W KOSMOSIE 13.04.(wtorek)

 


                                          ZDALNE NAUCZANIE

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( I 5 ;  III 8 ;  IV 1 , 3 , 5 , 7 , 18 , 19 )

Witajcie Motylki !  Czy wiecie co to jest kosmos ? Zapraszam do podróży . Czeka was niesamowita przygoda. Proszę przygotować strój astronauty, i wyruszamy. Gotowi ? Start !



Zapraszam na bardzo ciekawy film pt: ,, Przyroda dla dzieci ‘’                                                -  yotube.com/watch?v=FDmIkrCR4AA

Porozmawiajcie z mamą i tatą na temat filmu, co zapamiętaliście ?

A teraz zamieniacie się w samolot. Biegniecie z szeroko rozłożonymi rękami, a na określony sygnał np. tupnięcie, klaśnięcie , samolot ląduje .( przysiad podparty )  Miłych lotów!



Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem wiersza  .

Wysłuchanie wiersza U. Piotrowskiej ,, Trampolinek w kosmosie ‘’.



Mknie Trampolinek w kosmos rakietą , żeby się z bliska przyjrzeć planetom. Patrzy, jak krążą, krążą bez końca po swych orbitach wokoło Słońca i po kolei nazwy wymienia : najpierw Merkury, Wenus i Ziemia, Mars jest następny, za Marsem Jowisz ( wierzyć możecie Trampolinkowi ) i dalej Saturn , a za nim Uran, wreszcie na końcu mamy Neptuna ! Mknie Trampolinek , goni komety, kosmos podziwia z okien rakiety. Zapas paliwa ma jeszcze spory, chętnie odwiedza więc gwiazdozbiory i Niedźwiedzicom , Dużej i Małej , zdjęcie za zdjęciem robi wspaniałe. Kurs teraz nowy na Księżyc bierze i już po chwili biega w kraterze, a za nim łazik krok w krok się kręci, bo na zabawę ma wielkie chęci. Koniec zabawy, bo Ziemia wzywa ! Czy ta wyprawa była prawdziwa ?

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza. Dziecko odpowiada na pytania .                   -Czym Trampolinek wybrał się w podróż ?  -  Czemu chciał się przyjrzeć ?  - Po czym krążą planety ? – Dookoła czego krążą planety ?-  Jakie planety widział Trampolinek ?



Zabawa ,, Roboty i ufoludki ‘’ – wyruszacie w długą podróż kosmiczną. Dziecko naśladuje lot rakiety , ląduje na planecie robotów – porusza się w zautomatyzowany sposób ( jak roboty ). A teraz leci na planetę ufoludków , w czasie lotu dziecko biegnie z dłońmi splecionymi nad głową ( to czubek rakiety ). Ląduje powoli kucając , wstaje , porusza się w dowolny sposób , śpiewając po  ,, ufoludzku ‘’.



Zabawa ,, Po orbicie ‘’ – na dywanie rozkładamy okręgi ze sznurka , liny ,są to orbity czyli dogi, po których poruszają się planety. W środku kładziemy np. klocek , który jest Słońcem. Rozkładamy następne klocki, które będą planetami Układu Słonecznego : Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun. Dziecko jest planetą , która przemierza drogę, po odpowiedniej linie.



Zajęcia ruchowe

,, DOMOWE  ZABAWY’’ – ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet i plastikowych butelek :                                                                                                             - zabawa ożywiająca  - bieg z potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na zapowiedź : ,, burza’’ dziecko zatrzymuje się i przyjmuje dowolną pozycję- chroni się przed zamoknięciem, wykorzystując gazetę.                                                                        – ćwiczenie zwinnościowe  -podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania.                                                                                                          - ,, gazetowe pompki’’ -  dziecko siedzi w klęku podpartym, trzyma dłonie na gazecie, z palcami skierowanymi do wewnątrz, dotyka gazety brodą ( przy rękach zgiętych w łokciach ) i powraca do pozycji wyjściowej .Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.                                                               - ,, dmuchanie płatków’’ – w leżeniu przodem dziecko unosi gazetę trzymaną za końce oburącz  ( ręce zgięte w łokciach w bok ), dmucha na gazetę, wprowadzając ją w ruch.                                                                                                                                                     - ,, książeczka ‘’ – dziecko składa gazetę stopami i rozkłada                                                - ,, kuleczka’’ -   dziecko zwija gazetę stopami, rzuca i chwyta kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuca i chwyta z dodatkowym zadaniem, np. przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić  ,, młynka’’ rękami, wykonać obrót.                                 - ,, żonglerka’’   w leżeniu przodem -  dziecko przetacza kulkę z ręki do ręki                    - ,, przesuwanka’’ – dziecko, skacząc na jednej nodze , przesuwa kulkę stopa w różnych kierunkach.        Marsz z kulką w lewej ręce w rytm muzyki.     Mama wręcza butelkę.                                                                                                                                   -  ,, hokej’’ – przesuwanie papierowej kulki za pomocą butelki do wyznaczonego celu.                                                                                                                                              - ,, butelkowa ósemka ‘’ – dziecko stoi w rozkroku, trzyma butelkę w prawej lub lewej ręce, robi skłon w przód i zatacza koła dookoła jednej i drugiej stopy (ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne )                                                  - ,, huśtawka’’  - dziecko siedzi w siadzie prostym  podpartym, butelka leży w pozycji poziomej na nogach – wznoszą nogi – butelka toczy się im w stronę brzucha – opuszczają nogi i unoszą biodra w podporze na rękach – butelka toczy się im w stronę stóp. Ćwiczenie należy wykonywać spokojnie, bez pośpiechu.                                              – dziecko siedzi w siadzie klęcznym , butelkę trzyma przed kolanami, dłonie na butelce, odsuwa butelkę szybkim ruchem w przód i przysuwa do kolan.                           – leżenie przodem, butelka z przodu  na odległość wyciągniętych dłoni – skłon tułowia w tył z jednoczesnym uniesieniem  butelki.                                                                            - ,, dmuch i buch’’  - leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach , dłonie na podłożu, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Dziecko stara się silnym wydechem przewrócić butelkę.                  

Propozycja pracy plastycznej : ,, Rakieta''. Spróbujcie zrobić rakietę według własnego pomysłu z rolki od papieru toaletowego. 


Wzór rakiety . Wasza może być bardziej pomysłowa. Powodzenia !

Zdjęcia planet : 


Miłej zabawy i wielu przygód podczas wyprawy w kosmos.

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 530205881 i e-mailem : przedszkole 1 motylki @ wp. pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY