DRUGIE ŻYCIE ODPADÓW 15.04 ( czwartek)

 



                                        ZDALNE NAUCZANIE          

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 5 ; IV 1 , 2 , 5 , 11 , 12 , 18 , 19 )

Witam was, pora zacząć, nadszedł czas.

Zaczynamy zabawą ,którą dobrze znacie -,, masażyk ‘’ na plecach  :

-  Świeci słonko – rysujemy dłonią kształt słonka na plecach np. mamy , idą słonie - otwarte dłonie lekko uderzają o plecy naśladując chód słoni,  biegną konie po betonie  - dłonie zwinięte w piąstki lekko uderzają w plecki,  wije się srebrzysta rzeczka -  dłonie rysują linie od góry na dół,  - idą panie na szpileczkach - opukujemy plecy palcami,  z gryzącymi pieseczkami -palce złączone pukają w plecy, pada,pada drobny deszczyk -delikatne pukanie , naśladowanie deszczu, -czy czujesz dreszczyk ?- łaskoczemy w boczki.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Zajęcia społeczno-przyrodnicze :  Jak segregujemy śmieci ?



,, Co znajduje się w koszu ?’’ – jak myślicie jakie przedmioty wyrzuca się do kosza  ?           ( puste opakowania i odpady )

Pogadanka o Ziemi : ,, Ziemia była zawsze naszym domem, kiedyś ludzie bardzo ją kochali, troszczyli się o nią i opiekowali. Nazywali ją Matką i nadali jej piękne imię Gaja. Później ludzie zapomnieli o tym, zaczęli ją niszczyć, siłą wydzierać jej bogactwa i tajemnice. Dlatego Ziemia dziś bardzo choruje i potrzebuje naszej pomocy.’’





Zastanówcie się przez chwilę w ciszy i skupieniu nad tym, czego byście  życzyli Ziemi . Wyślijcie te życzenia  wymawiając je cichutko. ( np. chciałbym, aby Ziemia była czysta, było świeże powietrze, czyste wody, piękna zielona trawa, błękitne niebo, ludzie dbają o przyrodę, nie zostawiają śmieci w lesie itp. )

Wysłuchanie wiersza L. Szołdry ,, Sznurek Jurka’’

Tuż za szkołą, bardzo blisko, kiedyś tam wyrzucił Jurek poplątany stary sznurek. A nazajutrz obok sznurka od banana spadła skórka wyrzucona przez Karola. Tam też wkrótce Jaś i Ola wyrzucili bez wahania swoje torby po śniadaniach, stos papierków po cukierkach wysypała tam Walerka. Na papierki spadła ścierka, jakaś pusta bombonierka, i od lodów sto patyków , pustych kubków moc z plastiku. Ot tak, od sznurka Jurka , wnet urosła śmieci górka.  A z tej górki wielka góra, której szczyt utonął w chmurach. Nie ma miejsca na boisko lecz śmietnisko mamy blisko.

Rozmowa na temat wiersza :                                                                                                    - w jaki sposób boisko zamieniło się w śmietnik ?   - jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów ? - czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka ? - czy znasz miejsce przeznaczone na śmieci, odpady ?                                                               

 



Klasyfikacja przedmiotów i przydzielanie odpadów do odpowiednich pojemników. Do  niebieskiego pojemnika wrzucamy – gazety, kartki, puste opakowania z kartonu, papier . Do zielonego pojemnika – szklane przedmioty, butelki, słoiki, szklanki, kubeczki.  Do żółtego pojemnika – plastikowe butelki, opakowania po jogurtach, torby i woreczki foliowe.



Zabawa ,, Kolorowe pojemniki’’- mama  wymawia nazwę przedmiotu , zadaniem dziecka  jest podanie koloru pojemnika  np. plastikowa butelka - dziecko mówi             kolor żółty   - szklany słoik – zielony , karton, gazeta - niebieski                                                                                                

Zajęcia techniczne  - Drugie życie odpadów.

,, Do czego znów użyć ? ‘’ -  dzięki segregacji odpadów można ponownie coś z nich uzyskać .   Przypomnijcie sobie jak z butelek po napojach lub jogurtach robiliśmy instrumenty, albo z rolek po papierze robiliśmy tulipany.  Z tych odpadów powstawały nowe rzeczy , którymi mogliśmy się bawić.   Dlatego wykorzystywanie niepotrzebnych  rzeczy do innego celu nazywa się recykling. Tak wygląda symbol recyklingu :



Co wam przypomina jego wygląd ? Jakiego jest koloru ?

Jak myślicie co można zrobić  z takich odpadów jak : plastikowa butelka, nakrętki, pojemniki po mleku, jogurtach, gazety, rolki po papierze ? Zastanówcie się i zróbcie z dostępnych wam materiałów ( odpadki ) zabawki według własnego pomysłu.

Przykład wykorzystania odpadów .
















Czy podobają wam się ?

Życzę świetnych pomysłów i wesołej zabawy !

Zagrożenia dla naszej planety .  Czy wiecie , co zagraża Ziemi ? (dym, ścieki, śmieci )

Dbajmy o Ziemię , to piękna planeta.


Dlaczego Ziemia jest smutna ?


Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod  przedszkolnym nr tel 530205881 i e-mailem : przedszkole 1 motylki@ wp.pl.

 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY