TRAMPOLINEK I ŻYWIOŁY
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY
PROGRAMOWEJ
( IV 5, 18, 2, 5, 1 III 5 )
Poniedziałek dziś,
gorąco witamy Was, pora zacząć , nadszedł czas.
Zabawa ,, TO JUŻ LATO ‘’
– wyszukajcie w książkach, lub w innych źródłach ilustracji ,
obrazków kojarzących
się z latem. Opowiedzcie jakie zmiany
zauważyliście w przyrodzie i wokół was w związku z nową porą
roku.
Spróbujcie wypowiadać się pełnym zdaniem .
,, Z CZYM KOJARZY SIĘ
LATO’’- technika niedokończonych zdań .
Lato kojarzy mi się
……… .
,, PO CZYM MOŻNA POZNAĆ
LATO ?’’ – praca plastyczna .
Rysujecie to , co kojarzy wam się
z latem.
( przekazywanie informacji w formie graficznej )
Zapraszamy do wysłuchania
wiersza U. Piotrowskiej
,, Czego dowiedziały się żywioły ? ‘’
Dziś o żywiołach baśń
opowiemy – Wodzie, Powietrzu, Ogniu i Ziemi.
Każde o sobie mówi ,
że przecież jest najważniejsze na całym świecie.
Słyszy to
Słońce i podpowiada : - w tej sytuacji przyda się rada
od uczonego
i specjalisty. Podam wam adres ! Napiszcie listy !
I mkną z
listami żywiołów sługi przez świat szeroki – jedno za drugim.
Na przedzie kropla wody czyściutka, a za nią płomyk i ziemi
grudka.
Na końcu leci wesoły wietrzyk i pogwizduje : wiem, kto jest
lepszy !
- Stój ! - woła kropla. – Ja się nie chwalę, że
Woda mnóstwo posiada zalet.
Łódki przewozi , podlewa kwiaty, na
kąpiel w rzece zaprasza latem.
I pić pozwala ….. na przykład ……
soki , i nawet może zrobić obłoki !
A grudka ziemi, choć taka
mała, ze złości prawie się rozsypała !
- Ziemia ma skarby!
Dzieli się z wami! Od dawna wspólnie na niej mieszkamy.
I
nieustannie Ziemia się trudzi, karmiąc rośliny, zwierzęta, ludzi.
Wietrzyk zakręcił młynka i świszczy : - Tylko Powietrze jest
wielkim mistrzem .
Tak, to jest prawda – nie żadna pycha, bo
dzięki niemu można oddychać .
I różne wiatry ma na rozkazy , a
który żywioł o tym nie marzy ?
Więc płomyk z gniewu aż
zamigotał : - Ogień cenniejszy bywa od złota.
Przynosi światło i
ciepło w darze, i jest w dodatku świetnym …. Kucharzem.
I
pięknie dla was iskrami błyska , kiedy siedzicie wokół ogniska.
Tak obrażeni na siebie wszyscy biegną co siły do specjalisty.
Wnet są na miejscu. Słynny uczony wymienia z nimi grzeczne ukłony.
Otwiera listy … z uwagą czyta : -To najdziwniejsze ze wszystkich
pytań !
Ziemia, Powietrze , Woda i Ogień są równie ważne -
potwierdzić mogę .
Szkoda , że żadne z nich o tym nie wie, jak
wielkim darem są też dla siebie.
Służą mi zawsze i choć je
cenię , bywa, ze niosą nam zagrożenie .
Wracają zatem posłańcy
w zgodzie, szczebiocąc sobie coś o pogodzie.
- O jakich żywiołach
była mowa w wierszu ?
- W jaki sposób o sobie mówiły ?
- Do
kogo napisały listy ?
- Kim okazał się specjalista ?
- O
jakich swoich zaletach opowiadała Woda , Ziemia, Powietrze i Ogień
?
- Co powiedział uczony na temat żywiołów ?
- Kiedy
stanowią zagrożenie ?
- Czy można wybrać , żywioł , który
jest najważniejszy ?
- Dlaczego nie ?
Otwórzcie książki na s.
60 – przeczytajcie i odpowiedzcie na pytania.
Zabawa ,, CO BY BYŁO, GDYBY
… ‘’ :
- wyschły wszystkie rzeki, jeziora, morza ,
-
ogień był zimny,
- cały rok nie świeciło słońce ,
-
codziennie padał deszcz .
Wykonajcie ćw. 6, s. 61 –
kolorowanie kamieni zgodnie z rytmem.
Propozycja plastyczna - Malowanie powietrzem .
Potrzebne będą : farby, kartki, słomki do
napojów. Zastanówcie się , co chcielibyście ,, namalować ‘’
. Na kartce papieru robicie kleksy z farby, następnie dmuchacie na
nie przez słomkę w różnych kierunkach.
Po wykonaniu pracy,
spróbujcie opowiedzieć co wasze prace przedstawiają ,
z czym się
kojarzą powstałe wzory.
Dużej wyobraźni oraz wspaniałych i udanych prac . Na pewno będą piękne .
Ciekawe , czy rodzice odgadną Wasze pomysły?
Przypominamy, że jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym
nr tel. 511 012 416
oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz