TRAMPOLINEK I ŻYWIOŁY

                                           
                                           ZDALNE NAUCZANIE
                         REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
                                            ( IV 5, 18, 2, 5, 1 III 5 )
Poniedziałek dziś, gorąco witamy Was, pora zacząć , nadszedł czas.

Zabawa ,, TO JUŻ LATO ‘’ 
– wyszukajcie w książkach, lub w innych źródłach ilustracji , obrazków kojarzących
 się z latem. Opowiedzcie jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie i wokół was w związku z nową porą roku. 
Spróbujcie wypowiadać się pełnym zdaniem .

 

,, Z CZYM KOJARZY SIĘ LATO’’- technika niedokończonych zdań .
 Lato kojarzy mi się ……… .

,, PO CZYM MOŻNA POZNAĆ LATO ?’’ – praca plastyczna . 
Rysujecie to , co kojarzy wam się z latem. 
( przekazywanie informacji w formie graficznej )

Zapraszamy do wysłuchania wiersza U. Piotrowskiej
                            
                         
   ,, Czego dowiedziały się żywioły ? ‘’
           Dziś o żywiołach baśń opowiemy – Wodzie, Powietrzu, Ogniu i Ziemi. 
           Każde o sobie mówi , że przecież jest najważniejsze na całym świecie. 
           Słyszy to Słońce i podpowiada : - w tej sytuacji przyda się rada 
           od uczonego i specjalisty. Podam wam adres !  Napiszcie listy ! 
           I mkną z listami żywiołów sługi przez świat szeroki – jedno za drugim. 
           Na przedzie kropla wody czyściutka, a za nią płomyk i ziemi grudka. 
           Na końcu leci wesoły wietrzyk i pogwizduje : wiem, kto jest lepszy ! 
          - Stój ! - woła kropla. – Ja się nie chwalę, że Woda mnóstwo posiada zalet.
           Łódki przewozi , podlewa kwiaty, na kąpiel w rzece zaprasza latem.
           I pić pozwala ….. na przykład …… soki , i nawet może zrobić obłoki !
           A grudka ziemi, choć taka mała, ze złości prawie się rozsypała ! 
         - Ziemia ma skarby! Dzieli się z wami! Od dawna wspólnie na niej mieszkamy.
           I nieustannie Ziemia się trudzi, karmiąc rośliny, zwierzęta, ludzi. 
          Wietrzyk zakręcił młynka i świszczy : - Tylko Powietrze jest wielkim mistrzem .
          Tak, to jest prawda – nie żadna pycha, bo dzięki niemu można oddychać .
           I różne wiatry ma na rozkazy , a który żywioł o tym nie marzy ?
           Więc płomyk z gniewu aż zamigotał : - Ogień cenniejszy bywa od złota. 
           Przynosi światło i ciepło w darze, i jest w dodatku świetnym …. Kucharzem.
           I pięknie dla was iskrami błyska , kiedy siedzicie wokół ogniska. 
           Tak obrażeni na siebie wszyscy biegną co siły do specjalisty. 
           Wnet są na miejscu. Słynny uczony wymienia z nimi grzeczne ukłony. 
           Otwiera listy … z uwagą czyta : -To najdziwniejsze ze wszystkich pytań ! 
           Ziemia, Powietrze , Woda i Ogień są równie ważne - potwierdzić mogę . 
           Szkoda , że żadne z nich o tym nie wie, jak wielkim darem są też dla siebie. 
           Służą mi zawsze i choć je cenię , bywa, ze niosą nam zagrożenie . 
           Wracają zatem posłańcy w zgodzie, szczebiocąc sobie coś o pogodzie.
                   
                        
 - O jakich żywiołach była mowa w wierszu ? 
 - W jaki sposób o sobie mówiły ? 
 - Do kogo napisały listy ? 
 - Kim okazał się specjalista ? 
 - O jakich swoich zaletach opowiadała Woda , Ziemia, Powietrze i Ogień ?
 - Co powiedział uczony na temat żywiołów ? 
 - Kiedy stanowią zagrożenie ?
 - Czy można wybrać , żywioł , który jest najważniejszy ?
 - Dlaczego nie ?
                    
                                     

     
             
   

Otwórzcie książki na s. 60 – przeczytajcie i odpowiedzcie na pytania.

Zabawa ,, CO BY BYŁO, GDYBY … ‘’ : 
 - wyschły wszystkie rzeki, jeziora, morza , 
 - ogień był zimny, 
 - cały rok nie świeciło słońce , 
 - codziennie padał deszcz .

Wykonajcie ćw. 6, s. 61 – kolorowanie kamieni zgodnie z rytmem.

Propozycja plastyczna - Malowanie powietrzem . 
Potrzebne będą : farby, kartki, słomki do napojów. Zastanówcie się , co chcielibyście ,, namalować ‘’ . Na kartce papieru robicie kleksy z farby, następnie dmuchacie na nie przez słomkę w różnych kierunkach. 
 Po wykonaniu pracy, spróbujcie opowiedzieć co wasze prace przedstawiają ,
 z czym się kojarzą powstałe wzory.

Dużej wyobraźni oraz wspaniałych i udanych prac . Na pewno będą piękne .
Ciekawe , czy rodzice odgadną Wasze pomysły?

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym 
nr tel. 511 012 416 oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY