KREŚLIMY ÓSEMKI

 


                                          ZDALNE NAUCZANIE

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 7 , 9  ;  III  2 ; IV 1 , 2 , 8 , 11 , 12 , 13,  15 , 18 )

Witam wszystkie dzieci.  Zapraszam do zabawy ruchowej . Polecenia do zabawy:  wykonaj 8 podskoków,  idź 8 kroków do przodu, uważaj jesteś na linie – wykonaj 8 kroków idąc na palcach,  stań na jednej nodze i policz do 8.

Zajęcia matematyczne  - kreślimy ósemki.

Wprowadzenie cyfry 8. Prezentacja cyfry. Dziecko odpowiada na pytania : jak wygląda cyfra 8, do czego jest podobna, co ci przypomina ?  Dziecko rysuje palcem kształt cyfry 8 na stole, na tacce z kaszą, na plecach rodzeństwa .



Zabawa rozwijająca zmysł równowagi :  ,, ósemka ‘’ -  rozkładamy na podłodze długą wstążkę na kształt cyfry 8. Dziecko chodzi po niej, stawiając stopę przed stopą. Rozkłada przy tym ręce na bok, aby zachować równowagę.

,,Co nie pasuje ?’’ – rozpoznawanie przedmiotów z tej samej kategorii.  Układamy w szeregu po 8 przedmiotów, posiadających pewne cechy wspólne np. plastikowe, drewniane, duże, miękkie . W zbiorze znajduje się dodatkowy  ( dziewiąty ) element, który nie pasuje. Dziecko wyszukuje go i odkłada na bok. Następnie przelicza pozostałe rzeczy. Dziecko dochodzi do wniosku : szereg składa się z 8 przedmiotów.

Policz, ile jest kwiatków ?


,, Po osiem’’ – sprawdzanie i porównywanie liczebności zbiorów. Układamy dwie kartki – dwa zbiory. W jednym zbiorze układamy 8 małych klocków ( mogą być klamerki, kredki ). W drugim zbiorze więcej lub mniej. Dziecko dokłada lub odejmuje przedmioty tak, aby w każdym zbiorze było ich po tyle samo.

Połącz cyfrę 8 z okienkami, z odpowiednią liczbą elementów.

Zabawa matematyczna ,, Policz i powiedz  ile ‘’ – przeliczanie. Dziecko odpowiada na pytanie : Ile nóg ma krzesło ? Ile krawędzi ma stół ? Ile ramion ma gwiazda ? Ile masz lat ? Ile nóg ma kotek ?


Policz ile jest wszystkich motyli. Połącz w pary takie same motyle. ile jest par ?

,, Jakiej długości ?’’- poznanie prostych sposobów mierzenia , np. za pomocą kredek, patyczków.

Zapoznanie z wyglądem linijki – odszukanie na podziałce cyfry 8, odmierzanie różnych przedmiotów, wspólne zaznaczanie na kartce 8 cm ( zaznaczając od lewego rogu ).

Wyklejanie szablonu cyfry, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu.


Wskaż na obrazku te elementy, których jest po osiem. (8 plastikowych butelek, 4 i 4 )

,,Kreślimy ósemki’’ – zabawa ćwicząca koordynację wzrokowo- ruchową. Dziecko trzymając w dłoni wstążkę ( pasek z papieru ) kreśli ósemki w powietrzu i na dywanie.

Dla chętnych dzieci polecam  film ,, Ośmiornica cyfra 8 ‘’                                                          – yotube.com/watch?v=0yLfi02WN4s   oraz  

Poznajemy cyfry i liczby -123 edukacja dla dzieci                                                 yotube.com/watch?v=orXSa76cFRw


Zajęcia przyrodniczo-plastyczne – Ile kropek ma biedronka ?

Zdjęcia biedronek :







W Polsce najpopularniejsza jest biedronka siedmiokropka, która ma na każdym skrzydełku trzy kropki i jedną na środku. Razem : siedem kropek. Biedronki odżywiają się mszycami, są bardzo pożyteczne. Zimują owady dorosłe pod ziemią, w budynkach, pod korą drzew. Biedronka występuje niemal wszędzie : na uprawach rolnych, w lasach, parkach, ogrodach, a także w domach mieszkalnych na roślinach doniczkowych.

Za chwilę zrobimy biedronkę. Potrzebne produkty to : czerwone talerzyki papierowe   ( koło wycięte z czerwonego papieru ), czarny papier, nożyczki, klej.

Wycinanie i doklejanie elementów.  - Kładziemy przed sobą talerzyk papierowy w kolorze czerwonym . -  Z czarnego papieru wycinamy pasek ( na całą średnicę talerzyka ) o szerokości ok.1 cm ; pasek przyklejamy na talerzyk po środku, tak aby podzielić go na dwie części ( wyznaczyć dwa skrzydełka biedronki ).  – Z czarnego papieru wycinamy głowę biedronki i przyklejamy. Następnie wycinamy czarne kółka – kropki i umieszczamy je na skrzydełkach.  Naklejamy oczy z białego papieru . Na koniec po bokach doklejamy nóżki z czarnej włóczki lub z czarnego papieru – 6 kawałków tej samej długości. Policzcie kropki i nóżki biedronki.

Przykłady biedronek wykonanych w różny sposób.





Która biedronka wam się podoba najbardziej ? Którą jest najłatwiej wykonać ? Wybierzcie swoją i spróbujcie ją zrobić . Powodzenia i wesołej zabawy.

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 530205881 i e-mailem : przedszkole 1 motylki @ wp.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY