KREŚLIMY ÓSEMKI
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA
PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 7 , 9 ; III 2
; IV 1 , 2 , 8 , 11 , 12 , 13, 15 , 18 )
Witam
wszystkie dzieci. Zapraszam do zabawy
ruchowej . Polecenia do zabawy: wykonaj
8 podskoków, idź 8 kroków do przodu,
uważaj jesteś na linie – wykonaj 8 kroków idąc na palcach, stań na jednej nodze i policz do 8.
Zajęcia
matematyczne - kreślimy ósemki.
Wprowadzenie
cyfry 8. Prezentacja cyfry. Dziecko odpowiada na pytania : jak wygląda cyfra 8,
do czego jest podobna, co ci przypomina ? Dziecko rysuje palcem kształt cyfry 8 na
stole, na tacce z kaszą, na plecach rodzeństwa .
Zabawa
rozwijająca zmysł równowagi : ,, ósemka
‘’ - rozkładamy na podłodze długą
wstążkę na kształt cyfry 8. Dziecko chodzi po niej, stawiając stopę przed
stopą. Rozkłada przy tym ręce na bok, aby zachować równowagę.
,,Co nie
pasuje ?’’ – rozpoznawanie przedmiotów z tej samej kategorii. Układamy w szeregu po 8 przedmiotów,
posiadających pewne cechy wspólne np. plastikowe, drewniane, duże, miękkie . W
zbiorze znajduje się dodatkowy (
dziewiąty ) element, który nie pasuje. Dziecko wyszukuje go i odkłada na bok.
Następnie przelicza pozostałe rzeczy. Dziecko dochodzi do wniosku : szereg
składa się z 8 przedmiotów.
Policz, ile jest kwiatków ?
,, Po
osiem’’ – sprawdzanie i porównywanie liczebności zbiorów. Układamy dwie kartki
– dwa zbiory. W jednym zbiorze układamy 8 małych klocków ( mogą być klamerki,
kredki ). W drugim zbiorze więcej lub mniej. Dziecko dokłada lub odejmuje
przedmioty tak, aby w każdym zbiorze było ich po tyle samo.
Połącz cyfrę 8 z okienkami, z odpowiednią liczbą elementów.
Zabawa
matematyczna ,, Policz i powiedz ile ‘’
– przeliczanie. Dziecko odpowiada na pytanie : Ile nóg ma krzesło ? Ile
krawędzi ma stół ? Ile ramion ma gwiazda ? Ile masz lat ? Ile nóg ma kotek ?
Policz ile jest wszystkich motyli. Połącz w pary takie same motyle. ile jest par ?
,, Jakiej
długości ?’’- poznanie prostych sposobów mierzenia , np. za pomocą kredek,
patyczków.
Zapoznanie z
wyglądem linijki – odszukanie na podziałce cyfry 8, odmierzanie różnych
przedmiotów, wspólne zaznaczanie na kartce 8 cm ( zaznaczając od lewego rogu ).
Wyklejanie
szablonu cyfry, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu.
Wskaż na obrazku te elementy, których jest po osiem. (8 plastikowych butelek, 4 i 4 )
,,Kreślimy
ósemki’’ – zabawa ćwicząca koordynację wzrokowo- ruchową. Dziecko trzymając w
dłoni wstążkę ( pasek z papieru ) kreśli ósemki w powietrzu i na dywanie.
Dla chętnych
dzieci polecam film ,, Ośmiornica cyfra
8 ‘’ – yotube.com/watch?v=0yLfi02WN4s
oraz
Poznajemy
cyfry i liczby -123 edukacja dla dzieci yotube.com/watch?v=orXSa76cFRw
Zajęcia
przyrodniczo-plastyczne – Ile kropek ma biedronka ?
Zdjęcia
biedronek :
W Polsce
najpopularniejsza jest biedronka siedmiokropka, która ma na każdym skrzydełku
trzy kropki i jedną na środku. Razem : siedem kropek. Biedronki odżywiają się
mszycami, są bardzo pożyteczne. Zimują owady dorosłe pod ziemią, w budynkach,
pod korą drzew. Biedronka występuje niemal wszędzie : na uprawach rolnych, w
lasach, parkach, ogrodach, a także w domach mieszkalnych na roślinach
doniczkowych.
Za chwilę
zrobimy biedronkę. Potrzebne produkty to : czerwone talerzyki papierowe ( koło
wycięte z czerwonego papieru ), czarny papier, nożyczki, klej.
Wycinanie i
doklejanie elementów. - Kładziemy przed
sobą talerzyk papierowy w kolorze czerwonym . -
Z czarnego papieru wycinamy pasek ( na całą średnicę talerzyka ) o
szerokości ok.1 cm ; pasek przyklejamy na talerzyk po środku, tak aby podzielić
go na dwie części ( wyznaczyć dwa skrzydełka biedronki ). – Z czarnego papieru wycinamy głowę biedronki
i przyklejamy. Następnie wycinamy czarne kółka – kropki i umieszczamy je na
skrzydełkach. Naklejamy oczy z białego
papieru . Na koniec po bokach doklejamy nóżki z czarnej włóczki lub z czarnego
papieru – 6 kawałków tej samej długości. Policzcie kropki i nóżki biedronki.
Przykłady
biedronek wykonanych w różny sposób.
Komentarze
Prześlij komentarz