JAK DOBRZE SOBIE POMAGAĆ

 
                                            ZDALNE NAUCZANIE
                            REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
                                          ( IV 5, 1, 8, 4 III 2, 6 , 5 I 5 )

Witamy Was pięknie.
 
Zapraszamy do zabawy ,, AKWARIUM’’ – należy przygotować 6 rybek , różniących się od siebie ( możecie je narysować i wyciąć lub wyciąć z kolorowego papieru ,
 tak aby każda rybka była inna niż pozostałe ) . 
 
 Układacie rybki na niebieskiej kartce i uważnie się przyglądacie, następnie zamykacie oczy , a mama zamienia miejscami 2 rybki. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co się zmieniło.
 W dalszym toku zabawy mama chowa kilka rybek, a dziecko opisuje ich wygląd.
 ( rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności opisywania ).

 Zabawa ,, Lustereczko , powiedz przecie…’’ - do zabawy potrzebne jest małe lusterko. Dziecko przegląda się w nim i stara się z odbicia w lusterku odczytać, w jakim jest nastroju.

                                          
,, Pomocna pajęczyna ‘’ - dziecko toczy do mamy kłębek wełny, mówi : 
 - w czym jest dobre, 
 - co potrafi , 
 - w czym może pomóc domownikom, koledze.

Obejrzyjcie II stronę okładki książki - mama tylko raz lub dwa razy powtórzy polecenie do wykonania  , dziecko stara się je zapamiętać.
                
                      
 - odszukaj wszystkie małe i wielkie litery i zakreśl je w kółeczko 
 - odszukaj wszystkie cyfry i liczby i pokoloruj 
 - pokoloruj na niebiesko i żółto wszystkie skrzydła motyli
 - odszukaj 4 ważki i 3 biedronki 
 - pokoloruj dowolnie 5 kwiatów 
 - na listku pod wielką literą G narysuj 10 małych kropli rosy 
 - odszukaj wszystkie pajączki

Mama przypomina co jeszcze jest do zrobienia. Może wytłumaczyć dziecku , że udzielanie pomocy przy wykonywaniu zadań nie polega na wykonaniu ich, tylko na udzieleniu podpowiedzi.
W nagrodę za dobrze wykonanie zadania proponujemy – zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnych rodzajów klocków – zbudujcie budowle według własnych pomysłów.

                    

ZABAWY  RUCHOWE:
 - Zabawa ,, latawce’’ ( zamiast szarfy możecie użyć szalika) – biegniecie swobodnie, szalik trzymacie w jednej ręce , unosząc go wysoko w górę, naśladujecie puszczanie latawca. Na sygnał mamy np. klaśniecie - dziecko zatrzymuje się i kuca, szalik opuszcza na podłogę. Wiatr ucichł , latawiec opadł. Na hasło mamy : latawiec w górę ! dziecko ponownie wstaje, biega, wysoko unosząc szalik – latawiec.
- ,, jaskółeczka ‘’ – dziecko swobodnie biega, porusza rękami , naśladując machanie skrzydłami . Na sygnał mamy zatrzymuje się , staje na jednej nodze, pochyla się lekko do przodu, ręce wyciągnięte w bok - jaskółka odpoczywa.
- ćw. dużych grup mięśniowych – dziecko łapie rękami za końce szalika, pochyla się do przodu, przechodzi przez szalik, przekłada kolejno nogi i wraca w ten sam sposób. Prostuje się , wyciąga ręce z szalikiem w górę i ponownie wykonuje przejście przez szalik w przód i w tył.
- ćw. stóp – siedząc na podłodze dziecko próbuje szalik zwijać palcami stóp, raz lewą a raz prawą stopą

Zastanówcie się jak wy możecie na co dzień pomagać domownikom, czy rodzice byliby z waszej pomocy zadowoleni ? O swoich pomysłach pomocy opowiedzcie rodzicom.

Pozdrowienia na dzisiaj , na jutro i cały nowy tydzień. 
Życzymy słonecznej , pięknej soboty i niedzieli .
 Dużo spacerów i wędrówek na świeżym powietrzu .

Przypominamy , że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym 
nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY