RYSUJ ZE MNĄ
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 7, 2, 5 , 14 , 1, 8 III 5 )
Witamy wszystkich i
życzymy , aby z samego rana Wasza buzia przez cały dzień
była
roześmiana.
Zapraszamy do zabawy z
kołem - wytnijcie z papieru duże koło i po kolei przesuwajcie
palcami po jego krawędzi , najpierw prawą, a później lewą ręką.
( ćw. lateralizacji ).
Zabawa z piłeczką
pingpongową - jeżeli nie macie piłki, zróbcie ją z zgniecionej
gazety. Dmuchacie na piłeczkę , tak aby spadła ze stołu lub
trafiła do bramki zbudowanej z klocków. ( ćw. oddechowe )
Zajęcia matematyczne -
RYSUJ ZE MNĄ.
Wysłuchajcie wiersza M. Mazan
,, Mój
rysunek ‘’
Najpierw narysuję
słońce razem z promykami.
Tłem dla słońca będzie niebo z
białymi chmurkami.
W dole będzie rosła trawa, na trawniku –
drzewa.
A na drzewie narysuję ptaszka, który śpiewa !
Będzie
jeszcze klomb z kwiatami i piesek wesoły
oraz dzieci, co się
spieszą , bo biegną do szkoły.
Spróbujcie wymienić
wszystko to, o czym wspomina w wierszu poetka.
Mama czyta wiersz
powtórnie, a dziecko rysuje to, co udało mu się zapamiętać.
,, Czego brakuje ? ‘’
– porównanie rysunku dziecka, czy we właściwym miejscu
narysowało poszczególne elementy.
Czy wasz rysunek ilustruje treść
wiersza ?
Czy są wszystkie szczegóły ? Może coś ominęliście ?
Co wam się najlepiej rysowało?
Wykonajcie ćw.1 , s.58 –
umieszczanie nalepek na ilustracji zgodnie z instrukcją,
liczenie i
nazywanie owadów.
Zabawa wodą -
czarodziejska sztuczka do wykonania wspólnie z rodzicami .
Należy
napełnić szklankę wodą. Zwilżyć górną krawędź naczynia i
nakryć szklankę
kartką papieru. Mama prosi dziecko , żeby
wypowiedziało zaklęcie :
bul, bul, bul, plum, plum, plum, czary
mary , plusk.
Mama odwraca szklankę do góry dnem, w trakcie
odwracania przytrzymuje kartkę .
Następnie kartki już nie trzyma,
a mimo to ona nie spada i woda się nie wylewa.
Dziecko może
samodzielnie eksperymentować nad miską .
Być może nie od razu się
uda.
Mama wyjaśnia, że kartka nie spada , a woda się nie wylewa,
ponieważ działają prawa fizyki , o których dzieci będą się
uczyć w szkole.
Do następnej zabawy z
wodą potrzebujecie kubeczek do którego mama nalewa trochę
wody
mineralnej. Potrzebna też będzie słomka.
Propozycje zabaw :
-
dmuchanie przez słomkę bez dotykania nią powierzchni wody, aby w
wodzie utworzył
się ,, dołek ‘’,
- zanurzanie słomki w
wodzie i leciutkie dmuchanie, aby powstały niewielkie bąbelki,
-
dmuchanie na zmianę : długo-krótko- jak najdłużej, mocno- słabo-
jak najmocniej.
Rozmowa o tym, co dziecko
zauważyło podczas zabawy.
Jaki można wyciągnąć wniosek :
poruszające się powietrze powoduje ruch wody ,
jej ,, przesuwanie
się’’, dlatego powstał dołek i tworzyły się bąbelki.
Kiedy
dziecko przestawało dmuchać , woda wracała na swoje miejsce.
Warto
zwrócić uwagę dziecka, że podobne zjawisko obserwujemy w naturze
– przy silnym wietrze widzimy ruch wody w kałuży albo silniejsze
fale na jeziorze lub morzu.
Propozycja plastyczna -
malowanie farbami ilustracji do wysłuchanego wiersza.
Niech godzina za godziną
słodko Wam dzisiaj płyną . Pozdrawiamy i życzymy pięknego malowania.
Przypominamy , ze jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym
nr tel. 511 012 416
oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl
.
Komentarze
Prześlij komentarz