W POSZUKIWANIU NOCY
ZDALNE
NAUCZANIE
REALIZACJA
PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( III 8 ; IV 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 11 , 12 , 16, 18 )
Witam
wszystkie Motylki.
Zapraszam do
zabawy ,, Dziurki’’ ( ćwiczenie małej motoryki ). W bloku technicznym wycinamy
dziurkaczem dziurki . Zadaniem dziecka jest przewlekanie włóczki przez dziurki.
Zabawa
matematyczna ,, Kostki’’ –dziecko rzuca kostką do gry , po wyrzuceniu
określonej liczby oczek wykonuje zadanie np. przynieś 5 kredek, podskocz 3 razy,
podaj 2 nazwy zwierząt mieszkających w lesie , wykonaj 4 przysiady, policz do 6
itp.
Zajęcia z
wykorzystaniem tekstu literackiego
- Piesek i Trampolinek poszukują
nocy.
Wysłuchajcie
opowiadania U. Piotrowskiej ,, Piesek i noc ‘’.
Jak wiadomo,
po nocy przychodzi dzień, a kiedy przeminie dzień, nadchodzi noc i tak było
zawsze. Ale mały pluszowy piesek
zażyczył sobie pewnego ranka, że chce nocy właśnie teraz. Takiej prawdziwej , z
księżycem i z gwiazdami ! - Hej hop ! –
zawołał rozbawiony Trampolinek. - Musisz poczekać, bo Ziemia nie może obracać
się szybciej. – Nie będę czekał, hau,
hau – powtarzał piesek. – Idę
poszukać nocy. I pomaszerował przed siebie. Zastanawiał się, kogo by tu zapytać
o drogę. Zawołał do promieni słonecznych
: - promyki, promyki, gdzie jest
noc? Ale promyki nie słyszały, bo były
bardzo zajęte. Musiały ogrzać i oświetlić mnóstwo miejsc. Jak to robiły każdego
dnia. Potem zapytał wiatru, ale wiatr
pokręcił się, pokręcił, zaszumiał po swojemu, bo myślał, że piesek żartuje i
pomknął gdzieś daleko. Piesek poszedł dalej. Nagle zobaczył stadko szpaków,
które kąpało się w kałuży. Przez chwilę przyglądał się wesołej zabawie, a potem
zapytał : - szpaki, szpaczki, czy wiecie, gdzie jest noc ? - Nie wiemy, ale może sowa ci powie, bo ona
bardzo lubi noc. Pobiegł szczeniaczek do lasu, by odnaleźć drzewo, w którego
dziupli mieszkała sowa. – Sowo, sowo, czy wiesz, gdzie jest noc ? -
Oczywiście, że wiem, hu, hu, hu – wymądrzała się sowa- Na drugiej półkuli. – Czy to daleko, hau, hau ? Sowa uśmiechnęła się do pieska. – Daleko, daleko. Lepiej wracaj do
przedszkola, a noc sama cię odnajdzie. -
Ja pierwszy ją odnajdę ! – upierał się piesek. - Polecę do niej samolotem. – Hu, hu, hu, jak sobie chcesz – wzruszyła
sowa ramionami. –
Tylko zanim dotrzesz na miejsce , to tam już będzie dzień. - Idę się spakować i pożegnać z przyjaciółmi,
hau, hau. Pomerdał zadowolony ogonkiem i pobiegł do przedszkola. Po drodze spotkał prawdziwego psa Reksa , który kopał dołek obok dołka.
Reks zauważył pluszowego kuzyna i zaszczekał. – Może byś mi pomógł znaleźć
kość, którą gdzieś tu zakopałem ? Póki jeszcze świeci słońce i wszystko widać .
Piesek ochoczo zabrał się do pracy i po chwili razem wykopali wielką kość.
Potem znowu ją zakopali i szczeniaczek pomaszerował do przedszkola. A tymczasem wokoło zaczęło
robić się szaro. Kiedy piesek dotarł na
przedszkolne podwórko nastała noc.
Taka, jakiej szukał – z księżycem i gwiazdami. Przed drzwiami czekał na pieska Trampolinek. -
Trampolinku, Trampolinku, widzisz, jednak znalazłem noc, hau, hau i nie
muszę nigdzie lecieć. – hej hop ! – zawołał Trampolinek. – Bardzo się cieszę, choć zajęło ci to cały
dzień.
Rozmowa na
temat treści utworu . Spróbujcie odpowiedzieć na pytania . – Czego szukał piesek
? -
Kogo pytał o drogę ? - Jakie
ptaki kąpały się w kałuży? - Dlaczego
sowa nie wierzyła , że piesek odnajdzie noc ?
- Jak długo piesek szukał nocy ?
Zabawa z
dokańczaniem zdania ,, Kiedy jest ciemno ….’’. Zadaniem dziecka jest dokończyć
zdanie np. kiedy jest ciemno… kładę się spać, kiedy jest ciemno.., na niebie świecą
gwiazdki .
Zabawa
ruchowa ,, Słońce wstaje, słońce śpi ‘’. Dziecko naśladuje swoim ciałem słońce. Z pozycji na klęczkach wstaje , staje wysoko na palcach na znak wschodzącego
słońca. W tej pozie zostaje , dopóki nie usłyszy dźwięku klaśnięcia . Na sygnał
klaśnięcia kuli się – słońce zachodzi.
Ćwiczenie
umiejętności rozpoznawania i kontynuowania rytmu ,, Słońce, księżyc i gwiazda
‘’. Mama rysuje na kartce wzór. Zadaniem
dziecka jest przerysowanie go ołówkiem na kartce i dokończenie sekwencji według
podanego wzoru , np. :
- słońce
księżyc słońce księżyc gwiazda
- słońce
gwiazda księżyc słońce gwiazda księżyc
- słońce
słońce gwiazda księżyc słońce słońce gwiazda księżyc
Można też
wyciąć odpowiednią ilość słoneczek, gwiazdek i księżyców i je układać według
podanego wzoru.
Zajęcia
przyrodniczo- plastyczne : Zegar pór roku.
Rozwiązywanie
zagadek dotyczących pór roku
Tęsknimy za
nią po długiej zimie, czekamy, kiedy zimno minie. Z nią przecież jest radości
tyle ! Pierwsze kwiaty i motyle. ( wiosna )
O tej porze
roku mamy wakacje, ciepłe dni i kwitnące akacje, kolorowe kwiaty i złociste
promienie, które słońce zsyła nam na ziemię. ( lato )
Kolorowe
liście rozrzuca dokoła, żołędzie i kasztany, które zabiorę do przedszkola. (
jesień )
Przychodzi
po jesieni . Bywa mroźna i sroga. Śnieg zostawia w ogródkach, a szron na
samochodach. ( zima )
Propozycja
pracy plastycznej ,, Zegar pór roku’’ . Dziecko wycina koło z bloku
technicznego . Z pomocą mamy dzieli koło na 4 równe części. Każda ćwiartka jest
odpowiednikiem jednej z pór roku. Zadaniem dziecka jest narysowanie obrazków
nawiązujących do : wiosny, lata, jesieni i zimy. Na środku mama przyczepia
wskazówki ze sztywnego papieru, przytwierdza je pineską i korkiem. I praca gotowa. Powodzenia.
Życzę
wszystkim miłego odpoczynku, spacerów na świeżym powietrzu i dużo słonecznych
uśmiechów .
Przypominamy,
że jesteśmy do Państwa dyspozycji pod przedszkolnym nr tel. 530205881 i e-
mailem : przedszkole 1 motylki @ wp.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz