PŁYNIE CZAS
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 9, 4, 5, 16 I 5 III 5 )
Witamy pięknie wszystkie
Motylki.
Zapraszamy do zabawy ,,
KTÓRA GODZINA ?’’ – mama klaszcze ,
wybijając jak zegar daną godzinę
, dziecko liczy i ustawia wskazówki na swoim zegarze.
( wykonanym w czwartek )
Wysłuchanie wiersza
E.Kozyry-Pawlak ,, TIK-TAK’’
Czy czas płynie
żabką, czy może motylkiem ?
Czy czas można całkiem zatrzymać
na chwilkę ?
Czasem czas nas goni , a czasem ucieka.
Gryzie zębem czasu , drwi
sobie z człowieka.
A gdzie ten czas mieszka ?
Najpewniej w zegarze .
Słychać go , jak tyka , może się
pokaże ?
Spróbujcie odpowiedzieć
na pytania zawarte w wierszu.
Zabawa ,, Dokończ zdanie
: CZAS to …… ‘’
Wykonajcie ćw. 1, s.46 i
ćw. 4, s. 47 - ćw. spostrzegawczości i uzupełnianie nalepkami
ilustracji do działania matematycznego – utrwalenie i odczytywanie
zapisów matematycznych.
Spróbujcie wymienić w
kolejności nazwy miesięcy i nazwy dni w tygodniu.
Rozwiążcie krzyżówkę
: ( potrzebujecie planszy z krzyżówką do wpisywania haseł ) .
Hasła do krzyżówki :
1. krótka
albo długa w zegarze ( wskazówka
)
2.zegar piaskowy to inaczej ( klepsydra
)
3 .słoneczny , elektroniczny , z kukułką ( zegar
)
4. dzień przed niedzielą ( sobota
)
5. ma 12 miesięcy ( rok
)
Jeżeli nie macie
narysowanej planszy do krzyżówki , możecie połączyć ze sobą po
kolei litery , które zaznaczono grubszym tuszem – otrzymacie
rozwiązanie krzyżówki.
Proponujemy wykonać rysunek do
otrzymanego hasła.
Zabawa ,, KTO SZYBCIEJ
?’’ - mama sprawdza czas wykonania poszczególnych zadań .
Zadania :
- układanie pociętego zegara z ośmiu części ,
- ustawienie na
zegarze podanej godziny,
- napisanie po
śladzie litery g, G ,
- ułożenie z
liter napisu ZEGAR ,
- wyszukanie w krótkim
tekście np. wyciętym z gazety litery g, G.
Wykonajcie ćwiczenia na
s. 45 – doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem.
Rebus fonetyczny :
połączcie ze sobą głoski występujące na początku wyrazów a
otrzymacie rozwiązanie
- zebra , ekran , gitara, aparat, rower .
Jakie słowo usłyszeliście ? ( zegar )
,, Po co ludzie wymyślili
zegary ?’’ - zastanówcie się i odpowiedzcie na to pytanie .
A może zegary są niepotrzebne ?
A może zegary są niepotrzebne ?
Obejrzyjcie ciekawy film
na temat powstania zegara - ,, Historia zegara ‘’
na
youtube.com/watch?v=gESdVXEUSVs oraz ,, Zegar Lulka i Rymowanki
dla dzieci
I Lulek.tv ‘’ - youtube.com/watch?v=WSqtd2Ny8mg
Życzymy pięknej
niedzieli i odpoczynku na świeżym powietrzu . Pozdrawiamy.
Przypominamy , że
jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym
nr tel.
511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz