PŁYNIE CZAS


                                            ZDALNE NAUCZANIE
                           REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 
                                             ( IV 9, 4, 5, 16 I 5 III 5 )

Witamy pięknie wszystkie Motylki.

 Zapraszamy do zabawy ,, KTÓRA GODZINA ?’’ – mama klaszcze , 
 wybijając jak zegar daną godzinę , dziecko liczy i ustawia wskazówki na swoim zegarze. 
 ( wykonanym w czwartek )

Wysłuchanie wiersza E.Kozyry-Pawlak ,, TIK-TAK’’
 
          
 

      Czy czas płynie żabką, czy może motylkiem ? 
      Czy czas można całkiem zatrzymać na chwilkę ? 
      Czasem czas nas goni , a czasem ucieka. 
      Gryzie zębem czasu , drwi sobie z człowieka. 
      A gdzie ten czas mieszka ? Najpewniej w zegarze .
      Słychać go , jak tyka , może się pokaże ?
    
        
   
  Spróbujcie odpowiedzieć na pytania zawarte w wierszu.

  Zabawa ,, Dokończ zdanie : CZAS to …… ‘’

Wykonajcie ćw. 1, s.46 i ćw. 4, s. 47 - ćw. spostrzegawczości i uzupełnianie nalepkami ilustracji do działania matematycznego – utrwalenie i odczytywanie zapisów matematycznych.

Spróbujcie wymienić w kolejności nazwy miesięcy i nazwy dni w tygodniu.
Rozwiążcie krzyżówkę : ( potrzebujecie planszy z krzyżówką do wpisywania haseł ) . Hasła do krzyżówki : 
 1. krótka albo długa w zegarze ( wskazówka ) 
 2.zegar piaskowy to inaczej ( klepsydra ) 
 3 .słoneczny , elektroniczny , z kukułką ( zegar ) 
 4. dzień przed niedzielą ( sobota )
 5. ma 12 miesięcy ( rok )
Jeżeli nie macie narysowanej planszy do krzyżówki , możecie połączyć ze sobą po kolei litery , które zaznaczono grubszym tuszem – otrzymacie rozwiązanie krzyżówki. 

Proponujemy wykonać rysunek do otrzymanego hasła.

Zabawa ,, KTO SZYBCIEJ ?’’ - mama sprawdza czas wykonania poszczególnych zadań . Zadania :
 - układanie pociętego zegara z ośmiu części , 
 - ustawienie na zegarze podanej godziny, 
 - napisanie po śladzie litery g, G , 
 - ułożenie z liter napisu ZEGAR , 
 - wyszukanie w krótkim tekście np. wyciętym z gazety litery g, G.

Wykonajcie ćwiczenia na s. 45 – doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem.
Rebus fonetyczny : połączcie ze sobą głoski występujące na początku wyrazów a otrzymacie rozwiązanie
 - zebra , ekran , gitara, aparat, rower . 
Jakie słowo usłyszeliście ? ( zegar )

 
,, Po co ludzie wymyślili zegary ?’’ - zastanówcie się i odpowiedzcie na to pytanie .
 A może zegary są niepotrzebne ?

 Obejrzyjcie ciekawy film na temat powstania zegara - ,, Historia zegara ‘’ 
 na youtube.com/watch?v=gESdVXEUSVs oraz ,, Zegar Lulka i Rymowanki dla dzieci 
 I Lulek.tv ‘’ - youtube.com/watch?v=WSqtd2Ny8mg

Życzymy pięknej niedzieli i odpoczynku na świeżym powietrzu . Pozdrawiamy.

 

 Przypominamy , że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym
 nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY