W KOSMOSIE 13.04.(wtorek)
ZDALNE NAUCZANIE
REALIZACJA
PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 5 ; III 8
; IV 1 , 3 , 5 , 7 , 18 , 19 )
Witajcie
Motylki ! Czy wiecie co to jest kosmos ?
Zapraszam do podróży . Czeka was niesamowita przygoda. Proszę przygotować strój
astronauty, i wyruszamy. Gotowi ? Start !
Zapraszam na
bardzo ciekawy film pt: ,, Przyroda dla dzieci ‘’ -
yotube.com/watch?v=FDmIkrCR4AA
Porozmawiajcie
z mamą i tatą na temat filmu, co zapamiętaliście ?
A teraz
zamieniacie się w samolot. Biegniecie z szeroko rozłożonymi rękami, a na
określony sygnał np. tupnięcie, klaśnięcie , samolot ląduje .( przysiad
podparty ) Miłych lotów!
Zajęcia
przyrodnicze z wykorzystaniem wiersza .
Wysłuchanie
wiersza U. Piotrowskiej ,, Trampolinek w kosmosie ‘’.
Mknie
Trampolinek w kosmos rakietą , żeby się z bliska przyjrzeć planetom. Patrzy,
jak krążą, krążą bez końca po swych orbitach wokoło Słońca i po kolei nazwy
wymienia : najpierw Merkury, Wenus i Ziemia, Mars jest następny, za Marsem
Jowisz ( wierzyć możecie Trampolinkowi ) i dalej Saturn , a za nim Uran,
wreszcie na końcu mamy Neptuna ! Mknie Trampolinek , goni komety, kosmos
podziwia z okien rakiety. Zapas paliwa ma jeszcze spory, chętnie odwiedza więc
gwiazdozbiory i Niedźwiedzicom , Dużej i Małej , zdjęcie za zdjęciem robi
wspaniałe. Kurs teraz nowy na Księżyc bierze i już po chwili biega w kraterze,
a za nim łazik krok w krok się kręci, bo na zabawę ma wielkie chęci. Koniec
zabawy, bo Ziemia wzywa ! Czy ta wyprawa była prawdziwa ?
Rozmowa na
temat wysłuchanego wiersza. Dziecko odpowiada na pytania . -Czym Trampolinek wybrał się
w podróż ? - Czemu chciał się przyjrzeć ? - Po czym krążą planety ? – Dookoła czego
krążą planety ?- Jakie planety widział
Trampolinek ?
Zabawa ,, Roboty
i ufoludki ‘’ – wyruszacie w długą podróż kosmiczną. Dziecko naśladuje lot
rakiety , ląduje na planecie robotów – porusza się w zautomatyzowany sposób (
jak roboty ). A teraz leci na planetę ufoludków , w czasie lotu dziecko biegnie
z dłońmi splecionymi nad głową ( to czubek rakiety ). Ląduje powoli kucając ,
wstaje , porusza się w dowolny sposób , śpiewając po ,, ufoludzku ‘’.
Zabawa ,, Po
orbicie ‘’ – na dywanie rozkładamy okręgi ze sznurka , liny ,są to orbity czyli
dogi, po których poruszają się planety. W środku kładziemy np. klocek , który
jest Słońcem. Rozkładamy następne klocki, które będą planetami Układu
Słonecznego : Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun.
Dziecko jest planetą , która przemierza drogę, po odpowiedniej linie.
Zajęcia
ruchowe
,,
DOMOWE ZABAWY’’ – ćwiczenia gimnastyczne
z wykorzystaniem gazet i plastikowych butelek : -
zabawa ożywiająca - bieg z potrząsaniem
gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na zapowiedź : ,, burza’’ dziecko
zatrzymuje się i przyjmuje dowolną pozycję- chroni się przed zamoknięciem,
wykorzystując gazetę. –
ćwiczenie zwinnościowe -podrzucanie
rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania. - ,,
gazetowe pompki’’ - dziecko siedzi w
klęku podpartym, trzyma dłonie na gazecie, z palcami skierowanymi do wewnątrz,
dotyka gazety brodą ( przy rękach zgiętych w łokciach ) i powraca do pozycji
wyjściowej .Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem
za przesuwaną gazetą. - ,, dmuchanie
płatków’’ – w leżeniu przodem dziecko unosi gazetę trzymaną za końce
oburącz ( ręce zgięte w łokciach w bok
), dmucha na gazetę, wprowadzając ją w ruch. - ,, książeczka ‘’ – dziecko składa gazetę stopami i rozkłada - ,, kuleczka’’ - dziecko zwija
gazetę stopami, rzuca i chwyta kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuca i
chwyta z dodatkowym zadaniem, np. przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi,
zakręcić ,, młynka’’ rękami, wykonać
obrót. - ,,
żonglerka’’ w leżeniu przodem - dziecko przetacza kulkę z ręki do ręki - ,, przesuwanka’’ –
dziecko, skacząc na jednej nodze , przesuwa kulkę stopa w różnych
kierunkach. Marsz z kulką w lewej
ręce w rytm muzyki. Mama wręcza
butelkę. - ,, hokej’’ – przesuwanie papierowej kulki za
pomocą butelki do wyznaczonego celu. -
,, butelkowa ósemka ‘’ – dziecko stoi w rozkroku, trzyma butelkę w prawej lub
lewej ręce, robi skłon w przód i zatacza koła dookoła jednej i drugiej stopy
(ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne ) - ,,
huśtawka’’ - dziecko siedzi w siadzie
prostym podpartym, butelka leży w
pozycji poziomej na nogach – wznoszą nogi – butelka toczy się im w stronę
brzucha – opuszczają nogi i unoszą biodra w podporze na rękach – butelka toczy
się im w stronę stóp. Ćwiczenie należy wykonywać spokojnie, bez pośpiechu. –
dziecko siedzi w siadzie klęcznym , butelkę trzyma przed kolanami, dłonie na
butelce, odsuwa butelkę szybkim ruchem w przód i przysuwa do kolan. – leżenie przodem,
butelka z przodu na odległość
wyciągniętych dłoni – skłon tułowia w tył z jednoczesnym uniesieniem butelki. - ,, dmuch i buch’’ - leżenie
przodem, ręce zgięte w łokciach , dłonie na podłożu, butelka ustawiona w małej
odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę
butelki. Dziecko stara się silnym wydechem przewrócić butelkę.
Propozycja pracy plastycznej : ,, Rakieta''. Spróbujcie zrobić rakietę według własnego pomysłu z rolki od papieru toaletowego.
Wzór rakiety . Wasza może być bardziej pomysłowa. Powodzenia !
Zdjęcia planet :
Miłej zabawy i wielu przygód podczas wyprawy w kosmos.
Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 530205881 i e-mailem : przedszkole 1 motylki @ wp. pl.
Komentarze
Prześlij komentarz