JAKA POGODA


                                                  ZDALNE NAUCZANIE
                                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
                                                ( IV 2, 4, 5, 6, 19, 18 III 5 )
 Witamy Was pięknie .

,, MOTYLKOWY RYTM ‘’ – przygotujcie motylki w różnych kolorach. Będziemy układać z nich rytm : motyl czerwony , motyl niebieski , motyl żółty, motyl czerwony …… , odgadnijcie rytm i go kontynuujcie .
 Możecie wprowadzić kolejne kolory lub zmienić układ elementów . Powodzenia.

 Zapraszamy do wysłuchania opowiadania U. Piotrowskiej :
                                    ,, BURZA I PO BURZY’’
                                   ( kto ma ochotę czyta samodzielnie )

 

Ciepły, wiosenny dzień sprzyjał zabawie na przedszkolnym podwórku. – Hej hop ! – zawołał Trampolinek. – Zapraszam na pokaz skoków na trampolinie ! I zaczął robić skoki z obrotami i przewrotkami jak najlepszy akrobata . Aż tu nagle nad głową Trampolinka pojawiły się jaskółki. – Trampolinku, Trampolinku ! Wit, wit, widewit ! – szczebiotały . – Powiedz dzieciom, że trzeba wracać do przedszkola, bo zbliża się burza. I odleciały. Wokoło zapanowała cisza. Nawet wróbelki, wesołe ćwierkotki, ukryły się gdzieś pośród gałęzi. Pani chyba usłyszała ostrzeżenie jaskółek, bo poprosiła , żeby dzieci szybciutko wróciły do sali. Uf! W samą porę. Wnet zerwał się groźny, burzowy wiatr i wszędzie było słychać jego wołanie : jestem władcą wszystkich wichur , ze mną nie ma chichów – śmichów . Wnet zaświszczę i zadmucham, wnet zawyję wam do ucha ! Wpadł do piaskownicy i szast, szast, sypał piaskiem dookoła, szarpał gałęziami i rozkołysał huśtawki, buju, buju, buju. Powietrze ochłodziło się , a wiatr stawał się coraz bardziej porywisty. Trampolinek stał przy oszklonych drzwiach na werandę, a obok niego zebrały się zaciekawione dzieci. Napłynęły chmury. Ale nie były to sympatyczne białe obłoczki, tylko ogromne, ciężkie , granatowe chmurzyska. I nagle niebo przeszył błysk, a po chwili rozległ się grzmot, i znów błysk, a po nim grzmot. – Błyskawice i pioruny , hej hop ! - zawołał przejęty Trampolinek . A potem lunął deszcz, który przemienił się w potężną ulewę. Maiła ona wielką ochotę wtargnąć do środka. – Oj, nie, nie ! – żartobliwie pogroziła jej pani. - Nie wpuścimy burzowego gościa. Ale ulewa nie straciła dobrego humoru chlap, chlap, cha, cha, cha. Popłynęła strumieniami po ścieżkach na przedszkolnym podwórku i jak wodospad wyskakiwała z rynien. Po chwili deszcz i wiatr ucichły i burza skończyła się prawie tak szybko , jak się zaczęła . Znów zaświeciło słonko . Jeszcze tylko ostatnie kropelki leciały na ziemię, kap , kap, kap. .. A wtedy pani zadała dzieciom zagadkę : przegląda się słońce w kroplach deszczowych i tworzy na niebie most kolorowy . Nikt po nim nie przejdzie – to wam zaręczam . A jak go nazwiemy ? Po prostu … - Tęcza ! – zawołały przedszkolaki ! - Tęcza ! – powtórzył Trampolinek . I w tym momencie na niebie pojawił się piękny, wielobarwny łuk.

             

- Przed czym ostrzegły dzieci jaskółki ?
 - Co robił wiatr ? 
 - Po czym poznajemy , że zbliża się burza ?  
 - Co pojawiło się na niebie po burzy ? 
  - Jak należy się zachować podczas burzy, gdy jesteśmy na dworze ?

 Otwórzcie książki na s. 56 – opowiedzcie co widzicie na zdjęciach .

 

 Możecie wykonać doświadczenie : 
 Do miski z wodą , mama albo dziecko delikatnie puszcza na powierzchnię wody
 kropelkę oleju. Obserwujcie pojawiające się zjawisko ( tęczy ) – kolorowej obwódki wokół kropli oleju.
Następne doświadczenie , dzięki któremu pojawi się tęcza. 
Potrzebujecie naczynie z wodą , lusterko i latarkę . Zadanie polega na oświetleniu lustra wody latarką i manipulowanie nim tak, aby powstała tęcza
 ( powierzchnia wody ma takie właściwości jak pryzmat ) . 
Tęcza powinna się odbić na suficie pokoju.
Możecie też poszukać tęczy w kolorowych bańkach mydlanych

   

 ,, GDY IDZIE BURZA , TO …’’
 – technika niedokończonych zdań, jak należy zachowywać się w czasie burzy. 
 – Gdy idzie burza, to ….. , 
  - Jak się zachowywać , gdy zbliża się burza ? 
  - Gdzie można się schronić ? ( w sklepie, w samochodzie ) 
  - Czego nie można robić ? ( stać w wodzie, chować się pod drzewem ) 
 - Jak zachowywać się w czasie burzy w domu ? ( pozamykać okna, wyłączyć 
    urządzenia  elektryczne, bo uderzenie pioruna może spowodować porażenie ).

       
 
W książkach na s. 57 – doskonalimy czytanie.
Propozycja plastyczna ,, PAPIEROWE BIEDRONKI ‘’ 
– wytnijcie kolorowe kółka , duże : 1 czarne – tułów , 2 czerwone – skrzydełka, kilka małych czarnych – kropki i 2 białe – oczy. Układacie z kółek biedronkę, sklejacie jej poszczególne elementy. Doklejacie nóżki ze zrolowanej czarnej bibuły.

Miłych zabaw , udanych eksperymentów z tęczą ,
 pięknych biedronek oraz dużo uśmiechów. Pozdrawiamy.

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym 
nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY