecenie
do wykonania , dziecko stara się je zapamiętać.
- odszukaj wszystkie małe
i wielkie litery i zakreśl je w kółeczko
- odszukaj wszystkie cyfry i liczby i
pokoloruj
- pokoloruj na niebiesko i żółto wszystkie skrzydła
motyli
-
odszukaj 4 ważki i 3 biedronki
- pokoloruj dowolnie 5 kwiatów
-
na listku pod wielką literą G narysuj 10 małych kropli rosy
-
odszukaj wszystkie pajączki
Mama przypomina co jeszcze
jest do zrobienia. Może wytłumaczyć dziecku , że udzielanie
pomocy przy wykonywaniu zadań nie polega na wykonaniu ich, tylko na
udzieleniu podpowiedzi.
W nagrodę za dobrze
wykonanie zadania proponujemy – zabawy konstrukcyjne z
wykorzystaniem różnych rodzajów klocków – zbudujcie budowle
według własnych pomysłów.
ZABAWY RUCHOWE:
- Zabawa ,, latawce’’ (
zamiast szarfy możecie użyć szalika) – biegniecie swobodnie,
szalik trzymacie w jednej ręce , unosząc go wysoko w górę,
naśladujecie puszczanie latawca. Na sygnał mamy np. klaśniecie -
dziecko zatrzymuje się i kuca, szalik opuszcza na podłogę. Wiatr
ucichł , latawiec opadł. Na hasło mamy : latawiec w górę !
dziecko ponownie wstaje, biega, wysoko unosząc szalik – latawiec.
- ,, jaskółeczka ‘’
– dziecko swobodnie biega, porusza rękami , naśladując machanie
skrzydłami . Na sygnał mamy zatrzymuje się , staje na jednej
nodze, pochyla się lekko do przodu, ręce wyciągnięte w bok -
jaskółka odpoczywa.
- ćw. dużych grup
mięśniowych – dziecko łapie rękami za końce szalika, pochyla
się do przodu, przechodzi przez szalik, przekłada kolejno nogi i
wraca w ten sam sposób. Prostuje się , wyciąga ręce z szalikiem w
górę i ponownie wykonuje przejście przez szalik w przód i w tył.
- ćw. stóp – siedząc
na podłodze dziecko próbuje szalik zwijać palcami stóp, raz lewą
a raz prawą stopą
Zastanówcie się jak wy
możecie na co dzień pomagać domownikom, czy rodzice byliby z
waszej pomocy zadowoleni ? O swoich pomysłach pomocy opowiedzcie
rodzicom.
Pozdrowienia
na dzisiaj , na jutro i cały nowy tydzień.
Życzymy słonecznej ,
pięknej soboty i niedzieli .
Dużo spacerów i wędrówek na świeżym
powietrzu .
Przypominamy , że
jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym
nr tel.
511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz