ŚPIEWAMY KOŁYSANKĘ
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 9 , II
9 , III 1 , 2 , 5 , IV 1, 2, 7, 8, 11, 12, 14, 16, 18 )
Witam wszystkie dzieci .
Niech godzina za godziną słodko wam zawsze płyną. Zapraszam
do zabawy ,, Paluszkowe spotkanie ‘’
- stykamy swoje palce : duży palec wita
się z pozostałymi palcami tej samej dłoni, takie samo powitanie następuje w
drugiej dłoni.
Zajęcia umuzykalniające -
Cicho i głośno.
- ćwiczenia dykcyjne
,,Głośno, cicho’’. Dziecko wypowiada wyraźnie podane sylaby : mamamama,
memememe, mumumumu, mimimimi , mymymymy. Mama – jak prawdziwy dyrygent –
będzie pokazywać, czy dziecko ma podane sylaby wypowiadać głośno, czy cicho,
coraz głośniej, czy coraz ciszej. Uwidacznia to ruchem dłoni : - dłonie blisko
siebie - cicho, -
dłonie rozsunięte na szerokość rąk – bardzo głośno , - dłonie rozsuwające się – coraz
głośniej , - dłonie przybliżające się do siebie – coraz
ciszej.
- ćwiczenie głosowe . Dziecko podaje słowa , które kojarzą
się : - z ciszą lub ją oznaczają ( cicho
sza !, ciii, sza !, cyt !, pst ! ) -
z hałasem, z czymś głośnym, z krzyczeniem czy wołaniem ( hop, hop!, hurra !,
hej !łup ! , tup !, bach ! itp. )
Słowa , które kojarzą się z ciszą i z hałasem , to wyrazy
dźwiękonaśladowcze. Przez chwilę dziecko sprawdza , czy ,, dobrze’’ wypowiada się je zgodnie ze
znaczeniem. Następnie próbuje słowa - ,, głośne’’ wypowiadać bardzo cicho, a słowa ,, ciche’’ –
wykrzyczeć. Czy było to łatwe ? Podsumowanie : brzmienie słów
dźwiękonaśladowczych odpowiada temu, do czego one służą, i trudno zmienić to
tylko np. głośnością.
- Zabawa ,, Kontrast : cicho – głośno ‘’. W muzyce bardzo
ważnym elementem jest dynamika, czyli głośność utworu. Przy jej pomocy można
przedstawić nastrój, charakter utworu, a czasem jego treść . Co można
wyczarować dzięki głośnemu , cichemu lub zmiennemu wydobywaniu dźwięków ?
Zabawa ,, śpiewam głośno, śpiewam cicho’’. Zaśpiewajcie swoją
ulubioną piosenkę w różnej głośności. Ciche śpiewanie może dać efekt
tajemniczości , a głośne – wielkiej radości.
Czy znacie takie specjalne piosenki , które zawsze śpiewa się cicho ? Niektóre
piosenki śpiewa się cicho, bo ich zadanie polega na ….uśpieniu dziecka. Są to
kołysanki. Komu mama lub babcia śpiewała kołysanki ? Kto ma CD z kołysankami
? Jakie instrumenty ( ciche ) pasują do
kołysanki ? ( trójkąty, ciche grzechotki, ciche uderzanie w bębenek ).
Tą kołysankę znają wszystkie dzieci . Możecie ją zanucić misiowi, lalce albo młodszemu rodzeństwu. Powodzenia.
Propozycja kołysanek , można posłuchać :
Kołysanka ,, Siwa chmurka’’ – yotube.com/watch?v=h4P9ammTc1w
Zestaw usypianek na dobranoc –
yotube.com/watch?v=Mmc8hHuyGlg
Zajęcia przyrodnicze : czy wszyscy śpią nocą?
Kiedy śpimy ? Czy
wszyscy zasypiają nocą ? Czy zwierzęta
śpią tylko w nocy ? Porozmawiajcie na ten temat z domownikami.
Które zwierzęta są aktywne w
dzień ( śpią w nocy ), a które prowadzą nocny tryb życia ( w dzień śpią)
W nocy śpią np. kura, krowa, wiewiórka,
w dzień śpią np. sowa, ćma,
nietoperz, dzik.
Zwierzęta aktywne nocą czyli takie , które śpią w dzień . Spróbujcie je nazwać .
Zabawa ruchowa ,, sowy śpią – sowy polują ‘’ –
dziecko-myszka biega , kiedy jest dzień, na hasło : Noc myszka
zamiera w bezruchu.
Zabawa ,, kołyszemy do snu’’- śpiewanie, mruczenie znanych
melodii lalkom i pluszakom. Miłej zabawy i pięknych snów .
Czy rozpoznajecie zwierzęta na ilustracji ? Które z nich są aktywne nocą , a które są aktywne w ciągu dnia ? Może narysujecie te zwierzątka ? A może mama poczyta o nich . Dobrej zabawy.
Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod nr tel.
530205881 i e-mailem : przedszkole 1 motylki @ wp.pl.





Komentarze
Prześlij komentarz