ZWYCZAJE WIELKANOCNE
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 5,7,8 III 2, 6, 8 IV 3 )
Witamy wszystkich i życzymy, aby z samego rana wasza buzia przez cały dzień była roześmiana. Zapraszam do zabawy pantomimicznej ,, Pieczemy ciasto''. Dziecko kolejno naśladuje za mamą poszczególne etapy pieczenia ciasta : ugniatanie , dosypywanie składników, mieszanie, wałkowanie .
Zapraszam was do wysłuchania wiersza pt,, Wkrótce już Wielkanoc'' M.Mazan
Wkrótce już Wielkanoc, więc będą pisanki, bazie i palemki i z cukru baranki. Na świątecznym stole stanie chrzan i żurek, lukrowana babka i pyszny mazurek. A na śmigus-dyngus będzie chlustać woda i to już świąt koniec co, tak szybko ?... szkoda.
O jakich zwyczajach wielkanocnych była mowa w wierszu ?
Porozmawiajcie z rodzicami o świątecznych symbolach, zwyczajach świątecznych i o przygotowaniach do świąt. Czy macie posprzątane zabawki w swoim pokoju ? W jakich pracach możecie pomóc w domu ?
I jeszcze jeden wierszyk do wysłuchania - ,, Malowane jajka''
Leży na półce mały koszyczek, a z niego wystaje kilka twarzyczek. Każda, okrągła i zadowolona, pięknymi barwami jest ozdobiona. Pierwsza w krateczkę, druga ma groszki, u trzeciej - kwiaty, u czwartej prążki, na piątej są gwiazdki, na szóstej - drzewa, a mnie ich widok tylko olśniewa. I tak jak co roku, nie pójdą w kąt , lecz będą życzyły : Wesołych Świąt.
Jak wyglądały pisanki ? Jakie miały wzory ? Ile ich było ? W jakie święta ozdabiamy jajka ?
Zabawa rozwijająca małą motorykę ,, Paluszkowa pisanka '' - rysowanie palcem na stole, w powietrzu, na plecach mamy podane wzorki : pisanka w kratkę, kropki, paski, kółeczka, trójkąty, kwadraty, pętelki itp.
Zabawa ćwicząca spostrzegawczość ,, Gdzie ukryły się pisanki ?'' Dziecko zamyka oczy , a w tym czasie mama chowa w pokoju kilka pisanek ( pisanki mogą zastąpić np.klocki ). Dziecko stara się odszukać ukryte pisanki lub inne przedmioty.
Zabawy ruchowe - będzie wam potrzebna mała piłeczka ( wełniany motek ) i wesoła muzyka.
1. ,, Zajączek z pisanką'' - zamieniacie się w zajączki a piłeczkę - pisankę wkładacie między swoje kolana. Na hasło ,, start''- zajączek skacze po dywanie . Jeśli piłka wypadnie, rozpoczynamy zabawę od początku.
2. ,, Jajeczka do koszyczka hop'' - rzut piłeczką do celu. Możecie wykorzystać wiaderko, koszyk, pudełko. Wykonajcie 6 rzutów i policzcie ile razy udało wam się trafić.
3. ,, Baranki i kurczątka'' - mama wyklaskuje wam rytm. Gdy robi to szybko, dziecko - baranek biega i powtarza : ,, me,me,me.., gdy rytm będzie wolny zamieniasz się w kurczątko, które maszeruje i mówi :,, pi,pi,pi...
4. ,, Kurczaczek idzie do domu'' - mama wydaje dziecku polecenia : 2 kroki do przodu, 1 krok w prawą stronę , 3 kroki w lewo, obrót do tyłu, 5 kroków do przodu - czy kurczątko dotarło do domu ?
Podzielcie na sylaby wyrazy : baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek,
Policzcie ile jest sylab w danym wyrazie. Które wyrazy mają taką samą liczbę sylab ? Spróbujcie ułożyć zdania z tymi wyrazami.
Pobawcie się wesoło do muzyki M. Musorgskiego - ,, Taniec kurcząt w skorupkach''. Do czego zachęca ta muzyka ?
Życzę wszystkim udanego wtorku, miłej zabawy i dużo uśmiechów.
Przypominamy , ze jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 530205881 i e- mailem : przedszkole 1 motylki@ wp. pl.
Komentarze
Prześlij komentarz