W POSZUKIWANIU NOCY

 


                                              ZDALNE NAUCZANIE       

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( III 8  ;   IV 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 11 , 12 , 16, 18 )

Witam wszystkie Motylki.



Zapraszam do zabawy ,, Dziurki’’ ( ćwiczenie małej motoryki ). W bloku technicznym wycinamy dziurkaczem dziurki . Zadaniem dziecka jest przewlekanie włóczki przez dziurki.

Zabawa matematyczna ,, Kostki’’ –dziecko rzuca kostką do gry , po wyrzuceniu określonej liczby oczek wykonuje zadanie np. przynieś 5 kredek, podskocz 3 razy, podaj 2 nazwy zwierząt mieszkających w lesie , wykonaj 4 przysiady, policz do 6 itp.

Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego   -  Piesek i Trampolinek poszukują nocy.




Wysłuchajcie opowiadania U. Piotrowskiej ,, Piesek i noc ‘’.

Jak wiadomo, po nocy przychodzi dzień, a kiedy przeminie dzień, nadchodzi noc i tak było zawsze.  Ale mały pluszowy piesek zażyczył sobie pewnego ranka, że chce nocy właśnie teraz. Takiej prawdziwej , z księżycem i z gwiazdami !                                         - Hej hop ! – zawołał rozbawiony Trampolinek.   -  Musisz poczekać, bo Ziemia nie może obracać się szybciej.  – Nie będę czekał, hau, hau – powtarzał piesek.                                – Idę poszukać nocy. I pomaszerował przed siebie. Zastanawiał się, kogo by tu zapytać o drogę.  Zawołał do promieni słonecznych :  - promyki, promyki, gdzie jest noc?  Ale promyki nie słyszały, bo były bardzo zajęte. Musiały ogrzać i oświetlić mnóstwo miejsc. Jak to robiły każdego dnia.  Potem zapytał wiatru, ale wiatr pokręcił się, pokręcił, zaszumiał po swojemu, bo myślał, że piesek żartuje i pomknął gdzieś daleko. Piesek poszedł dalej. Nagle zobaczył stadko szpaków, które kąpało się w kałuży. Przez chwilę przyglądał się wesołej zabawie, a potem zapytał : - szpaki, szpaczki, czy wiecie, gdzie jest noc ?  - Nie wiemy, ale może sowa ci powie, bo ona bardzo lubi noc. Pobiegł szczeniaczek do lasu, by odnaleźć drzewo, w którego dziupli mieszkała sowa. – Sowo, sowo, czy wiesz, gdzie jest noc ?  -  Oczywiście, że wiem, hu, hu, hu – wymądrzała się sowa- Na drugiej półkuli.  – Czy to daleko, hau, hau ?  Sowa uśmiechnęła się do pieska.  – Daleko, daleko. Lepiej wracaj do przedszkola, a noc sama cię odnajdzie. -  Ja pierwszy ją odnajdę ! – upierał się piesek. -  Polecę do niej samolotem.  – Hu, hu, hu, jak sobie chcesz – wzruszyła sowa ramionami.                      – Tylko zanim dotrzesz na miejsce , to tam już będzie dzień. -  Idę się spakować i pożegnać z przyjaciółmi, hau, hau. Pomerdał zadowolony ogonkiem i pobiegł do przedszkola.  Po drodze spotkał prawdziwego  psa Reksa , który kopał dołek obok dołka. Reks zauważył pluszowego kuzyna i zaszczekał. – Może byś mi pomógł znaleźć kość, którą gdzieś tu zakopałem ? Póki jeszcze świeci słońce i wszystko widać . Piesek ochoczo zabrał się do pracy i po chwili razem wykopali wielką kość. Potem znowu ją zakopali i szczeniaczek pomaszerował  do przedszkola. A tymczasem wokoło zaczęło robić się szaro. Kiedy piesek dotarł na  przedszkolne podwórko nastała noc.  Taka, jakiej szukał – z księżycem i gwiazdami.  Przed drzwiami czekał na pieska Trampolinek.  -   Trampolinku, Trampolinku, widzisz, jednak znalazłem noc, hau, hau i nie muszę nigdzie lecieć. – hej hop ! – zawołał Trampolinek.  – Bardzo się cieszę, choć zajęło ci to cały dzień.



Rozmowa na temat treści utworu . Spróbujcie odpowiedzieć na pytania .                        – Czego szukał piesek ?    -  Kogo pytał o drogę ?      - Jakie ptaki kąpały się w kałuży?   - Dlaczego sowa nie wierzyła , że piesek odnajdzie noc ?   -  Jak długo piesek szukał nocy ?

Zabawa z dokańczaniem zdania ,, Kiedy jest ciemno ….’’. Zadaniem dziecka jest dokończyć zdanie np. kiedy jest ciemno… kładę się spać, kiedy jest ciemno.., na niebie świecą gwiazdki .

Zabawa ruchowa ,, Słońce wstaje, słońce śpi ‘’. Dziecko naśladuje swoim ciałem słońce. Z pozycji na klęczkach wstaje , staje wysoko na palcach na znak wschodzącego słońca. W tej pozie zostaje , dopóki nie usłyszy dźwięku klaśnięcia . Na sygnał klaśnięcia kuli się – słońce zachodzi.

Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i kontynuowania rytmu ,, Słońce, księżyc i gwiazda ‘’.  Mama rysuje na kartce wzór. Zadaniem dziecka jest przerysowanie go ołówkiem na kartce i dokończenie sekwencji według podanego wzoru , np. :



- słońce księżyc słońce księżyc gwiazda

- słońce gwiazda księżyc słońce gwiazda księżyc

- słońce słońce gwiazda księżyc słońce słońce gwiazda księżyc

Można też wyciąć odpowiednią ilość słoneczek, gwiazdek i księżyców i je układać według podanego wzoru.

Zajęcia przyrodniczo- plastyczne : Zegar pór roku.



Rozwiązywanie zagadek dotyczących pór roku



Tęsknimy za nią po długiej zimie, czekamy, kiedy zimno minie. Z nią przecież jest radości tyle ! Pierwsze kwiaty i motyle. ( wiosna )



O tej porze roku mamy wakacje, ciepłe dni i kwitnące akacje, kolorowe kwiaty i złociste promienie, które słońce zsyła nam na ziemię. ( lato )



Kolorowe liście rozrzuca dokoła, żołędzie i kasztany, które zabiorę do przedszkola. ( jesień )



Przychodzi po jesieni . Bywa mroźna i sroga. Śnieg zostawia w ogródkach, a szron na samochodach. ( zima )



Propozycja pracy plastycznej ,, Zegar pór roku’’ . Dziecko wycina koło z bloku technicznego . Z pomocą mamy dzieli koło na 4 równe części. Każda ćwiartka jest odpowiednikiem jednej z pór roku. Zadaniem dziecka jest narysowanie obrazków nawiązujących do : wiosny, lata, jesieni i zimy. Na środku mama przyczepia wskazówki ze sztywnego papieru, przytwierdza je pineską i korkiem.  I praca gotowa. Powodzenia.

Życzę wszystkim miłego odpoczynku, spacerów na świeżym powietrzu i dużo słonecznych uśmiechów .

Przypominamy, że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 530205881 i e- mailem : przedszkole 1 motylki @ wp.pl.

 

 

 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOSZYCZEK WIELKANOCNY