OSZCZĘDZAMY WODĘ 16.04 ( piątek )
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA
PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 5 , 8 ; III 8 ; IV 3 , 4 , 5 , 9 , 18 )
Pięknie
witam wszystkie Motylki. Życzę udanego dnia !
Zapraszam na
zajęcia :
Zajęcia
społeczno- przyrodnicze - Jak dbamy o
środowisko ?
Wysłuchanie
wiersza I. Rup ,, Czy woda jest potrzebna ?’’
Wiedzą o tym
przedszkolaki : woda bardzo jest potrzebna, w życiu ludzi, także zwierząt oraz
roślin jest niezbędna. Z wody robimy herbatki, kompoty lub samą pijemy. I
często używamy, gdy obiad gotujemy. Dzięki wodzie swe ubrania w pralce szybko
wypierzemy. Umyjemy też naczynia, kiedy obiadek pyszny zjemy. Woda służy też do
mycia, do pływania na basenie. W życiu naszym jest niezbędna ! Bardzo sobie
wiec ją cenię .
Spróbujcie
odpowiedzieć na pytanie zadane w wierszu – czy woda jest potrzebna ? Dlaczego ?
,,Jak
oszczędzam wodę i energię’’ – dziecko dokonuje wyboru : - kąpiel pod prysznicem czy kąpiel w wannie, - kubek do płukania zębów napełniony do połowy
czy kran z odkręconą wodą podczas mycia zębów , - nieużywana ładowarka wpięta
do kontaktu czy kontakt bez połączonych urządzeń ?
Dlaczego woda jest skarbem Ziemi ? ( woda to życie )
Zabawa
ruchowa ,, Iskierka ‘’ – dziecko-iskierka biega w różne strony, ukazując tor
przepływu prądu. Na hasło ,, przerwa w dostawie ‘’ zatrzymuje się.
Rozwiązywanie
zagadek : - płynie w kranie i w strumyku, w morzu też
jest jej bez liku. ( woda ) - mniejszy
lub większy, porośnięty drzewami. W nim sarnę czy dzika spotkasz czasami. ( las
) - na ścianie w gniazdku ma swe
mieszkanie. Płynie w przewodach , światło nam daje. ( prąd )
Zabawa
skoczna ,, W kubeczku ‘’ – dziecko jest kropelką wody, porusza się , skacząc.
Na środku dywanu układamy koło ze sznurka. Na hasło ,, do kubeczka’’ kropelka
jak najszybciej wskakuje do okręgu.
Praca plastyczna ,, Ja w lesie ‘’. Za nim
przystąpimy do rysowania , wysłuchajcie prośby lasu - wiersz M. Przewoźniak ,, Ogłoszenie ‘’
Bardzo
proszę drogie dzieci, by nie brudzić i nie śmiecić. Zrezygnujcie też z łamania,
obrywania i deptania. Jeże, sowy i jelenie proszą o ich niestraszenie. A poza
tym, witam was . Podpisano : las .
Jak należy
zachowywać się w lesie, o co prosił las ?
Zasady
zachowania w lesie : - zachowujcie się
cicho, w lesie żyje wiele zwierząt, nie przeszkadzajcie im, - nie bawcie się ogniem, nie rozpalajcie
ogniska – możecie spowodować pożar,
- nie zaśmiecajcie lasu ( nie
rzucajcie papierków, butelek ), - nie
łamcie gałęzi drzew i krzaków.
Dziecko na
chwilę zamyka oczy i wyobraża sobie siebie w leśnym środowisku , a swoje
wyobrażenia niech spróbuje narysować. Powodzenia w rysowaniu.
Wysłuchajcie rymowanek, związanych z działaniami proekologicznymi :
-oszczędzajmy
wodę, dbajmy o przyrodę!
-szanuj
kwiaty, drzewa, lasy, chrońmy zieleń po wsze czasy!
-segregujcie
śmieci, proszę wszystkie dzieci!
-papier,
plastik, no i szkło, segregujmy wszystko to!
Która
rymowanka podoba wam się najbardziej?
Spróbujcie powtarzać rytmicznie słowa rymowanek. Po kilku próbach
zaprezentujcie je mamie. Podczas wymawiania zrytmizowanych słów, możecie
wcielić się w rolę raperów, podkreślając rytmiczność wypowiadanego tekstu,
ruchem rąk. A może ogłosicie konkurs na ekologiczną rymowankę wśród domowników ,
lub wspólnie z mamą ułożycie własną . Powodzenia!
,,Ekoludek’’
- to propozycja plastyczna dla całej
rodziny.
Przygotujcie potrzebne pomoce:
-rolki po
papierze toaletowym
-gazety ,
sznurki, wełnę , guziki, tkaniny o różnej fakturze, klej , nożyczki
Wykonajcie
postać ,,Ekoludka’’ według własnego pomysłu. Postawcie go na honorowym miejscu,
aby przypominał wszystkim o zasadach dbania o środowisko.
Czy poradzicie sobie z zagadkami ,, Tak czy nie’’.
1 w lesie
łamiemy gałęzie ( nie)
2 wodę
należy oszczędzać ( tak )
3 w parku
można śmiecić (nie )
4 do lasu
idziemy odpocząć i posłuchać śpiewu ptaków ( tak )
5 śmieci
wrzucamy do kosza ( tak )
6 w lesie
krzyczymy ( nie )
7 dym z
kominów zanieczyszcza powietrze ( tak )
8 hałas
szkodzi zdrowiu. ( tak )
Za każdą
dobrą odpowiedź 2 punkty. Ile punków
zdobyliście? A ile punktów zebrała mama?
Zapraszam na spacer po lesie . Pamiętajcie o zasadach zachowania.
A co robimy w lesie? Obserwujemy leśny świat i naśladujemy napotkane tam zwierzęta . Uwaga zaczynamy zabawę : widzicie wiewiórkę - spróbujcie kicać tak jak ona, nadbiega sarenka - biegacie jak sarenki, - zbliża się dzik - jak można go naśladować ? - a tam kica zajączek - poruszajcie się jak zając , - nadlatuje dzięcioł, zabiera się do pracy, stuka dziobem w drzewo , jak to zrobicie ? Oj, zrobiło się późno, trzeba wracać do domu. Ale , gdzie droga powrotna ? Nic się nie martwcie. Pokaże wam mama. Słuchajcie jej poleceń, a na pewno traficie do domu. Mama podaje wskazówki, jak dotrzeć do domu : - do przodu 6 kroków, - 3 kroki w prawo, - 2 kroki do tyłu, - 4 kroki w lewo, - 5 kroków do przodu, podskocz 5 razy w miejscu, - dzięki pomocy mamy dotarłeś do domu. Uśmiechnij się i powtórz rytmicznie słowa rymowanek. Czy je zapamiętałeś ? A może mama je pamięta ?
Życzymy
dobrej zabawy i pięknego dnia .
Pozdrawiamy. Do zobaczenia w przedszkolu.
Przypominamy,
że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel.
530 205 881 oraz e-mailem : przedszkole 1 motylki@wp. pl.
Komentarze
Prześlij komentarz