LICZYMY KWIATY, MOTYLE, ŻABKI
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 12, 14, 15, 8, 18, 13, 7 III 5
I 5 )
Witamy Was pięknie .
Zapraszamy do zabawy w
rysowanie figur geometrycznych palcem na dywanie raz prawą, raz lewą
ręką ( ćw. lateralizacji ).
Zabawa ,, GDZIE MAM IŚĆ
?’’
- dziecko z zawiązanymi oczami pyta : gdzie mam iść ? ,
mama mówi np. : idź 2 kroki w lewo, następnie idź 5 kroków do
przodu, teraz idź 3 kroki w prawo, idź 1 krok do tyłu itd. ( ćw.
orientacji przestrzennej ).
Zajęcia matematyczne : Liczymy kwiaty, motyle, żabki – monografia liczby 10.
Potrzebne pomoce : obręcze lub kartki papieru, sylwety motyli, biedronek, pszczół, ślimaków, sylwety dżdżownic różnej długości, cyfry i znaki matematyczne , książki.
Zabawa ,, TYLE SAMO’’
– Połóżcie 3 kartki. Na jednej z nich połóżcie sylwety 10
motyli. Utwórzcie kolejne zbiory dziesięcio-elementowe,
wykorzystując sylwety pszczół i biedronek. Przeliczcie elementy w
zbiorach. Prezentacja zapisu cyfrowego liczby 10. Jak wygląda
cyfra 10 ? Z ilu cyfr jest złożona ? Co się stanie z cyfrą 10 ,
gdy zabierzemy zero ?
Zabawa ,, BIEDRONKI’’ . Przyjrzyjcie się 4 sylwetom biedronek z różną liczbą kropek. Liczcie kropki i określcie , która biedronka ma ich najmniej, a która najwięcej.
Ułóżcie biedronki według malejącej liczby
kropek.
Zabawa ,, ŚLIMAKI I
DŻDŻOWNICE’’ - układacie sylwety ślimaków od największego
do najmniejszego, a potem dżdżownice od najkrótszej do najdłuższej
.
Układanie zdań z treścią
i zapisów matematycznych do treści :
na kwiatku usiadły 4
pszczoły , po chwili 2 odleciały . Ile zostało pszczółek na
kwiatku ? 4- 2 = 2
Na łąkę przyfrunęło 8
motylków, gdy zaczął wiać mocny wiatr 5 motylków szybko
odfrunęło . Ile motylków zostało ? 8 – 5 = 3
A teraz spróbujcie
samodzielnie ułożyć podobne historyjki o mieszkańcach łąki (
ułożyć zadanie z treścią ) a do zadania zapis matematyczny .
Życzymy powodzenia.
Zabawa ruchowa ,, BOCIANY
‘’ – przy dźwiękach wesołej muzyki dziecko naśladuje chód
bociana ( wysokie unoszenie kolan ) . Na przerwę w muzyce staje na
jednej nodze i rozkłada ręce na boki. Dziecko stara się jak
najdłużej utrzymać równowagę. Powtórzenie zabawy, zmiana nogi
.
Wykonujecie ćwiczenia na
s. 52-53 - pisanie po śladzie wzorów cyfropodobnych
i liczby 10 ,
dorysowywanie płatków kwiatom, kolorowanie skrzynki w której
rośnie 10 kwiatów, kolorowanie od dołu dziesiątego motylka.
Zabawa konstrukcyjna ,,
Ul’’ z wykorzystaniem różnych rodzajów klocków.
Zbudujcie
kilka uli (pasieka ) według waszego pomysłu i wyobraźni.
Zabawa z tekstem
wyliczanek . Spróbujcie powiedzieć tekst wyliczanek z różną
intonacją, zmieniając rytm , dobierając gest, ruch ciała.
Głodny ślimak idzie
drogą, postukuje jedną nogą. Zjada mak , to mu w smak.
Lata motyl w górze i
siada na chmurze, lata w dzień, rzuca cień.
Żaby mają zachrypnięte
głosy, bo na łąkach za dużo rosy.
Spotkała się Kasia z
biedronką , obie wyszły do ogródka na słonko.
Zagadka matematyczna dla
chętnych :
-
,,KACZUSZKI ‘’
W stawie hen pod lasem,
między zaroślami, pływa mama kaczka z małymi kaczuszkami. Mama
płynie pierwsza , za nią 6 dzieciątek . Powiedz proszę
przedszkolaku, ile jest kaczątek ? Jaki będzie zapis
matematyczny do tej zagadki ? Ułóż zapis matematyczny z cyferek i
znaków matematycznych. ( 1 + 6 = 7 )
- ,,
KORALE ‘’
Nawlekała Basia na nitkę
korale. Gdy nawlekła posmutniała bo zliczyć ich nie umiała. Te
trzy pierwsze są czerwone, trzy kolejne żółte. Jeden kręci się
zielony i sznureczek jest gotowy . Czy policzyć mi pomożesz
koraliki Basi , które wiszą na niteczce dla laleczki Stasi.
Przygotujcie trzy kartki
– czerwoną, żółtą , zieloną z których wykonacie kulki . Z
każdej kartki należy wykonać cztery kule ,, koraliki ‘’.
Potrzebny będzie też sznurek, na który nawlekać ( przyklejać
) będziecie kolorowe kulki . Podczas czytania przez mamę wierszyka
dziecko wykonuje następujące czynności :
Nawlekała Basia na nitkę
korale. Gdy nawlekała posmutniała bo zliczyć ich nie umiała. -
dziecko podrzuca lub turla po podłodze wykonane z papieru koraliki.
Te trzy pierwsze są
czerwone , trzy kolejne żółte . Jeden kręci się zielony i
sznureczek jest gotowy. - mama powoli czyta wierszyk , dziecko
nawleka odpowiednie kulki na swój sznurek
Czy policzyć mi pomożesz
koraliki Basi , które wiszą na niteczce dla laleczki Stasi. -
dziecko unosi w górę swoją pracę , liczy wszystkie koraliki,
które wiszą na sznureczku. Potem zlicza korale , które pozostały
.
A
teraz ułóżcie zapis matematyczny do wierszyka z cyferek i znaków
matematycznych. Ile było kulek czerwonych ? Ile było żółtych
? A ile było zielonych koralików ? Ile było wszystkich koralików
na sznureczku ? Jak to zapisać ? ( 3
+ 3 + 1 = 7 )
Dla kogo zrobiła Basia korale ? Ile zostało
korali , które nie były nawleczone na sznureczek ? ( 5 ) Ile
było wszystkich korali razem ? ( 12 )
Powodzenia
podczas zabaw matematycznych ,udanego liczenia i przeliczania.
Życzymy pięknej , słonecznej soboty i niedzieli oraz dużo
odpoczynku i uśmiechów.
Przypominamy
, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel.
511 012 416 oraz e – mailem :
przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz