DZIEŃ I NOC

 


                                                          ZDALNE NAUCZANIE

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ (I 5, 8      III 8     IV 2, 3, 5, 16 )

Witajcie Motylki. Mam nadzieję, że wszystkim dzieciom humory dopisują.   

Zabawa sensoryczno-grafomotoryczna ,, Literki’’. Do płaskiego talerza wsypujemy kaszę mannę. Zadaniem dziecka jest rysowanie palcem po kaszy poznanych liter.

Spróbujcie rozwiązać zagadki :

Żółte, okrągłe, wysoko na niebie. Wysyła promienie do mnie i do ciebie. ( słońce )

Bywa kulisty, bywa jak rożek. Pojawia się nocą w srebrzystym kolorze. ( księżyc)

Rozsypane po niebie nocą w złocistym kolorze do nas migocą. ( gwiazdy)

Zapraszam do wysłuchania opowiadania D.Gellner ,, Smok''
Przyszedł sobie smok. Nazywał się MROK. Najpierw połknął wszystkie szkiełka, koraliki, świecidełka, pęknięte lusterko i pasek z klamerką . Potem w kuchni siadł, wszystkie blaski zjadł. Zlizał z filiżanek wzorki pozłacane i ze szklanek wszystkich kryształowe listki. Wreszcie dłuuugim skokiem przeleciał nad blokiem. Przeleciał nad blokiem, wypił światła z okien, tupnął smoczą nogą, świat omroczył mrokiem.
- Co zrobił smok ?    - Jak się nazywał ?   -Jak myślicie, dlaczego właśnie tak się nazywał ?    - Co smok zjadał ?     - Co się stało na końcu ?
,, O jakiej porze dnia ?'' - określcie, kiedy wykonuje się pewne czynności - rano czy wieczorem.  Budzimy się  ( rano )   ,  Kładziemy się spać ( wieczorem )   , Myjemy zęby ( rano i wieczorem ),   Jemy obiad ( po południu )

Proponuję wam doświadczenie z globusem ,, Dzień i noc’’. Globus możecie zastąpić dużą piłką. Poproście o pomoc mamę, aby zapaliła latarkę- Słońce na górnej stronie piłki( tam leży Polska).   Jaki wyciągniecie wniosek na podstawie obserwacji: jeśli w Polsce, na naszej półkuli, świeci Słońce, to co dzieje się na drugiej półkuli? ( jest noc).

Zapraszam do zabawy w układanie rytmu ,, Dzień- noc’’. Wytnijcie z kolorowego papieru koła i kwadraty .Ułóżcie rytm , wiedząc, że koło to dzień, kwadrat to noc.          układacie figury na przemian w kształcie koła.  Miłej zabawy.


Zestaw ćw. gimnastycznych  z gazetami . 

- Marsz  w rytm klaskania mamy z gazetą w ręce , w momencie przestania klaskania przez mamę, dziecko staje na baczność z gazetą na głowie, na jednej nodze, z gazetą między kolanami.

- ,, czytanie gazety’’  -  siad skrzyżny , skręty głowy w lewo , w prawo. Przesuwanie gazety położonej na podłodze stopą raz w lewo, raz w prawo.

- ,, kwiaty kwitną i więdną na łące’’ -  dziecko w pozycji  kucznej, głowa schowana, powoli podnosi się , rozprostowuje ręce , nogi, tułów i wyciąga ramiona w górę i wraca do pozycji kucznej .

- ,, motyle  ‘’ -  dziecko porusza się w rytm wesołej muzyki , na przerwę w muzyce, sfruwają na kwiatki – gazetę .

- ,, piłeczki ‘’ – zgniecenie gazety w kulkę, wesoło podrzucanie jej prawą  i lewą ręką , oburącz , przerzucanie z ręki do ręki .

- ,, tocz się tocz piłeczko ‘’ – siad w siadzie klęcznym i próbowanie przesunąć kulkę do przodu przez dmuchanie na nią.

 - ,, raki ‘’ – czworakowanie  z gazetą na brzuchu.

- ,, spacer najedzonych  przedszkolaków’’ – dziecko wkłada gazetę pod koszulkę, bo się bardzo najadło i powoli spaceruje w rytm muzyki, lub podskakuje z nogi na nogę w rym żwawej muzyki.

- ,, stonoga ‘’ – kulka gazetowa nadal pod koszulką, dziecko idzie ,, stopa za stopą’’, stara się nie zgubić kulki.

- ,, rzuć do celu’’ – wrzucanie kulki do  kosza   .

Pozdrawiamy was  pięknie i życzymy  dużo słońca .

Przypominamy , że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 530205881  oraz e- mailem : przedszkole1motylki@wp.pl.

 

 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY