JAKA POGODA
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 2, 4, 5, 6, 19, 18 III 5 )
Witamy Was pięknie .
,, MOTYLKOWY RYTM ‘’
– przygotujcie motylki w różnych kolorach. Będziemy układać
z nich rytm : motyl czerwony , motyl niebieski , motyl żółty,
motyl czerwony …… , odgadnijcie rytm i go kontynuujcie .
Możecie
wprowadzić kolejne kolory lub zmienić układ elementów .
Powodzenia.
Zapraszamy do wysłuchania
opowiadania U. Piotrowskiej :
,, BURZA I PO BURZY’’
( kto ma ochotę czyta
samodzielnie )
Ciepły, wiosenny dzień
sprzyjał zabawie na przedszkolnym podwórku. – Hej hop ! –
zawołał Trampolinek. – Zapraszam na pokaz skoków na trampolinie
! I zaczął robić skoki z obrotami i przewrotkami jak najlepszy
akrobata . Aż tu nagle nad głową Trampolinka pojawiły się
jaskółki. – Trampolinku, Trampolinku ! Wit, wit, widewit ! –
szczebiotały . – Powiedz dzieciom, że trzeba wracać do
przedszkola, bo zbliża się burza. I odleciały. Wokoło
zapanowała cisza. Nawet wróbelki, wesołe ćwierkotki, ukryły się
gdzieś pośród gałęzi. Pani chyba usłyszała ostrzeżenie
jaskółek, bo poprosiła , żeby dzieci szybciutko wróciły do
sali. Uf! W samą porę. Wnet zerwał się groźny, burzowy wiatr i
wszędzie było słychać jego wołanie : jestem władcą
wszystkich wichur , ze mną nie ma chichów – śmichów . Wnet
zaświszczę i zadmucham, wnet zawyję wam do ucha ! Wpadł do
piaskownicy i szast, szast, sypał piaskiem dookoła, szarpał
gałęziami i rozkołysał huśtawki, buju, buju, buju. Powietrze
ochłodziło się , a wiatr stawał się coraz bardziej porywisty.
Trampolinek stał przy oszklonych drzwiach na werandę, a obok niego
zebrały się zaciekawione dzieci. Napłynęły chmury. Ale nie były
to sympatyczne białe obłoczki, tylko ogromne, ciężkie , granatowe
chmurzyska. I nagle niebo przeszył błysk, a po chwili rozległ się
grzmot, i znów błysk, a po nim grzmot. –
Błyskawice i pioruny , hej hop ! - zawołał przejęty Trampolinek
. A potem lunął deszcz, który przemienił się w potężną ulewę.
Maiła ona wielką ochotę wtargnąć do środka. – Oj, nie, nie
! – żartobliwie pogroziła jej pani. - Nie wpuścimy burzowego
gościa. Ale ulewa nie straciła dobrego humoru chlap, chlap, cha,
cha, cha. Popłynęła strumieniami po ścieżkach na przedszkolnym
podwórku i jak wodospad wyskakiwała z rynien. Po chwili deszcz i
wiatr ucichły i burza skończyła się prawie tak szybko , jak się
zaczęła . Znów zaświeciło słonko .
Jeszcze tylko ostatnie kropelki leciały na ziemię, kap , kap, kap.
.. A wtedy pani zadała dzieciom zagadkę : przegląda się słońce
w kroplach deszczowych i tworzy na niebie most kolorowy . Nikt po nim
nie przejdzie – to wam zaręczam . A jak go nazwiemy ? Po prostu …
- Tęcza ! – zawołały przedszkolaki ! - Tęcza
! – powtórzył Trampolinek . I w tym momencie na niebie pojawił
się piękny, wielobarwny łuk.
- Przed
czym ostrzegły dzieci jaskółki ?
- Co robił wiatr ?
- Po czym poznajemy , że
zbliża się burza ?
- Co
pojawiło się na niebie po burzy ?
- Jak należy się zachować
podczas burzy, gdy jesteśmy na dworze ?
Otwórzcie książki na s.
56 – opowiedzcie co widzicie na zdjęciach .
Możecie wykonać
doświadczenie :
Do miski z wodą , mama albo dziecko delikatnie
puszcza na powierzchnię wody
kropelkę oleju. Obserwujcie
pojawiające się zjawisko ( tęczy ) – kolorowej obwódki wokół
kropli oleju.
Następne doświadczenie ,
dzięki któremu pojawi się tęcza.
Potrzebujecie naczynie z wodą
, lusterko i latarkę . Zadanie polega na oświetleniu lustra wody
latarką i manipulowanie nim tak, aby powstała tęcza
( powierzchnia
wody ma takie właściwości jak pryzmat ) .
Tęcza powinna się
odbić na suficie pokoju.
Możecie też poszukać
tęczy w kolorowych bańkach mydlanych
,, GDY IDZIE BURZA , TO
…’’
– technika niedokończonych zdań, jak należy zachowywać
się w czasie burzy.
– Gdy idzie burza, to ….. ,
- Jak się
zachowywać , gdy zbliża się burza ?
- Gdzie można się schronić
? ( w sklepie, w samochodzie )
- Czego nie można robić ? (
stać w wodzie, chować się pod drzewem )
- Jak zachowywać się
w czasie burzy w domu ? ( pozamykać okna, wyłączyć
urządzenia
elektryczne, bo uderzenie pioruna może spowodować porażenie ).
W książkach na s. 57 –
doskonalimy czytanie.
Propozycja plastyczna ,,
PAPIEROWE BIEDRONKI ‘’
– wytnijcie kolorowe kółka , duże : 1
czarne – tułów , 2 czerwone – skrzydełka, kilka małych
czarnych – kropki i 2 białe – oczy. Układacie z kółek
biedronkę, sklejacie jej poszczególne elementy. Doklejacie nóżki
ze zrolowanej czarnej bibuły.
Miłych zabaw , udanych
eksperymentów z tęczą ,
pięknych biedronek oraz dużo uśmiechów.
Pozdrawiamy.
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym
nr tel. 511 012 416
oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz