EKOINSTRUMENTY 14.04 (środa )
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA
PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 5 ; II 3 ;
III 2 , 5 ; IV 1 , 7 ,18 , 19)
Witam
wszystkich i życzę, aby z samego rana wasza buźka przez cały dzień była
roześmiana.
Zapraszam do
zabawy ,, Wędrówka po planetach’’ – rysowanie zgodnie z poleceniem.
Przygotujcie kartkę w kratkę .Umawiamy się, że 1 kratka to 1 krok. Wyobraźcie
sobie, że wędrujecie po Układzie Słonecznym. Zaznaczcie z pomocą mamy wejście
na planetę, która jest najbliżej Słońca
czyli – Merkury : postawcie krzyżyk w lewym dolnym rogu kartki. Teraz
lecimy na Wenus – 5 kroków w prawo, 4 kroki do góry –jesteśmy na Ziemi, 3 kroki
w prawo – Mars, następnie 2 kratki do góry – Jowisz, 3 w prawo Saturn , 4 na dół
Uran, 2 w prawo i jesteśmy na Neptunie. Czy udało wam się bezpiecznie przebyć
całą trasę ? A może spotkaliście po drodze jakiegoś śmiesznego ufoludka ? Może
go narysujecie ?
Zajęcia
przyrodniczo- techniczne : Nasz układ planetarny.
Czy
potraficie wymienić nazwy planet ? Jak nie pamiętacie to spójrzcie na obrazki :
SŁOŃCE
NEPTUN
Zapraszam
teraz na ,, Zdrowe rakiety’’ – przy okazji zajęć o kosmosie możemy zachęcić
dziecko do jedzenia zdrowych i pysznych owoców. Należy przygotować patyczki do
szaszłyków i owoce np. banan, jabłko,
gruszka. Dziecko nabija owoce na patyczek. Samodzielnie zrobiony szaszłyk
owocowy w kształcie rakiety to świetna zabawa. Kto wie, może kosmici też lubią
owoce ? Smacznego.
,, Układ
Słoneczny’’ to następna propozycja do wspólnej zabawy. Jest bardzo prosty do
wykonania. Należy przygotować plastelinę , czarną kartkę i białą kredę lub
kredkę . Dziecko lepi z plasteliny planety
. Na kartce rysujemy okręgi- orbity. Dziecko układa planety na orbitach,
a w środku należy umieścić Słońce
(planety krążą wokół Słońca poruszając się po orbitach).
Propozycja
zabawy na ćwiczenie koordynacji ręka – oko . Zadaniem dziecka jest okrążenie
Słońca przez każdą planetę. Chodzi o to , aby dziecko toczyło kulę z plasteliny
po narysowanym okręgu. Tak jak dziewczynka na obrazku.
Można też
wykonać Układ Słoneczny z papieru . O to przykłady prac.
Życzę udanej
i twórczej pracy . Powodzenia !
Zajęcia
umuzykalniające - Ekoinstrumenty.
Na
pewno znacie nazwy instrumentów i w jaki sposób wydobywa się z nich dźwięk.
Przypomnimy sobie : instrumenty strunowe – dźwięk powstaje poprzez uderzanie,
szarpanie lub pocieranie strun
smyczkiem, instrumenty dęte – dmuchanie,
oraz instrumenty perkusyjne – uderzanie w instrument dłonią lub pałką.
Jak
myślicie, czy tego typu instrumenty można zrobić samemu ? Pamiętacie
jak robiliśmy instrumenty w przedszkolu z butelek ? Czym je
napełnialiśmy ?
Zabawa ,,
Tropiciel głosów i dźwięków ‘’- zadaniem dziecka jest znaleźć przedmioty ,
które wydają dźwięk. ( przedmioty podzwaniające : klucze, kapsle, przedmioty
grzechoczące : kredki w pudełku, klocki w pudełku, przedmioty, w które można uderzać pałeczką :
kartonowe pudełka, piłki ) Poszukajcie u siebie w domu , opukując różne
sprzęty, poszukajcie różnych dźwięków. Możecie sprawdzić zależność głośności
dźwięku od siły użytej do jego wydobycia.
Ćwiczenie ,,
Plastikowe organy’’ . Potrzebna będzie plastikowa butelka na którą dmuchamy pod
odpowiednim kontem. Należy dmuchać z
wyczuciem, lekko, ale jednostajnie.
Zabawa ,,
Najlepszy instrument’’ - na pewno wiecie , że na samym sobie
można zagrać, np. klepiąc się po udach, klaskać ,tupać. Wypróbujcie różne
sposoby wydobycia dźwięku.
Propozycja
wykonania prostego instrumentu . Który wam się podoba ? Który potraficie
zrobić ?

















Komentarze
Prześlij komentarz