RYSUJ ZE MNĄ

 
                                          ZDALNE NAUCZANIE
                          REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
                                        ( IV 7, 2, 5 , 14 , 1, 8 III 5 )

Witamy wszystkich i życzymy , aby z samego rana Wasza buzia przez cały dzień
 była roześmiana.

Zapraszamy do zabawy z kołem - wytnijcie z papieru duże koło i po kolei przesuwajcie palcami po jego krawędzi , najpierw prawą, a później lewą ręką. ( ćw. lateralizacji ).

Zabawa z piłeczką pingpongową - jeżeli nie macie piłki, zróbcie ją z zgniecionej gazety. Dmuchacie na piłeczkę , tak aby spadła ze stołu lub trafiła do bramki zbudowanej z klocków. ( ćw. oddechowe )

Zajęcia matematyczne - RYSUJ ZE MNĄ. 

                                     Wysłuchajcie wiersza M. Mazan 
          
 
                                        
                                           ,, Mój rysunek ‘’
                Najpierw narysuję słońce razem z promykami.
              Tłem dla słońca będzie niebo z białymi chmurkami.
              W dole będzie rosła trawa, na trawniku – drzewa.
              A na drzewie narysuję ptaszka, który śpiewa !
              Będzie jeszcze klomb z kwiatami i piesek wesoły 
              oraz dzieci, co się spieszą , bo biegną do szkoły.

Spróbujcie wymienić wszystko to, o czym wspomina w wierszu poetka.
Mama czyta wiersz powtórnie, a dziecko rysuje to, co udało mu się zapamiętać.

,, Czego brakuje ? ‘’ – porównanie rysunku dziecka, czy we właściwym miejscu narysowało poszczególne elementy. 
 Czy wasz rysunek ilustruje treść wiersza ?
 Czy są wszystkie szczegóły ? Może coś ominęliście ? Co wam  się najlepiej  rysowało?

 Wykonajcie ćw.1 , s.58 – umieszczanie nalepek na ilustracji zgodnie z instrukcją,
 liczenie i nazywanie owadów.
          
                                      
Zabawa wodą - czarodziejska sztuczka do wykonania wspólnie z rodzicami . 
 Należy napełnić szklankę wodą. Zwilżyć górną krawędź naczynia i nakryć szklankę  
 kartką papieru. Mama prosi dziecko , żeby wypowiedziało zaklęcie : 
 bul, bul, bul, plum, plum, plum, czary mary , plusk.
 Mama odwraca szklankę do góry dnem, w trakcie odwracania przytrzymuje kartkę .  
 Następnie kartki już nie trzyma, a mimo to ona nie spada i woda się nie wylewa. 
 Dziecko może samodzielnie eksperymentować nad miską .
 Być może nie od razu się uda.  
 Mama wyjaśnia, że kartka nie spada , a woda się nie wylewa, 
 ponieważ działają prawa fizyki , o których dzieci będą się uczyć w szkole.

  Do następnej zabawy z wodą potrzebujecie kubeczek do którego mama nalewa trochę
  wody mineralnej. Potrzebna też będzie słomka. 

 Propozycje zabaw : 
- dmuchanie przez słomkę bez dotykania nią powierzchni wody, aby w wodzie utworzył
   się ,, dołek ‘’, 
- zanurzanie słomki w wodzie i leciutkie dmuchanie, aby powstały niewielkie bąbelki,
- dmuchanie na zmianę : długo-krótko- jak najdłużej, mocno- słabo- jak najmocniej.

 Rozmowa o tym, co dziecko zauważyło podczas zabawy. 
 Jaki można wyciągnąć wniosek : poruszające się powietrze powoduje ruch wody , 
 jej ,, przesuwanie się’’, dlatego powstał dołek i tworzyły się bąbelki. 
 Kiedy dziecko przestawało dmuchać , woda wracała na swoje miejsce. 
 Warto zwrócić uwagę dziecka, że podobne zjawisko obserwujemy w naturze – przy silnym wietrze widzimy ruch wody w kałuży albo silniejsze fale na jeziorze lub morzu.
Propozycja plastyczna - malowanie farbami ilustracji do wysłuchanego wiersza.

           
    
Niech godzina za godziną słodko Wam dzisiaj płyną . Pozdrawiamy i życzymy pięknego malowania.

Przypominamy , ze jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym 
nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl .


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY